چرا کارشناسی رنگ خودرو قبل از خرید خودرو کارکرده ضروری است؟

 کارشناسی رنگ  خودرو  قبل از خرید می تواند در پیشگیری از اقدامات سودجویان مفید واقع شود.

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید خودرو کارکرده مورد توجه قرار می گیرد ظاهر خودرو است. ظاهر خودرو اولین چیزی است که خریدار متوجه آن می شود و در تصمیم خرید تاثیر گذار است. با این حال هنگامی که تصمیم به خرید خودرو کارکرده گرفتید، وجود عیب های ظاهری در خودرو طبیعی است و اغلب خودروهای کارکرده بازار، دارای اشکالاتی در بخش بدنه هستند. از آنجا که ضربه وارد شده به خودرو یا تعویض یک قطعه از ماشین می تواند تاثیر به سزایی در قیمت آن داشته باشد، به همین جهت  کارشناسی رنگ  خودرو  قبل از خرید می تواند در پیشگیری از اقدامات سودجویان مفید واقع شود.

رنگ شدگی خودرو دلیل بر معیوب بودن خودرو یا ایراد داشتن آن نیست به همین دلیل بهتر است که توسط یک کارشناس رنگ خودرو مورد بررسی قرار گرفته و میزان آسیب وارد شده به خودرو مشخص شود. گاهی فروشنده با توجه به علایق شخصی تصمیم به رنگ آمیزی مجدد خودرو یا تعویض بخشی از خودرو نموده که به عملکرد کلی خودرو آسیب نمی زند و این کار فقط برای زیبایی بیشتر خودرو است.

در هنگام کارشناسی رنگ خودرو، موارد مختلفی از قبیل آسیب دیدگی بدنه خودرو در تصادفات و شدت آسیب دیدگی، قطعات تعویضی بدنه، آسیب های وارد شده به شاسی و ستون های خودرو، اصالت خودرو مورد بررسی قرار می گیرد که هر کدام از این موارد در تعیین قیمت خودرو تاثیر گذار است.

در کارشناسی رنگ خودرو ۵ روش وجود دارد:

  • استفاده از دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ: دقیق ترین ابزاری که امروزه برای تشخیص رنگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه تشخیص رنگ خودرو است. این ابزار با قرار گرفتن بر روی بدنه خودرو می تواند ضخامت رنگ را تشخیص دهد و قسمت هایی که دارای رنگ شدگی یا آسیب دیدگی هستند را نشان دهد. با توجه به اینکه این دستگاه از دقت بالا و خطای بسیار کمی برخوردار است

  • استفاده از آهن ربا: در این روش که با استفاده از یک آهنربای ضعیف انجام می گیرد به بخش های حساس ماشین ضرباتی وارد می شود. میزان چسبندگی آهن ربا بین بخش های سالم و آسیب دیده متفاوت است و کارشناس تشخیص رنگ می تواند بر این اساس متوجه رنگ شدگی قسمت های مختلف خودرو شود.
  • استفاده از چشم غیر مسلح: ساده ترین روش برای شناسایی رنگ شدگی خودرو مشاهده خودرو است. بسیاری از ما گمان می کنیم بررسی بدنه و نگاه کردن با دقت به خودرو کاری بیهوده است، چرا که اشکالات ظاهری با یک نگاه مشخص نمی شوند. اما همیشه هم اینطور نیست و بسیاری از اوقات با نگاه ریز بینانه می توان متوجه رنگ آمیزی خودرو شد. کارشناس تشخیص رنگ خبره با توجه به تجربه ای که دارد می تواند نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده و متوجه رنگ شدگی خودرو شود.
  • استفاده از دوربین عکاسی: با توجه به اینکه اغلب گوشی های هوشمند فعلی توانایی عکاسی را دارند می توان از این روش برای بررسی رنگ خودرو استفاده نمود. در این روش نکاتی از جمله زاویه عکس گرفتن و فاصله از خودرو دارای اهمیت است و برای استفاده از این روش باید دارای تجربه کافی باشید.
  • استفاده از حس لامسه: با دست کشیدن بر روی سطح خودرو می توان متوجه سطوح صاف و زبر شد که سطوح زبر و دارای برجستگی نشان دهنده ترمیم شدگی یا رنگ شدگی مجدد خودرو است.

ویژگی های یک کارشناس رنگ خودرو مجرب

  • تجربه: کارشناس رنگ خودرو باید از تجربه کافی برخوردار باشد تا توانایی تشخیص آسیب های جدی و میزان آسیب وارد شده به خودرو را برآورد و ارزیابی نماید. کارشناس رنگ مجرب باید توانایی ارزیابی فنی خودرو را نیز داشته باشد و بتواند عیوب فنی خودرو را تشخیص دهد.
  • دانش و بهره مندی از وسایل روز : کارشناس رنگ خودرو باید بتواند از جدیدترین وسایل روز استفاده نماید و با تمامی روش ها و شیوه هایی که ممکن است کلاه برداران برای فروش خودرو استفاده نمایند آشنایی داشته باشد. علاوه بر این موارد باید به سیستم های جدیدی که بر روی خودرو های داخلی و خارجی نصب می گردند و جزو آپشن های خودرو محسوب می شود مسلط باشد.
  • ارائه گزارش مکتوب و رسمی: کارشناس فرد مورد اعتماد خریدار یا فروشنده خودرو است و خریدار با توجه به مطالب گفته شده کارشناس اقدام به خرید خودرو خواهد نمود. به همین دلیل ارائه گزارش رسمی و مکتوب که بتواند تضمینی برای کارشناسی خودرو باشد ضروری است.
  • امکان ارایه خدمات سیار: با توجه به گستردگی شهرها و مشکلات ترافیکی، کارشناس تشخیص رنگ باید امکان ارایه خدمات کارشناسی خودرو در محل را داشته باشد و در محل مورد نظر شما به کارشناسی خودرو بپردازد. بعلاوه حضور در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر از ویژگی های بارز یک کارشناس تشخیص رنگ متعهد است.

هزینه کارشناسی رنگ خودرو چقدر است؟

هزینه کارشناسی خودرو در ماشین های دنده اتومات با خودروهای معمولی مانند پراید متفاوت است. قیمت کارشناسی خودرو با توجه به برند خودرو، سال تولید ماشین، نرخ دلار روز، میزان کارکرد مشخص می شود.

کارشناسی خودرو قبل از خرید خودرو به شما کمک می کند تا خودرو را بدون نگرانی از مشکلات آتی و متحمل شدن مخارج اضافی خریداری نمایید. خرید خودرو بدون کارشناسی و فقط با تکیه بر تجربیات شخصی می تواند در آینده هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد در حالی که با صرف هزینه بسیار اندک می تواند از به وجود آمدن این مخارج جلوگیری نمایید.

وب سایت ماشین بانک با ارایه خدمات کارشناسی خودرو در محل یکی از پیشروترین شرکت های کارشناسی  خودرو در زمینه ، تشخیص رنگ خودرو، کارشناسی بدنه خودرو، کارشناسی فنی  و گیریبکس، بررسی آپشن ها، تست رانندگی و دیاگ است و به شما کمک نی کند تا به راحتی و بدون دغدغه خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید.برای ثبت درخواست کارشناسی خودرو کافیست در قسمت ثبت درخواست کارشناسی بالای صفحه درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

Share