ساختمان های پیش ساخته اریا بارون توس

اگر تجربه یک شب سکونت در یک خانه پیش ساخته را داشته باشید حتما می‌دانید این سازه‌ها از نظر امکانات و تجهیزات دست کمی از ساختمان‌هایی که به شیوه‌های سنتی ساخته می‌شوند ندارند.

اگر قصد ندارید پول زیادی صرف ساخت و ساز کنید و تصمیم گرفته‌اید از ساختمان‌های پیش ساخته استفاده کنید، ساختمان های پیش ساخته اریا بارون توس را به شما توصیه می‌کنم. اگر تجربه یک شب سکونت در یک خانه پیش ساخته را داشته باشید حتما می‌دانید این سازه‌ها از نظر امکانات و تجهیزات دست کمی از ساختمان‌هایی که به شیوه‌های سنتی ساخته می‌شوند ندارند. بنابراین چرا باید هزینه زیادی را صرف خرید آهن آلات و دیگر مصالح ساختمانی کنید؟!

البته که ساختمان‌های پیش ساخته تنها کاربری مسکونی ندارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک فضای کسب و کاری نیز استفاده کرد. اما یکی از رایج‌ترین کاربری‌های ساختمان پیش ساخته، خانه‌های مسکونی و ویلایی هستند. از ساختمان های پیش ساخته می‌توان برای ساخت خانه‌های مسکونی در شهرک‌های سازمانی، اقامتگاه‌ها، کلبه‌های جنگلی، ویلاهای ساحلی و… استفاده کرد.

چرا استفاده از ساختمان‌های مسکونی را به جای سازه‌های سنتی توصیه می‌کنیم؟ تصور کنید زمینی دارید و می‌خواهید با صرف هزینه‌ای معقول یک ویلا در زمین خود بسازید و مطمئن نیستید در آینده می‌خواهید چه تصمیمی برای این زمین بگیرید. آیا در چنین شرایطی ساخت یک ویلا با صرف هزینه زیاد مقرون به صرفه است؟ به نظر من بهترین گزینه ساختمان های یپش ساخته اریا بارون توس هستند. می‌دانستید این سازه‌ها قابلیت استفاده مجدد دارند؟! هر زمان که دیگر نیازی به ساختمان خود نداشید آن را بفروشید!

انواع ساختمان های پیش ساخته کارخانه آریا بارون توس

ساختمان های پیش ساخته از نظر نوع ساخت به دو دسته مونتاژ در محل و مونتاژ در کارخانه تقسیم بندی می‌شوند. حالا چه تفاوتی میان این دو روش ساخت خانه های پیش ساخته وجود دارد؟ این سازه ها از نظر نوع متریالی که برای ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. برای ساخت خانه های پیش ساخته از متریال مختلفی چون مصالح فولادی، آلومینیومی و کامپوزیتی (ساندویچ پانل‌ها) استفاده می‌شود.

تفاوت عمده خانه های پیش ساخته مونتاژ در محل و مونتاژ در کارخانه در چگونگی نصب و راه اندازی این ساختمان‌ها است. هر یک از این دو کاربردها، مزایا و معایبی دارند که در جایگاه خود بسیار حائز اهمیت است. در ادامه انواع ساختمان های پیش ساخته اریا بارون توس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ساختمان پیش ساخته مونتاژ در کارخانه اریا بارون

ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه آریا بارون توس

در این نوع به هنگام طراحی سازه، آن را به دو یا چند قسمت قابل حمل تقسیم کرده و سپس به محل پروژه منتقل می‌کنند. توجه داشته باشید که تمامی مراحل ساخت ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه در همان کارخانه صورت می‌گیرد و سپس سازه در دو تکه یا چند تکه به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

اتصال این تکه‌ها به یکدیگر در محل پروژه به صورت پیچ و مهره‌ای صورت می‌گیرد. از مزایای ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه می‌توان به ساده‌تر شدن و کوتاه‌تر شدن فرایند نصب ساختمان در محل پروژه اشاره کرد. اما این سازه‌ها محدودیت‌هایی نیز دارند. به عنوان مثال اگر ابعاد و متراژ ساختمان خیلی بزرگ باشد ممکن است انتقال ساختمان دشوارتر است که در این صورت بهتر است از ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در محل استفاده کنید.

ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در محل آریا بارون

در این نوع همانند ساختمان های پیش ساخته مونتاژ در کارخانه تمامی قطعات در کارگاه یا کارخانه ساخته می‌شود با این تفاوت که این قطعات به صورت جدا از یکدیگر در بسته‌بندی‌هایی قابل حمل به محل نصب منتقل می‌شوند. عموما در مکان‌های صعب‌العبوری که حمل و نقل و جابه‌جایی ساختمان سخت باشد، از خانه های پیش ساخته مونتاژ در محل استفاده می‌شود.

قیمت ساختمان های پیش ساخته این کارخانه چقدر است؟

قیمت ساختمان های پیش ساخته با توجه به عوامل بسیار زیادی تعیین می‌شود. بیش از هر چیزی متریال اولیه ساخت این خانه ها می‌تواند بر تعیین قیمت آن‌ها تاثیرگذار باشد. متراژ ساختمان، تعداد طبقات، امکانات و تجهیزات داخلی، جنس درب و پنجره‌ها، جنس کفپوش ساختمان و… همگی از عوامل موثر بر قیمت یک ساختمان پیش ساخته هستند. برای اطلاع از قیمت یک ساختمان پیش ساخته ابتدا باید با یک کارخانه ساختمان های پیش ساخته مانند آریا بارون توس مشورت کنید تا بتوانید قیمت نهایی را برآورد کنید.

ساختمان های پیش ساخته آریا بارون دارای چه برتری‌هایی هستند؟

  • مقاوم در برابر زلزله (ساختمان‌های پیش ساخته مهندسی شده از سوی کارخانه آریا بارون در برابر زلزله تا ۹ ریشتر مقاوم هستند.)
  • امکان بهره برداری در عرض مدت زمان کوتاه
  • فرایند آسان جابه‌جایی و نصب ساختمان‌ها
  • امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی
  • عایق در برابر حرارت، صوت و رطوبت
  • استحکام بالا و هزینه پایین نگهداری
  • عدم نفوذ حشرات موذی به داخل ساختمان
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و دیگر عوامل آسیب زای محیطی

بهترین متریال برای ساخت خانه های پیش ساخته چیست؟

بهترین متریال برای ساخت خانه های پیش ساخته چیست؟

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره شد از مصالح مختلفی برای ساخت خانه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود اما یکی از بهترین، کارآمدترین و مقرون ب صرفه‌ترین آن‌ها ساندویچ پانل‌ها هستند. ساختمان های پیش ساخته ساندویچ پانلی علی رغم وزن سبکی که دارند، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار بوده و عایق‌های بسیار مناسبی نیز به شمار می‌روند. دیگر انواع خانه های پیش ساخته عبارتنداز:

  1. خانه های پیش ساخته چوبی
  2. خانه های پیش ساخته بتنی
  3. خانه های پیش ساخته LSF

ویژگی‌های مثبت و منفی خانه های پیش ساخته اریا بارون توس

از ویژگی‌های مثبت این دسته از ساختمان‌ها هر چه بگوییم کم گفتیم اما باید برخی از معایب این خانه ها را نیز در نظر داشته و سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید. ابتدا مزایای خانه های پیش ساخته را بررسی کرده و سپس به محدودیت‌های این ساختمان‌ها هم اشاره‌ای خواهیم کرد. بزرگ‌ترین ویژگی‌های مثبت ساختمان های پیش ساخته آریا بارون توس عبارتنداز:

  • قابلیت جابه‌جایی به هر مکان دلخواه
  • استفاده بهینه‌تر از انرژی
  • نمای زیباتر
  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی
  • قابلیت بازیافت مصالح ساختمانی بکار رفته در ساخت این ساختمان ها
  • امکان طراحی دکوراسیون داخلی

اگر با وجود تمامی ویژگی‌های مثبت فوق تصمیم به ساخت خانه های پیش ساخته گرفته‌اید، بد نیست از معایب و محدودیت‌های این سازه‌ها نیز اطلاع داشته باشید:

  • اخذ مجوز برای نصب ساختمان پیش ساخته در زمین مورد نظرتان
  • محدودیت در ساخت خانه‌هایی با بیش از دو طبقه یا ساختمان‌هایی با نقشه‌های غیر متعارف
  • عدم امکان پرداخت هزینه ساختمان طی چند نوبت

چگونه به ساختمان های پیش ساخته اریا بارون توس اعتماد کنیم؟

کارخانه آریا بارون توس در زمینه مصالح نوین و پیش ساخته ساختمانی همواره یکی از نام آشناترین کارخانه‌ها و پیشگامان فعال در این حوزه بوده است. این برند با سال‌ها تلاش و کسب تجربه در زمینه ساخت و ساز خانه های پیش ساخته امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین شرکت های تولید کننده ساختمان های پیش ساخته شناخته می‌شود. کیفیت ساختمان های پیش ساخته تولید شده از سوی این کارخانه و رضایتمندی مشتریان آریا بارون خود گواهی بر صحت این ادعا هستند.

Share