مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان

یک پرسش مهم; ناهنجاری های مسافران در کجا آغاز می شود، در مبدا یا در مقصد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیزاده در خصوص ارتقا برنامه های فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: کسانی که با انعکاس دغدغه های این‌چنینی نگاه بدبینانه را به سوی گیلان نشانه می روند خود نیز با برنامه های اثرگذار و خارج از نگاه کلیشه ای، افرادی که از مبدا سفر زمینه بی بند و باری را دارند در مسیر درست هدایت نمایند تا مردم دیندار گیلانی را دچار زحمت و اتهام سهل انگاشتن در امور دینی و فرهنگی نکنند.

aLIZADE_5864اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با انتقاد از نحوه انعکاس مباحث مطرح شده در خصوص فضای گردشگری استان و تعجب برانگیز بودن چنین اظهار نظری گفت: در استانی که باورهای دینی و دلبستگی به اهل بیت ریشه دار بوده و تقید و دینداری مردم آن زبانزد عام و خاص است، مردم آن را بی اعتقاد و بی بند و بار دانستن غیرمنصفانه و جفای بزرگی است.

وی در خصوص اصلاحیه گفتار بعدی مبنی بر بی حجابی گردشگران در استان گیلان گفت: مسافرانی که به قصد گیلان عزم سفر می کنند متعلق به کدام جغرافیای کشور هستند؟ چرا دایره ی گفتارهای توصیه ای به گردشگران، صرفا به گیلان معطوف شده است؟ این در حالی است در گیلان از نماینده محترم ولی فقیه تا استاندار محترم و نیز عوامل انتظامی ، نظامی و دستگاه های اجرایی فرهنگی استان گیلان همواره بر مدیریت فرهنگی در قالب طرح هایی چون «گیلان مطهر» اهتمام ویژه داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: یکی از مهمترین ارکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان را ستاد اقامه نماز،نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی و خدماتی تشکیل می دهند، از جمله طرح هایی که در نوروز ۱۳۹۵ با جدیت در استان گیلان دنبال شد و ادامه خواهد داشت، برپایی خیمه های نماز، اجرای طرح «گیلان مطهر» از سوی نیروی انتظامی با هدف تذکرهای دینی و فرهنگی به مسافران از طریق روحانیون در طول مسیرهای مختلف استان و توصیه به رعایت حجاب و عفاف و شئونات اسلامی از طریق ارایه اقلام فرهنگی، نصب بنر و سایر ابزارهای رسانه ای بوده است.

وی گفت: برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان با حضور صاحب نظران ، دلسوزان کشورمان و طیف گسترده ای از مردم ولایتمدار استان گیلان خود نشان از دغدغه های فرهنگی و پایبندی به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی مردم این سامان است، این کنگره و یادواره های برگزار شده با شانیت و وزانت خاصی فضای استان به عطر شهدای عزیزمان معطر کرد و میثاقی مجدد بر شهدا و امام شهدا و آرمانهای انقلاب بود.

علیزاده در خصوص ارتقا برنامه های فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: ضمن اینکه برنامه های برگزار شده را کافی نمی‌دانیم، اما تلاش خواهیم کرد با محوریت قرار دادن زعمای دینی و بزرگان خود بستر فرهنگی گیلان را همواره سالم و عاری از ناهنجاری های اجتماعی نماییم، اما پیشنهاد هم می‌شود کسانی که با انعکاس دغدغه های این‌چنینی نگاه بدبینانه را به سوی گیلان نشانه می روند خود نیز با برنامه های اثرگذار و خارج از نگاه کلیشه ای، افرادی که از مبدا سفر زمینه بی بند و باری را دارند در مسیر درست هدایت نمایند تا مردم دیندار گیلانی را دچار زحمت و اتهام سهل انگاشتن در امور دینی و فرهنگی نکنند.

tel final1

Share