۷ مسیر شغلی برای متخصصین سئو در سال ۲۰۲۱

آژانس تخصصی سئودو با داشتن تیم متخصص سئو، بهترین نتایج را در صدر گوگل برای شما رقم میزند.

 

سئو مفهومی است که بیش از دو دهه بوجود آمده اما هجوم گسترده ای از مشاغل را به دنبال داشته است به طوری که بازاریابان از هر صنعتی، مشاغلی در این زمینه ایجاد کرده اند. امروزه بیش از یک میلیارد وبسایت وجود دارد و هر کدام از آنها باید برای دیده شدن، رتبه های خوبی در صفحه نتایج گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجو بدست آورند.

سئوکار فردی است که بر الگوریتمهای موجود در موتورهای جستجوگر تسلط دارد تا بتواند به مشتریان و شرکتها کمک کند که بهتر در این موتورها ظاهر شوند.

در ابتدا اکثر متخصصان حرفه ای سئو افرادی با تجربه در بازاریابی شرکت خود بوده اند. اما امروز سئو به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال است و بسیاری از متخصصان سئو مهارتهای آن را یاد می گیرند و سپس بر اساس سطح شغلی خود و اندازه شرکت و شرح وظایفشان حقوق می گیرند. اکثر متخصصان جدید سئو باید دارای مهارتهایی در زمینه تحلیل داده، نوشتن، بازاریابی کردن، تحقیق کردن، محتوای نویسی برای وب، HTML، لینک سازی، تحلیل عملکرد رقبا و جستجوی کلمات کلیدی باشند. همچنین دانستن نحوه کار با ابزارهایی چون ahref, Moz و سایر ابزارها ضروری است.

تقاضا برای استخدام متخصصان سئو زیاد است زیرا شرکتها برای رقابت نیاز به بهینه سازی جستجو دارند. متخصصان سئو عضوی از تیم  بازاریابی دیجیتالی و محتوایی ، توسعه دهنده وب، بازاریاب محتوایی و بسیاری از نقشهای دیگر هستند زیرا شرکتها برای آنکه کمپینهای دیجیتال موفقی راه بیاندازند نیاز به جذب ترافیک به سمت وب سایتشان دارند. چه شما اکنون متخصص سئو هستید یا در حال یادگیری آن باشید، سئو آینده شغلی درخشانی دارند و فضای زیادی برای رشد در اختیارتان قرار میدهد.

در این مقاله درباره ۷ مسیر شغلی معروف برای علاقمندان تازه وارد و با تجربه سئو صحبت می کنیم :

  • بازاریابی موتورهای جستجو
  • مشاور بازاریابی تجاری
  • بازاریاب دیجیتالی
  • تحلیلگر بازار
  • بازاریاب محتوایی
  • مدیر سئو
  • کارآفرین

چطور در شغل سئو پیشرفت می کنید؟ وقتی به هنر بهینه سازی موتورهای جستجو تسلط پیدا کردید، روی چه چیزی تمرکز می کنید تا بیشترین ارزش افزوده را به شغلتان بدهید؟

  • بازاریابی موتورهای جستجو: سئو و بازاریابی موتورهای جستجو معمولا ارتباط تنگانگی با یکدیگر دارند، اما در عمل بسیار متفاوتند. بازاریابی موتورهای جستجو گسترده تر است و سئو را در بر میگیرد. در بازاریابی موتورهای جستجو شما باید مهارتهای جدید از جمله بازاریابی پرداخت در ازای کلیک، تبلیغ کردن و مدیریت روابط مشتریان را بیاموزید و با موتورهای جستجو و بازار مشتریان سروکار داشته باشید. با آنکه بسیاری از متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو تنها در جستجو کردن تخصص دارند، میتوانید از سئو نیز در این زمینه استفاده کنید. بازاریابان موتورهای جستجو به طور متوسط سالانه ۴۵۲۵۵ دلار حقوق می گیرند که تقریبا ۲۳۰۰ دلار بیشتر از حقوق سالانه یک متخصص سئو معمولی است. برای احراز این شغل تسلط بر سیستم تبلیغاتی گوگل و تجزیه و تحلیلهای مختلف وب ضروری است.
  • مشاور بازاریابی تجاری: برخی از متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو سخنران عمومی، مشاور حرفه ای تجاری و مشاور بازاریابی می شوند. با آنکه این مشاغل نیازمند آن است که در شغل فعلی خود به موفقیت رسیده باشید، به شما این توانایی را میدهد تا تقریبا با هر شرکتی کار کنید، سخنران عمومی شوید، و با کسب و کارهایی همکاری کنید تا بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک آنها را ارتقا دهید. در اکثر موارد کار کردن به عنوان مشاور نیازمند آن است تا با مشتریها کار کنید و راه حلی برای نیازهای خاص آنان بیابید، بازدهی استراتژی های موجود و استراتژی هایی که خودتان طراحی کرده اید را بسنجید و به صورت بلند مدت از آنها حمایت کنید. به طور خلاصه اگر ایده پرداز و طراح استراتژی خوبی هستید، مشاوره کردن شغل مناسبی برای شماست. متوسط درامد سالیانه برای مشاور بازاریابی تجاری ۵۷۶۱۰ دلار است.
  • بازاریاب دیجیتالی: حرکت به سمت بازاریابی دیجیتالی روشی آسان برای بهره برداری از تجارب موجود سئو و در عین حال وسعت دادن به دامنه مهارتها و افزایش حقوق تان است. بازاریابان دیجیتالی هر نوع بازاریابی آنلاین را انجام می دهند از جمله، سئو، پرداخت در ازای کلیک، بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی. این بدان معناست که باید بتوانید استراتژی های بازاریابی را طراحی و اجرا کنید، از سئو بهره بگیرید، برنامه ریزی محتوایی داشته باشید، از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی های بلند مدت خود استفاده کنید، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده را به کار ببرید، و با پلتفرم های تبلیغاتی برای جذب ترافیک به سمت سایت خود کار کنید. یک بازاریاب دیجیتالی سالیانه به طور متوسط ۴۶۹۱۹ دلار دریافت می کند اما داشتن مهارت های مرتبطی چون بازاریابی شبکه، ارتباطات، و بازاریابی استراتژیک حقوقتان را افزایش می دهد.

  • تحلیلگر بازار: تحلیل داده ها بخش بزرگی از بهینه سازی موتورهای جستجو است و شما به عنوان متخصص سئو احتمالا به خوبی با آن آشنایی دارید. مسئولیتهای اصلی شما به عنوان تحلیلگر بازار استفاده از ارقام برای پیگیری عملکرد ابداعات موجود، شناسایی موقعیتها برای ابداعات جدید، و تهیه گزارش ها و پیش بینی ها بر اساس داده های موجود است. یک تحلیلگر بازاریابی سالیانه به طور متوسط ۵۲۱۷۶ دلار درامد دارد و میتواند از مهارتهای خود در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار، استراتژی ، تحقیق در بازار و پایگاه داده ها استفاده کند.
  • بازاریابی محتوایی: بازاریابی محتوایی گامی بعدی برای سئوکارانی است که ترجیح می دهند به جای لینک ها و ارقام با محتوا کار کنند. بازاریابان محتوایی نیازمند مهارتهای سئو هستند زیرا در ارتباط مستقیم با تولید محتوای وب، وبلاگها، مطالب مورد نیاز برای اطلاع رسانی ها، ویدیوها، نمودارها، گزارشها و سایر محتواها می باشند. با آنکه شرح دقیق وظایف شما بسته به شرکتی که در آن کار می کنید متفاوت است، اکثر متخصصان بازاریابی محتوایی با یک تیم بازاریابی کار می کنند تا در ترسیم طرحهای بازاریابی و تصمیم گیری برای محتوا مشارکت داشته باشند. بازاریابی محتوایی با متوسط درامد سالیانه ۵۶۴۱۴ دلار برای افراد مبتدی، جایگاه بالاتری از سئو دارد.
  • مدیر سئو: بهینه سازی موتورهای جستجو غالبا نیازمندی تیمی متشکل از تحلیلگران، مدیران داده، متخصصان سئو، استراتژیست های محتوایی، متخصصان تکنولوژی و غیره می باشد. هر چه شرکتی بزرگتر باشد، تیم سئو آن نیز بزرگتر بوده و بیشتر نیازمند مدیر سئو خود خواهند بود. مدیران باید با بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو آشنا باشند، اما به جای کار کردن مستقیم با داده ها و تحلیلها بر تیم و استراتژی های بازاریابی نظارت می کنند. اگر مردم – محور هستید این کار از سئو برایتان جذابتر است. مدیران سئو درامد سالیانه ای معادل ۶۴۳۵۸ دلار دارند اما شرح وظایف آن بر اساس نوع شرکت و اندازه تیم متفاوت است.
  • کارآفرین : آغاز کردن کسب و کار خود به شما اجازه میدهد تا از مهارتهای خود به عنوان سئوکار در کسب و کارهای شخصی خود استفاده کنید. متاسفانه حقوق شما بسته به کسب و کارتان و خدماتی که ارائه می دهید بسیار متفاوت است بنابراین متوسط درامد سالیانه برای کسانی که میخواهند کسب وکاری در سئو یا بازاریابی دیجیتالی راه بیاندازند مشخص نیست.

آژانس تخصصی سئودو با داشتن تیم متخصص سئو، بهترین نتایج را در صدر گوگل برای شما رقم میزند.

Share