افزایش درآمد سایت‌ها – درآمدی ۸ رقمی با سئو و بازاریابی دیجیتال (۲۰۲۱)

با رشد کسب و کارهای آنلاین و وب سایت‌ها بازارها هم رشد کردند اما رقابت برای افزایش فروش سایت در حال افزایش است و دیجیتال مارکتینگ عالی برای افزایش فروش و جذب مشتریان برای سایت است.

بسم الله الرحمن الرحیم

عصر جدیدی که در آن زندگی می‌کنیم زمین مسابقه‌ای کاملا جدید برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده است به گونه‌ای که هر کس می‌تواند از اینترنت به درآمدهایی حیرت انگیز برسد که نمونه‌ آن را به سادگی می‌توانید پیدا کنید.

شما در سایت تک سئو https://tackseo.ir/ می‌توانید از خدمات و آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

با رشد کسب و کارهای آنلاین و وب سایت‌ها بازارها هم رشد کردند اما رقابت برای افزایش فروش سایت در حال افزایش است و دیجیتال مارکتینگ عالی برای افزایش فروش و جذب مشتریان برای سایت است.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل همه کسب و کارها تلاش می‌کنند اما فقط ۱۰ یا ۸ سایت هستند که می‌توانند این رتبه‌ها را بدست آورند در حالی که شاید در یک زمینه ۱۰۰ وب سایت در حال رقابت هستند برای رسیدن به صفحه اول گوگل به سئو نیاز دارید.

همچنین بازاریابی محتوا روشی مفید برای افزایش فروش شما است.

سئو یکی از روش‌های بسیار مفید دیجیتال مارکتینگ است چون با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو شما می‌توانید حتی زمانی که خواب هستید از گوگل ورودی جذب کنید و سایت شما را روزانه تعداد زیادی بازدید کننده مشاهده کنند و در صورتی که نرخ تبدیل شما صحیح باشد فروش سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

۳ مرحله‌ بازاریابی اینترنتی

برای رشد کسب و کار آنلاین شما نیاز به ۳ مرحله اصلی بازاریابی اینترنتی دارید تا بتوانید فروشی حیرت انگیز در سایت خود داشته باشید در ادامه این مقاله ۳ مرحله مهم معرفی خواهم کرد.

۱. جذب کاربران

مغازه‌ای بزرگ در شمال تهران را تصور کنید بسیار تمیز و زیبا و پر از پیراهن و شلوارهای مردانه با قیمت‌های مختلف که در فروشگاه صف بسته‌اند اما این فروشگاه روزانه تعداد بسیار کمی بازدید کننده دارد به نظر شما این فروشگاه می‌تواند همین‌طور ادامه بدهد.

این فروشگاه می‌تواند کوچک‌تر باشد اما تعداد بازدید کننده بسیار بالایی داشته باشد به نظر شما فروش کدام بیشتر است ؟

طبیعتا کسب و کاری بیشتر بازدید کننده داشته باشد و بتواند خود را به افراد بیشتری معرفی کند تعداد خریداران بیشتری خواهد داشت و درآمد کسب و کار افزایش پیدا می‌کند.

برای هر کسب و کار اینترنتی جذب کاربر اولین مرحله اصلی بازاریابی اینترنتی است برای جذب کاربران اولین روشی که می‌تواند از آن استفاده کنید تبلیغات کلیکی است.

اما تبلیغات کلیکی نیاز به بودجه نسبتا بیشتری به سئو دارد و بعد از تمام شدن بودجه شما دیگر نمی‌توانید کاربران جدیدی را به سایت‌تان جذب کنید اما سئو بسیار مناسب‌تر است چون شما با بهینه سازی سایت‌تان جای توسعه و پیشرفت بیشتری دارد.

اکثر فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس ساخته شده‌اند که بسیار قدرتمند است.

همچنین تولید محتوا و سئو چون در این سال‌ها به سرعت رشد کردند و با هم ارتباط قوی پیدا کردند چون در حال حاضر با بازاریابی محتوا می‌توانید روی سئو سایت تاثیر بگذارید.

برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت شما می‌توانید از راهنمایی https://tackseo.ir/seo-consulting/  مشاوره سئو استفاده کنید و کسب و کار اینترنتی خود را رشد دهید و روز به روز به تعداد سفارش‌های سایت شما افزایش پیدا کنید.

۲. تبدیل کاربر به خریدار

حال که شما توانستید با تبلیغات کلیکی و سئو تعداد کاربران سایت خود را افزایش دهید باید شروع کنید به فروختن محصول یا خدمت به کاربران و درآمد کسب کنید البته همیشه هدف کسب و کار فروش به کاربران نیست و روش‌های دیگری برای کسب درآمد از سایت وجود دارد.

اما فعلا در مورد تبدیل کاربر به خریدار صحبت می‌کنیم که اگر از قبل با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید با مفهوم بهینه سازی نرخ تبدیل آشنا هستید یا حداقل نام آن را شنیده اید بهینه سازی نرخ تبدیل که در زبان انگلیسی به آن Conversion Rate Optimization گفته می‌شود که مخفف آن هم CRO است.

نرخ تبدیل چیست ؟ : برای بدست آوردن نرخ تبدیل یک صفحه یا کل سایت دو عدد را باید داشته باشید یکی تعداد بازدید کنندگان و دیگری تعدادی از کاربران است که هدف شما را دنبال کرده‌اند مثلا خریدی انجام داده‌اند.

حال که این دو آمار را بدست آوردید بگذارید یک مثال برایتان بزنم :‌ فرض کنید یک صفحه‌ی سایت دارید که در آن سفارش طراحی لوگو دریافت می‌کنید تعداد بازدید کنندگان شما ۱۰۰۰ نفر در هفته گذشته بوده است و از این ۱۰۰۰ نفر ۲۵ نفر سفارش طراحی لوگو را ثبت کردند نرخ تبدیل این صفحه در هفته گذشته ۲.۵٪ است.

تلاش شما در مرحله دوم بازاریابی اینترنتی این است که نرخ تبدیل را تا درصد ممکن افزایش دهید برای مثال نرخ تبدیل را به ۴٪ افزایش دهید تا از هر ۱۰۰۰ نفر ۱۵ سفارش بیشتر جذب کنید.

۳. تبدیل خریدار به مشتری

برای هر کسب و کار مشتری بسیار مهم و کلیدی است اما خریدار با مشتری تفاوت دارد مشتری کسی است که بیش از چند بار از شما خرید کرده است اما خریدار فقط یک بار از شما خرید کرده است.

برای تبدیل خریدار به مشتری باید کاربر را بعد از اولین خرید حفظ کنید و برای این موضوع روش‌های خوبی مانند بازاریابی پیامکی و ایمیلی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

Share