انتقاد سرپرست فرمانداری آستارا از عدم حضور برخی مدیران در جلسات؛

با مدیران کم کار و بی‌توجه برخورد خواهد شد | آموزش، حلقه مفقوده توانمندسازی جوانان است

سید سعید میر قربانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: باید برای برخورداری از جامعه سالم و بانشاط، زیرساخت های تفریحی جوانان و بوستان ها توسعه یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید سعید میرقربانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: باید برای برخورداری از جامعه سالم و بانشاط، زیرساخت‌های تفریحی جوانان و بوستان ها توسعه یابد.

سرپرست فرمانداری آستارا بیان کرد: از ظرفیت سمن‌ها برای شناسایی مهارت‌ها و توانمندی‌های جوانان باید استفاده شود و اعتبارات لازم برای اشتغالزایی آن‌ها اختصاص یابد.

میرقربانی با انتقاد ازعدم حضور برخی روسای ادارات در جلسات شهرستان تصریح کرد: قطعا این‌عدم حضور و بی‌توجهی به جلسات در ارزشیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی تاثیر منفی گذاشته و به طور جد با مدیران کم کار و بی‌توجه برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مساله آموزش گفت: آموزش، حلقه مفقوده توانمندسازی جوانان است و از ظرفیت مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان باید به درستی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در بندر آستارا ادامه داد: هر زمان از توان قشر جوان در هر حوزه‌ای استفاده شده نتیجه بخش بوده است و دستگاه‌های متولی و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال جوانان همکاری کنند.

میرقربانی بیان کرد: از فضای مجازی برای آموزش اشتغال و کارآفرینی جوانان استفاده شود و به لحاظ توانمندی بالای هنرمندان آستارا، مسئولان از زبان زیبای هنر برای تبیین مسائل جوانان بهره برداری کنند.

وی گفت: جوانان فعال و نخبه حوزه‌های مختلف شایسته تجلیل هستند و نبود مهارت، عامل مهمی در بیکاری آن‌هاست و باید برای توانمندسازی آنان اقدامات بیشتر صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری آستارا اشتغال و مساله ازدواج جوانان را بزرگترین معضل و مشکل آن‌ها دانست و بیان کرد: قطعا با فراهم کردن بسترهای لازم و توانمندسازی زیر ساخت‌ها می‌توان بر این مشکلات جامه عمل پوشاند.

برگزاری جشنواره جوان فاخر در آستارا

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره جوان فاخر در آستارا گفت: این جشنواره با معرفی توانمندی‌های جوانان این شهرستان و ظرفیت‌های هنری، صنایع دستی، گردشگری و اشتغالزایی آستارا به دو صورت نمایشگاهی و جشنواره‌ای در دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان تا پایان شهریور ماه سال جاری است.

وحید خاصی‌پور با اشاره به‌عدم مهارت آموزی به عنوان یکی از موانع تولید بیان کرد: مهارت آموزی منجر به اشتغال و ازدواج جوانان می‌شود و در همین راستا اعضای شورا و دهیار روستای خلیله سرای لوندویل با شناسایی ۵۲ جوان در زمینه کار آفرینی در حوزه کار ساختمان، تولید البسه، نقاشی، کابینت‌سازی و جوشکاری طرح‌هایی را ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفته و مورد تجلیل این ستاد قرار گرفتند.

خاصی‌پور گفت: تفاهم نامه‌هایی نیز با سپاه ناحیه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اشتغال‌زایی منجر به ازدواج جوانان منعقد شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای ۳ جوان آستارایی به میزان ۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات اشتغال‌زایی برای طرح‌های ارائه شده و مصوب در نظر گرفته شده و در آینده نزدیک به بانک معرفی خواهند شد و ۱۰ جوان آستارایی نیز طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ارائه دادند که در صورت تصویب تسهیلات لازم به این افراد داده خواهد شد.

Share