در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد؛

سالانه ۱۰ میلیارد تومان دور ریز آسفالت در رشت داریم | برخی برای حفظ شرایط مقابل ما خواهند ایستاد

رسولی گفت: طرحی با عنوان برنامه عملیاتی بهبود کیفیت روکش معابر ارائه ‌شده است که مسئول این پروژه پروفسور عربانی بود که دارای وجهه بین‌ المللی است که متأسفانه در این بخش هنوز اقدام عملی انجام ‌نشده است. بنده می‌توانم با عدد و رقم ثابت کنم که دورریز آسفالت ما در سال حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت در یکصد و هفتادمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با قدردانی از تلاش‌های رضا رسولی رئیس این کمیسیون در دو سال گذشته، اظهار داشت: به ‌واسطه حضور در سال دوم کمیسیون عمران باید بگویم که یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌های شورا، قطعاً کمیسیون عمران و توسعه شهری بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم تمایل آقای رسولی برای کاندیداتوری ریاست کمیسیون عمران در سال سوم شورای پنجم و با توجه به اینکه در سال دوم شورا عضو عادی این کمیسیون بودم و می‌خواستم با توجه به توانایی شخصی این کمیسیون فعال بماند، برای ریاست کمیسیون اقدام کردم که با اعتماد همکاران همراه بود.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه بنا بر آن داریم که جلسات کمیسیون عمران رأس ساعت برگزار شود، بیان داشت: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر رسولی فهرست مبانی طرح‌ها و لوایحی که به کمیسیون آمده و در صحن شورا وارد شده را داشته باشیم تا بررسی بیشتری روی آن صورت بپذیرد.

رئیس کمیسیون عمران همچنین با بیان اینکه از شهردار محترم خواسته‌ایم تا در سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، نقشه راهی را ترسیم نماید، اذعان داشت: برنامه بلندمدت عموماً ۵ ساله است اما با توجه به عمر شورایی برنامه ما به مدت ۲ سال خواهد بود. ما نیز موظف هستیم نقشه راه ۵ ساله برای شورای ششم تهیه کنیم تا وقتی شورای ششم وارد کار شد، دارای سیستم باشد تا آن‌ها نیز برنامه ۵ ساله خود را برای شورا هفتم به یادگار بگذارند تا یک کار زیربنایی مناسب برای شهر رشت انجام شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که شهر رشت همانند شهرهایی همچون مشهد به فضای شهر الکترونیک برسد.

جلوگیری از ساخت ‌و ساز در سکونت ‌گاه‌های غیر رسمی در حال پیگیری است

رضا رسولی عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، با تبریک حضور احمد رمضانپور به‌ عنوان ریاست این کمیسیون، بیان داشت: مطمئن هستم با توجه به تجربیات دکتر رمضانپور در سطح ملی و ارتباطات موجود، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت رقم خواهد خورد.

رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه بنده بر اساس آمار و ارقام از عملکرد کمیسیون عمران شورا در دو سال گذشته رضایت دارم، گفت: دلیل این امر حضور افرادی دغدغه‌مند در این کمیسیون بود که باید از تمامی تلاش‌های آنان تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی ادامه داد: ما دو سری جلسات در دو سال گذشته داشتیم که یک بخش آن به‌صورت متمرکز به بررسی لوایح و طرح‌ها می‌پرداخت و بخش دیگر بر تولید محتوا متمرکز بود که این فضا با وجود مشاورین محترم در واقع جای خالی مرکز پژوهش‌ها را پر می‌کردند.

رسولی افزود: کارهای زیادی در دو سال گذشته صورت پذیرفت که شاید مهم‌ترین آن اصلاح ضوابط طرح تفصیلی است. طرح تفصیلی منطقه پنج شهرداری رشت دارای اهمیت بالایی بوده زیرا منطقه پنج قطعاً مهم‌ترین بخش شهر رشت برای جذب سرمایه‌گذاری می‌باشد. در بحث پیوست ۶ طرح تفصیلی نیز بسته‌ شده که دارای اهمیت زیادی است. بحث تحول سیستم خدمات شهروندی یا سیستم مبتنی بر ساختار الکترونیکی که تقریباً به ‌جاهای خوبی رسیده و کارگروه اجرایی آن در حال تشکیل جلسه است و امیدواریم در ادامه نیز این اراده تقویت شود تا این کار انجام شود، زیرا بسیاری از نارضایتی‌ها و مفسده‌های پشت کانترها باعث نارضایتی ارباب ‌رجوع در شهرداری است که با تکمیل خدمات دولت الکترونیک در شهر می‌توان این موضوع را برطرف کرد.

رسولی ادامه داد: در بحث جلوگیری از ساخت ‌و ساز در سکونت ‌گاه‌های غیر رسمی نیز در حال پیگیری است. در بحث طرح جامع سیما و منظر یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که به آن نیاز داریم و امیدواریم به‌ زودی اتفاق بیفتد. شاید اگر چنین کارگروهی تشکیل می‌شد شاهد یک الِمان توپی شکل نوری بر روی اِلِمان مفاخر شهرمان نبودیم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری با بیان اینکه طرحی با عنوان برنامه عملیاتی بهبود کیفیت روکش معابر ارائه ‌شده است که مسئول این پروژه پروفسور عربانی بود که دارای وجهه بین‌ المللی است که متأسفانه در این بخش هنوز اقدام عملی انجام ‌نشده است. بنده می‌توانم با عدد و رقم ثابت کنم که دورریز آسفالت ما در سال حدود ۱۰ میلیارد تومان است. شبکه معابر، بازگشایی معابر جدید، بحث شفاف‌سازی، بازآفرینی عملکردی بافت مرکزی بر پایه اقتصاد مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری است که بسیار به آن امیدوار هستم. بحث SDI یا همان سیستم داده‌های مکان‌مند است که فعلاً به نتیجه نرسیده است. در بحث عینک ما می‌توانستیم به مردم این منطقه امیدهای زیادی بدهیم که با یک برنامه کوچک می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم که سرمایه‌گذار برای ورود به این مجموعه ورود کند. در بحث رودخانه زرجوب یک مسابقه ملی برنامه‌ریزی‌شده است که امیدوارم در آینده پیگیری شود.

باید ببینیم درآمدهای شهرداری چقدر است؟

فرهام زاهد دیگر عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: ما باید ببینیم درآمدهای شهرداری چقدر است؟ دارایی‌های ما چقدر است؟! دارایی‌هایی که می‌توانیم در تهاتر یا تبدیل دین استفاده کنیم. ما باید یک جایی تکلیفمان را با شهرداری رشت مشخص کنیم تا ببینیم این بنگاه اقتصادی چقدر درآمد، چقدر سرمایه و چقدر اعتبار دارد.

زاهد ادامه داد: ما باید بدانیم که چه می‌خواهیم انجام دهیم. یکی از موارد اصلی در کمیسیون عمران است که بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری توسط این کمیسیون بررسی می‌شود. باید بیاییم به مردم این شهر بگوییم درآمد ما این عدد و بدهی ما این عدد است. بگوییم ما از نظر بازار ورشکسته‌ایم و اگر کاری انجام نمی‌شود به این دلیل است. ما باید به شرایط پایدار برسیم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت تأکید کرد: بخش عمده‌ای از مسائل ما مربوط به بحث هوشمند سازی است. بسیاری از کارهایی که ما باید انجام بدهیم در همین موضوع نهفته است. ما اگر بخواهیم به این شفافیت برسیم دست به روی نان‌خانه برخی افراد می‌گذاریم که قطعاً برای حفظ شرایط خودشان مقابل ما خواهند ایستاد.

Share