معاون میراث فرهنگی در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد:

خسارت بیش از ۱۴۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری گیلان!

آذرپور با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه سال جاری یکصد و چهل و هشت میلیارد و یکصد و سی و چهار میلیون تومان به طور مستقیم خسارت به تأسیسات گردشگری گیلان وارد شده است، افزود: اگر بخواهیم صنایع وابسته به گردشگری را مانند صنایع خوراک، نساجی و ترابری و… را اضافه کنیم عدد بسیار بیشتر خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آذرپور، معاون امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: شیوع کرونا بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان استان مستعدی در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: سه هزار واحد تأسیسات گردشگری استان گیلان به دلیل شیوع بیماری کرومت آسیب بسیار جدی دیدند.

خسارت بیش از ۱۴۰ میلیارد تومانی به صنعت گردشگری گیلان!

آذرپور با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه سال جاری یکصد و چهل و هشت میلیارد و یکصد و سی و چهار میلیون تومان به طور مستقیم خسارت به تأسیسات گردشگری گیلان وارد شده است، افزود: اگر بخواهیم صنایع وابسته به گردشگری را مانند صنایع خوراک، نساجی و ترابری و… را اضافه کنیم عدد بسیار بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خسارت بیش از از ۱۴۰ میلیارد تومانی تنها مختص هتل‌داران، تأسیسات اقامتی، تأسیسات پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی است، تأکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی مظلوم‌ترین بخش تأسیسات گردشگری ما هستند که آسیب بسیار جدی دیده‌اند و باید از آنها حمایت جدی شود.

معاون میراث فرهنگی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا تصریح کرد: در راستای حمایت از تأسیسات گردشگری، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و امهال‌هایی نیز از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد اما باز هم تأسیسات گردشگری نیازمند حمایت جدی‌تری از سوی مسوولین و دولت خواهند بود.

آذرپور گفت: با برگزاری جلسات، سمینارها و وبینارها توانستیم آموزش‌های لازم را به تأسیسات گردشگری بدهیم تا بتوانند با ایمن‌سازی در بخش اقامت و پذیرایی فضای امن و اطیمنان بخشی را برای مهمانان خود به وجود بیاورند تا پس از رفع این محدودیت‌ها پذیرای مهمانان باشیم و مهمانان با خاطری آسوده از تأسیسات گردشگری استان گیلان استفاده کنند.

تأسیسات گردشگری گیلان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه «سفری ایمن» توسط وزارتخانه میراث فرهنگی، اظهار داشت: این بخشنامه توسط میراث فرهنگی گیلاه به شهرستان‌های استان ابلاغ شد و به جرأت می‌گویم که تأسیسات گردشگری استان گیلان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

معاون میراث فرهنگی گیلان به ثبت‌نام تأسیسات گردشگری در دو سامانه «جانا» و «کارا» جهت دریافت تسهیلات اشاره کرد و تصریح کرد: تأسیسات گردشگری با توجه به یکسری شاخص‌ها دسته‌بندی می‌شوند و براساس آن تسهیلات دریافت خواهند کرد.

آذرپور در خصوص تعداد افراد ثبت‌نام کننده جهت دریافت تسهیلات در گیلان نیز به خبرنگار دیارمیرزا گفت: طبق آماری که تا چند روز پیش داشتیم ۱۳۰ نفر از گیلان برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات دریافتی تأسیسات گردشگری تا کنون ۲۰ میلیارد تومان بود، تأکید کرد: اقساط این تسهیلات از یکم اردیبهشت ماه سال آینده و با سود ۱۲ درصد باید توسط تأسیسات گردشگری پرداخت شود که کمک خوبی برای این تأسیسات خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی گیلان در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیون اقامت مسافر در سال گذشته در گیلان ثبت شده بود، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده گردشگر داخلی و خارجی زیادی نداشتیم و تنها افراد کمی برای کارهای اداری و بیمارستانی به گیلان سفر کردند.

Share