دبیر جبهه ایستادگی در استان گیلان؛

سه استان شمالی تنها یک نماینده در کمیسیون کشاورزی دارد|فدرالیسم اقتصادی اجرایی شود

واصلی در جمع خبرنگاران گفت: اگر طبق نظریه آقای محسن رضایی سیستم فدرالی اقتصادی اجرایی می شد و هر استانی خودش تصمیم می گرفت خیلی از مسائل برطرف می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا واصلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جبهه ایستادگی ایران اسلامی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد و ابتکار عمل محسن رضایی تشکیل شد.

دبیر جبهه ایستادگی در استان گیلان یادآور شد: این جبهه در شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و آثار و عوارض بداخلاقی های آن دوران، سوء تعبیر و برداشت‌های اولیه تا حد مقابله با نظام و شکل‌گیری جریان فتنه، بروز جریان‌های انحرافی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم تشکل های سیاسی اسلامی تربیت نیروهای صالح و کارآمد است، گفت: جبهه ایستادگی علاوه بر تلاش برای افزایش سطح معرفت مردم و شرکت در رقابت های سیاسی به دنبال شکل گیری فرهنگی اسلامی، ولایی و گفتمانی در جهت حاکمیت صالحان است.

واصلی ادامه داد: دمیدن روح فرهنگ اسلامی در کالبد فعالیت های سیاسی، فعالیت در راستای تشکیل جامعه تمدنی نوین اسلامی، کمک به تربیت نیروهای صالح و کارآمد و همچنین حمایت از چهره هایی را که با این اهداف قرابت بیشتری دارند، از اهداف عملیاتی این جبهه است.

وی گفت: در ۱۷ شهرستان جبهه ایستادگی در حال فعالیت هستند و پتاسیل بالایی در شهرستانها وجود دارد.

دبیر جبهه ایستادگی در استان گیلان در مورد انتخابات پیش رو نیز گفت: جبهه ایستادگی منتسب به اصولگرایان است اما در واقع به صورت اعتدالی عمل کرده و از همه نیروهای جمهوری اسلامی استفاده می کنیم.

واصلی در مورد گزینه های ریاست جمهوری و حمایت این جبهه از کاندیداها نیز اظهار کرد: فعلا منتظر هستیم که اصولگرایان به جمع بندی برسند اما در حال حاضر آقای محسن رضایی از اولویت های جبهه ایستادگی است.

وی با اشاره به این مطلب که آقای محسن رضایی در دوره قبل از کاندیداهای بود که می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند، گفت: یکی از شعار هایی که ایشان می داد واگذاری توان اقتصادی هر استان به خود همان استان بود. بخشی از مشکلاتی که در بحث اقتصادی استانها وجود دارد تصمیم گیری هایی است که در تهران صورت می پذیرد و به استان ها ارسال می شود که اصلا کاربردی نیست.

سه استان شمالی تنها یک نماینده در کمیسیون کشاورزی دارد

واصلی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: از ۱۳ نماینده استان گیلان و نیز نمایندگان استان های شمالی تنها یک نماینده در کمیسیون کشاورزی داریم و کسانی برای استان های ما تصمیم می گیرند که نمی‎دانند برنج و مراحل کاشت آن و مشکلاتش چه چیزهایی است. اگر طبق نظریه آقای محسن رضایی سیستم فدرالیسم اقتصادی اجرایی می شد و هر استانی خودش تصمیم می گرفت خیلی از مسائل برطرف می شد.

وی ادامه داد: متاسفانه همه مشکلات به مردم بر میگردد و این مردم هستند که زیر فشار قرار می گیرند. هنوز هم بانک مرکزی به میزان تورم اشاره ای ندارد در سال گذشته عنوان می کردند ۱۲ درصدی در حالی که بعدها عنوان کردند ۴۰ درصدی است و در آمد مردم بر اساس تورم ۱۲ درصدی بالا می برند و باعث می شود مردم با مشکلات معیشتی روبرو شوند.

دبیر جبهه ایستادگی در استان گیلان ادامه داد: ما در هیچ دوره ای بعد از انقلاب نداشتیم که مردم در قبرستان ها بخوابند اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد چنین مسئله ای هستیم و این حق مردم ما نیست، کشوری که جزء ۹ کشور دنیا در ذخایر معدنی است نباید شاهد چنین صحنه های باشد.

واصلی ادامه داد: در این هشت سال همه بار مالی بر دوش مردم قرار دارد در حالی که بر اساس قانون اساسی به مردم خدمات مجانی ارائه شود.

وی با بیان اینکه گیلان در سال های گذشته همیشه جزء استان هایی بود که اولین های زیادی داشت، افزود: اما متاسفانه چند سالی است در نرخ بیکاری و آسیب های اجتماعی و…. رتبه اول دارد.

واصلی با اشاره به اینکه در سال های پایانی دولت احمدی نژاد طرحی در منطقه ویژه لاهیجان استارت خورده گفت: اما متاسفانه هنوز هیچ کاری انجام نشده یعنی نخواستند که انجام شود در حالی که با راه اندازی این منطقه به طور مستقیم ۷ هزار شغل و غیر مستقیم ۲۰ هزار شغل ایجاد می شد.

وی با تشکر از دو نماینده شهرستان رشت در پیگیری کارخانه های تعطیل شده شهرستان اظهار کرد: آقای احمدی سنگری و آقای آقازاده دو نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با پیگیری هایی مستمر و همچنین حمایت حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه توانستند پرونده های این کارخانه ها را به جریان بیندازند.

Share