فاطمه شیرزاد تأکید کرد:

از وعده های نشدنی پرهیز کنیم | تصویب شیوه‌نامه نسق‌سازان در شورای شهر

عضو شورای شهر رشت به احداث پارک گیلانه در بلوار استاد معین به عنوان دومین پارک بانوان رشت اشاره کرد و گفت: سومین پارک بانوان رشت نیز در مسکن مهر ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی رشت در گفتگویی با اشاره به جایگاه رفیع شورا در قانون اساسی به عنوان یک رکن مردمی، تصمیم گیر، ناظر و سیاستگذار در حوزه شهری اظهار داشت: در این هشت سال همواره تلاش داشته‌ام که اقداماتی صورت گیرد که موجب افزایش بهره وری سیستم مدیریت شهری و خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و توسعه شهری باشد.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر عملکرد این دوره با ذکر این نکته که «عملکرد به عمل است نه به سخن» یادآور شد: با حداقل منابع مالی در این دوره کار کردیم.

شیرزاد با اشاره به برنامه عملی خود برای شهر در صورت ورود به شورای ششم خاطر نشان کرد: اهتمام اصلی باید بر اساس توسعه و عمران و افزایش عادلانه خدمات شهری برای مردم باشد تا با سیاست‌گذاری‌های مناسب و فراهم نمودن زیر ساخت‌ها اساسی اقداماتی را رقم بزنیم که نتیجه آن منجر به افزایش خدمات‌رسانی به مردم و آسایش و آرامش بیشتر آن‌ها باشد.

شیرزاد در ادامه با اشاره به اینکه اگر امروز بار دیگر کاندیدا شده‌ام تاکید کرد: افزایش خدمات به مناطق کم برخوردار و کم توسعه و کمک به توسعه شهری با محوریت سلامت و ایمنی، فرهنگ و هنر، ایثار و شهادت، حمایت از فعالیت‌های بانوان، فعالیت‌های ورزشی جوانان در سطح محلات حمایت از برنامه‌های زنان سرپرست خانوار در فعالیت‌های اجتماعی خواهد بود.

رییس اسبق کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه ایجاد ۲۲ پارک محله‌ای یکی از اقدامات موثر در این ۸ سال بود که در دوره پنجم نیز ادامه یافت، افزود: خریداری و تملک املاک حاشیه‌های رودخانه برای اجرای پارک‌های حاشیه‌ای سبب شد تا در این چند سال سرانه فضای سبز در محلات و سطح شهر افزایش یابد.

شیرزاد همچنین به افتتاح پارک محله‌ای آب و آسیاب در میدان گیل، بوستان مفاخر، بوستان مشکات، پارک محله‌ای بلوار آیت الله رودباری و احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اشاره کرد و افزود: مطالعات فاز اول پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به اتمام رسیده و ان‌شاءالله بتوانیم در یک زمانبندی مشخص، فاز اول این پارک را به بهره برداری برسانیم و شاهد افزایش سرانه فضای سبز باشیم.

عضو شورای شهر رشت همچنین به احداث پارک گیلانه در بلوار استاد معین به عنوان دومین پارک بانوان رشت اشاره کرد و گفت: سومین پارک بانوان رشت نیز در مسکن مهر ساخته خواهد شد.

وی توجه به فعالیت‌های زنان سرپرست خانواده و حمایت از آن‌ها را از دیگر اقدامات شورا عنوان کرد و گفت: در راستای اشتغالزایی بازارچه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های خوراک و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای هنرمندان صنایع دستی و احداث مرکز خرید گیل بانوی پارک کشاورز از اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از بانوان بود.

عضو دوره‌های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هوشمندسازی شهر رشت با قدرت در حال اجرایی شدن است، گفت: اقدامات بر اساس شاخص‌ها، صورت گرفته و علاوه بر ممیزی نوین املاک، صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیک، هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری، حذف بلیط کاغذی و الکترونیکی شدن خدمات اتوبوسرانی برای شهروندان و اجرای طرح منزلت برای سالمندان و شهروندان از جمله این اقدامات در دست اجرای مدیریت شهری است.

شیرزاد با اشاره به تصویب شیوه‌نامه نسق‌سازان در شورای شهر رشت اظهار کرد: این شیوه نامه یکی از اقدامات مهم شوای شهر رشت است که پس از طی فرایند اداری مورد استناد قرار می گیرد.

وی به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی در شهر رشت اشاره کرد و گفت؛ حمایت از هنرمندان در جهت اجرای تئاتر‌های خیابانی در شهر، مرمت و بازسازی یادمان دکتر حشمت در محله چله خانه، مرمت خانه میرزا کوچک جنگلی در محله استادسرا، تبدیل ساختمان ساعت شهرداری به موزه بلدیه و انقلاب اسلامی تغییر کاربری عمارت میرزا خلیل رفیع به موزه مشروطه و تبدیل ساختمان فرهنگ و هنر به موزه صنایع دستی، اتمام مزار شهدای گمنام در مسکن مهر رشت اشاره کرد و افزود: مرمت و بازآفرینی ساختمان ساختمان ساعت و امضای تفاهم نامه با میراث فرهنگی و تبدیل آن ساختمان به موزه مردم‌شناسی و انقلاب اسلامی از اقدامات انجام شده برای شهر رشت است.

فاطمه بیان داشت: افتتاح مرکز خرید صنایع دستی با محوریت رشتی دوزی در خانه میرزا از اقدامات دیگر انجام شده در حوزه فرهنگی و هنری و حمایت از بانوان و هنرمندان است.

سفیر فرهنگی سازمان انتقال خون استان گیلان به افتتاح درمانگاه فوق تخصصی هموفیلی اشاره کرد و گفت: این درمانگاه به بیماران هموفیلی بیماران خاص خدمات درمانی ارائه می‌دهد و امیدواریم که با بهره برداری از این درمانگاه گام موثری در جهت کاهش مشکلات بیماران هموفیلی و خانواده‌های آنان برداشته شود.

مجهز شدن آتش نشانی شهر رشت به نردبان ۵۵ متری در مقابله با حریق

نماینده شورا در سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی از ۵ ایستگاه به ۱۴ ایستگاه در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت افزایش ایمنی در مدیریت شهری و ارتقای تجهیزات و آتش نشانان شجاع ما در رشت به شدت دنبال شد که نتیجه آن خرید سه دستگاه خودرو نردبان و پلتفرم بود برای کاهش مشکلات امدادرسانی به ساختمان‌های بلند مرتبه شهر رشت و محلات صعب العبور که باعث افزایش ایمنی در شهر رشت و کاهش تلفات در حریق و افزایش آرامش برای شهروندان گردید.

شیرزاد اجرای طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر رشت و بازگشایی معابر شهری را از دغدغه‌های شورای شهر بیان داشت و گفت: در همین راستا در سال گذشته برای رفع گره‌های ترافیکی محورها و معابر قرارداد سرمایه‌گذاری بازگشایی خیابان امام علی (ع) و احداث تقاطع ولیعصر (عج) با بخش خصوصی به امضا رسید و تجهیز کارگاه شد.

وی با اشاره به افتتاح خیابان هشت دی حد فاصل خیابان‌های معلم به رشتیان اظهار داشت: بازگشایی مسیر بلوار کوچکی (اتصال بلوار اصفهان گلسار به فاز دو معلم)، طرح تعریض خیابان سرچشمه رشت و کانال ژ ۵ از دیگر پروژه‌های بازگشایی معابر است که در دوره ششم شورا به ثمر خواهد نشست.

در حوزه ترافیکی همچنین می‌توان به نصب بالغ بر صد دوربین‌های ترافیکی و نظارتی در شهر، خریداری ۱۵ دستگاه اتوبوس، احداث مسیر دوچرخه سواری از گیل تا توشیبا و همچنین هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی رانندگی اشاره کرد.

عضو سابق هیات رییسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهمیت پروژه‌های قرارگاه خاتم در کاهش بار ترافیکی رشت؛ پروژه روگذر میدان نیروی دریایی، پل راستگرد و چپگرد میدان امام حسین (ع)، زیر گذر میدان مصلی، زیر گذر میدان شهرداری، پل روگذر ولی عصر (عج)، ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و پروژه تراموا از جمله پروژه‌های عمرانی قابل اجرا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

شیرزاد در پایان با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در انتخابات ۲۸ خرداد ماه عنوان کرد: قطعا حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاب اصلح به توسعه، عمران و آبادانی کشور و شهرمان کمک خواهد کرد.

Share