زاهد در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا؛

از جامعه فرهنگ و هنر گیلان که از انتخاب مشاور فرهنگی شورا ناراحت شده‌اند عذرخواهی می‌کنم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به حواشی انتخاب مشاور فرهنگی شورای شهر رشت اظهار کرد: از تعدادی از عزیزان جامعه فرهنگ و هنر بومی استان که از این انتخاب ناراحت شده‌اند عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک‌صد و سی و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها با دستور، ارایه گزارش فرایند احداث و راه‌اندازی خیابان خوراک در شهر رشت، بررسی و ارائه طرح پیشنهادی شهرداری منطقه سه جهت طراحی و ساخت سردیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تعیین کارگروه طرح شناسنامه رشت برگزار شد.
فرهام زاهد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در این جلسه با اشاره به حواشی انتخاب مشاور فرهنگی شورای شهر رشت اظهار کرد: از تعدادی از عزیزان جامعه فرهنگ و هنر بومی استان که از این انتخاب ناراحت شده‌اند عذرخواهی می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر روی استفاده از هنرمندان بومی تأکید دارد افزود: این اتفاق در مجموعه شورای شهر رشت رخ‌داده و ان‌شاءالله که منشاء خیر باشد اما این انتخاب شورای شهر بود و ربطی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ندارد و باید سعی شود از افراد بومی بیشتر بهره ببریم.
زاهد افزود: ما در کمیسیون فرهنگی سعی کردیم ترکیبی از چهره‌های مختلف دانشگاهی، فرهنگی، ادبی، تئاتر و حوزه‌های مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه مسئولان باید با شورا همکاری داشته باشند، گفت: در نظر داریم که طرح خیابان خوراک انجام شود و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.
زاهد با اشاره به اینکه در جلسات باید صحبت‌ها کارشناسی باشد، بیان کرد: باید با توجه به محدودیت‌ها در شهر رشت این کار اجرایی شود و اگر بخواهیم موافقت همه دستگاه‌ها را بگیریم باید در زمینی ناب این طرح اجرایی شود.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات ریز شدن بسیار در طرح باعث به انجام نرسیدن آن طرح می‌شود، تصریح کرد: باید یک هماهنگی صورت بگیرد و این کار سریع‌تر اجرایی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه جلسات طرح خیابان خوراک باید هرچه سریع‌تر برگزار و سایر دستگاه نیز در جلسه حاضر باشند گفت: باید کمی در اجرای این طرح انعطاف داشته باشیم اما تمامی نکات را بسنجیم.
زاهد با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاران باید صحبت شود و نواقص برطرف شود بیان کرد: در رابطه با جانمایی و ایجاد ۳۰ غرفه در دو طرف خیابان باید با سرمایه‌گذار به‌صورت دقیق گفتگو شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی خیابان خوراک در دو خیابان بررسی شود افزود: اگر دو خیابان نشد برای یک خیابان اجرایی شود و خیابان عاطفی نیز در اولویت باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه برای یادمان‌های سطح شهر و همچنین المان‌های ورودی باید کمیسیون در جریان باشد گفت: جلسات این موضوع نیز به‌زودی تشکیل می‌شود.
زاهد با اشاره به اینکه برای طرح شناسنامه رشت نیز کارگروه تعیین می‌کنیم بیان کرد: جلسه آینده دو عزیز فعال این حوزه را دعوت می‌کنیم و نظر مشورتی‌شان را می‌گیریم تا کار سریع جلو برود.

مسیر ایستگاه انزلی تا خمام به‌عنوان خیابان خوراک انتخاب شود

بهراد ذاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه هرکاری در این شهر انجام بدهیم چند نفر معترض می‌شوند، اظهار کرد: برای اجرای طرح خیابان خوراک بر اساس عقلانیت چارچوبی در نظر گرفته شده و تمامی پارامترها بررسی‌شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر روزی ۵۰ تا خیابان غذا هم درست شد اشکالی ندارد افزود: اگر طرح خیابان خوراک خوب اجرایی شود باعث پیشرفت شهر می‌شود و به همین دلیل پس باید انجام شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه اگر می‌شود با اداره راه صحبت شود و مسیر ایستگاه انزلی تا خمام به‌عنوان خیابان خوراک انتخاب شود گفت: شاید این پیشنهاد خیلی رویایی باشد اما قابل انجام است.
ذاکری با اشاره به اینکه فعلاً خیابان عاطفی به‌عنوان خیابان خوراک مشخص‌شده و باید کار شروع شود خاطرنشان کرد: مدیری هنرمند است که مشکلات را حل کند و چون خیابان عاطفی در اولویت است باید طرح خیابان خوراک در این خیابان اجرایی شود و سعی شود بهسازی محیط هم انجام شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

جمع‌بندی‌های پایانی برای انتخاب خیابان خوراک در حال انجام است

مریم گل احضار، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با اشاره به اینکه در رابطه با انتخاب خیابان خوراک جلسات مختلفی برگزار کردیم اظهار کرد: تمامی پیشنهادها موردبررسی قرار گرفت و در فاز اول خیابان جوان انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه جمع‌بندی‌های پایانی در حال انجام است افزود: کارگروه ترافیک شهرداری نیز باید تشکیل شود و در مورد این طرح نظر بدهد و یک هفته وقت خواسته‌اند.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با بیان اینکه سازمان سازمان‌دهی مشاغل همکاری لازم را در این زمینه داشته است، تصریح کرد: جایگذاری غرفه‌ها و محل غرفه‌ها نیز در حال بررسی است.
گل احضار با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در حوزه شهرسازی است، خاطرنشان کرد: حوزه شهرسازی به این شرط موافقت کرده است که از آب منطقه‌ای حتماً مجوز بگیریم که این کار در حال انجام است.

این طرح را با نام گذر خوراک ببینیم

علیرضا قانع، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه نظر من این است که فعلاً این طرح را با نام گذر خوراک ببینیم، اظهار کرد: بعد از مدتی می‌توان پس از کسب تجربه‌های لازم آن را خیابان کنیم.
وی با اشاره به اینکه نظر من هم همین است که این طرح اجرایی شود افزود: اما تمامی تمهیدات لازم باید اندیشیده شود تا در قالب شهر خلاق خوراک باشد و همچنین برای مردم نیز مشکلی به وجود نیاید.
مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت گفت: در زمینه اجراشدن طرح سردیس باید کارگروه‌ی خاص تشکیل شود و این مسئله را بررسی کند زیرا در شهرهای بزرگ استان‌های دیگر نیز چنین اقداماتی انجام‌شده است.

خیابانی برای طرح سردیس مشخص‌شده

طیبه بینا، شهردار منطقه سه رشت نیز در این جلسه با اشاره به اجرای پروژه طراحی و ساخت سردیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در رشت اظهار کرد: طرح‌های کار در اختیار مسئولان قرارگرفته و به‌زودی اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح‌ها حتماً پیوست فرهنگی و اجتماعی برای منطقه دیده شود افزود: معمولاً همیشه بعد از اجرا متوجه می‌شویم که طرح مشکلات فرهنگی و اجتماعی دارد.
شهردار منطقه سه رشت با بیان اینکه یک خیابانی برای طرح سردیس مشخص‌شده گفت: یک قسمت این طرح در منطقه سه و یک قسمت دیگر در منطقه یک است و طرح‌های پیشنهادی مطرح‌شده است و این سردیس در اول خیابان هلال و دقیقاً جلو ژ ۵ اجرایی می‌شود.

Share