معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان؛

برنامه ایمنی فاضلاب در شهرهای رشت و آستارا اجرا می شود

علیرضا غیاثی با اشاره به برگزاری جلسه ایمنی فاضلاب در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: با توجه به نیاز روز افزون به آب و افزایش مخاطرات ناشی از دفع نادرست فاضلاب در محیط، مدیریت ایمن در کل چرخه فاضلاب از مبادی تولید تا نقاط استفاده مجدد از پساب و یا دفع در محیط، مشارکت همه ذینفعان را ضروری کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا غیاثی با اشاره به برگزاری جلسه ایمنی فاضلاب در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: با توجه به نیاز روز افزون به آب و افزایش مخاطرات ناشی از دفع نادرست فاضلاب در محیط، مدیریت ایمن در کل چرخه فاضلاب از مبادی تولید تا نقاط استفاده مجدد از پساب و یا دفع در محیط، مشارکت همه ذینفعان را ضروری کرده است.

 معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان افزود: برای نیل به این هدف براساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۵ با موضوع برنامه ریزی ایمن برای فاضلاب و پیرو آن بر اساس سیاست‌های وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجرای برنامه ایمنی فاضلاب از سال ۱۳۹۸ در تعدادی از استان‌های کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا کارگروه استانی برنامه ایمنی فاضلاب از ابتدای سال جاری با دبیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور کارشناسان استانداری، اداره کل محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری رشت، اداره کل صنعت و معدن، شرکت سهامی آب منطقه ای، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی تشکیل شد.

غیاثی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل مذکور و نظرات اعضای کارگروه و همچنین اهمیت موضوع رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، برنامه ایمنی فاضلاب در مرحله نخست در شهرهای رشت و آستارا اجرا و سپس بر اساس تجارب بدست آمده در همه شهرهای استان اجرایی می‌شود.

 

Share