توسط شورای گسترش آموزش عالی؛

ایجاد دو رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان

شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکاترونیک و طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان به صورت قطعی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی ابلاغیه شماره ۹۹/۹۴۳/۱۱۳۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۲ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکاترونیک و طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان به صورت قطعی موافقت کرد.

دانشگاه گیلان در سال ۱۳۵۳ با تصویب شورای گسترش آموزش عالی در چارچوب قرارداد بین دولتهای ایران و آلمان غربی سابق تاسیس شد. با توجه به اینکه مدرسه عالی بازرگانی رشت و مدرسه عالی مدیریت لاهیجان از سال ۱۳۴۶ در استان گیلان فعال بودند در سال ۱۳۵۵ غیرفعال و کلیه فعالیت‌های آنان به دانشگاه گیلان منتقل شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه گیلان بطور مستقل و بدون وابستگی به آلمان، فعالیتهای آموزشی خود را در ۸ رشته تحصیلی و با حدود ۵۰۰ دانشجو از سرگرفت و با رشد و گسترش آموزش عالی در کشور، دانشکده‌های علوم پایه، فنی، علوم کشاورزی، علوم انسانی و پزشکی ساخته شد و پس از آن نیز دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده منابع طبیعی و معماری و هنر تاسیس شدند.

دانشگاه گیلان هم اکنون در ۱۳۷ رشته گرایش کارشناسی، ۲۵۳ رشته گرایش کارشناسی ارشد، ۱۵۴ رشته گرایش دکتری و در مجموع در ۵۴۴ رشته گرایش دانشجو می‌پذیرد.

Share