در گفتگو با دیارمیرزا مطرح شد:

واکنش فرماندار رشت به اظهارات کوچکی نژاد؛ تایید انتخابات بر اساس قانون بود

علی فتح‌اللهی، فرماندار شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد صحت تایید انتخابات شهرستان رشت گفت: آنچه از در مورد تایید انتخابات اعلام شد بر اساس مر قانون بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد صحت تایید انتخابات شهرستان رشت گفت: آنچه در مورد تایید انتخابات اعلام شد بر اساس مر قانون و نظر هیات نظارت شهرستان بوده است.

علی فتح‌اللهی با اشاره به قانون نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۷۳ فرماندار موظف است پس از وصول صورتجلسه هیأت نظارت شهرستان مبنی بر تأیید صحت برگزاری انتخابات، مراتب را از طریق انتشار آگهی، به آگاهی اهالی حوزه انتخابیه برساند و یک نسخه از آگهی منتشر شده را برای هیأت نظارت استان ارسال نماید و پس از انتشار معترضین می‌توانند ظرف مدت ۴۸ ساعت مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام نمایند.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس قانون هیأت نظارت استان موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز از وصول شکایت معترضان، قانون نتیجه قطعی و نهایی انتخابیه را به فرماندار مربوط اعلام نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت افزود: چنانچه در پایان مهلت دریافت شکایات، هیأت نظارت استان شکایتی دریافت نکرد موظف است بلافاصله مراتب و عدم وصول شکایت را هم برای اقدام بعدی به فرماندار اعلام نماید و فرماندار موظف است نظر قطعی و نهایی هیأت نظارت استان در خصوص تأیید یا عدم تأیید صحت برگزاری انتخابات را از طریق انتشار آگهی، به آگاهی اهالی حوزه انتخابیه برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که از سوی فرمانداری شهرستان رشت بر صحت تایید انتخابات صورت گرفته است کاملا برابر قانون بوده است.

گفتنی است روز گذشته جبار کوچکی نژاد گفته بود که هیچ‌یک از شهرستان‌ها حق اظهارنظر در مورد انتخابات، نحوه رأی‌گیری، جمع‌بندی و بازشماری آرا را ندارند و به لحاظ قانونی هرگونه اظهارنظر تنها باید از هیئت عالی استان صورت بگیرد.

Share