از محل اعتبارات سال 99:

۹ میلیارد تومان برای اجرای خطوط انتقال و شبکه فاضلاب فومن هزینه شد

به منظور اجرای بخشی از خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر فومن ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۹۹ هزینه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر امور آبفای فومن در جریان بازدید کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گیلان از روند اجرای پروژه های فاضلاب این شهر گفت: با این اعتبار بخشی از خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب فومن به سمت تصفیه خانه فاضلاب این شهر اجرا شد.

وحید مهجور با تاکید بر جذب اعتبارات لازم جهت ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر فومن افزود: در حال حاضر این شهر دارای ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی و حدود ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به شرایط زیست محیطی منطقه و پیگیری های محیط زیست و نهادهای نظارتی در خصوص راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب، با اختصاص بودجه مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ بخش دیگری از خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر فومن اجرا شود.

تاکید مدیر امور آبفای فومن بر بهره مندی از ظرفیت دهیاران و شوراها

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فومن در جلسه مدیریت مصرف آب روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی قلعه رودخان بر استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی جهت ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز و وصول مطالبات تاکید کرد.

وحید مهجور در این جلسه که با حضور اعضای شورای اسلامی روستاهای قلعه رودخان، حیدرآلات، فوشه، سیدآباد و ملسکام برگزار شد، گفت: مدیریت مصرف آب، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز و وصول آب بهاء به طور جدی و مستمر توسط امور آب و فاضلاب شهرستان فومن در دست پیگیری و اجراست که جهت تحقق بیشتر اهداف مورد نظر از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: هم اینک یکهزار و ۷۰۰ مشترک از مجتمع آبرسانی قلعه رودخان بهره مندند که ۴۰۷ مشترک حدود ۳ میلیارد ریال بابت هزینه آب بهاء به امور آبفای شهرستان فومن بدهی دارند.

وی با اشاره به به اخطاریه های صادر شده برای انشعابات غیرمجاز و جریمه تعدادی از این انشعابات، گفت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز و وصول مطالبات لازمه تداوم خدمات آبرسانی است.

مهجور با تاکید بر کاهش نزولات جوی و در پیش بودن ایام عید نوروز، افزود: با توجه به حضور زیاد گردشگران در شهرستان فومن و به منظور گذر از تنش آبی، مردم عزیز شهرستان اهتمام ویژه ای به بحث مدیریت مصرف آب داشته باشند.

Share