علوی در گفتگو با دیارمیرزا؛

دخالت‌ شورا برای آسفالت معابر نباید تبدیل به رویه شود | امیدوارم بگذارند که آقای احمدی کار کند

عضو شورا در مورد دخالت‌های اعضای شورا در آسفالت معابر گفت: اینکه مردم به شورا مراجعه می‌کنند و اعضای شورا پیگیری‌های لازم را انجام می‎دهند کار نادرستی نیست اما اگر این را تبدیل کنیم به یک رویه، مطمئنا روال درستی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیرحسین علوی در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه آسفالت خیابان‌ها و معابر منوط به پرداخت عوارض شهروندان به شهرداری شده است، گفت: ابتدا بحث عوارض را باید از مقوله آسفالت جدا کنیم. در بحث عوارض مشارکت مردم بسیار پایین است و نمی‌توان منکر ارائه خدمات شهرداری به شهروندان شد و اینکه بگوییم مردم از شهرداری ناراضی هستند و عوارض پرداخت نمی‌کنند حرف سنجیده‌ای نیست. باید شهروندان عوارض خود را پرداخت کنند اما شهرداری نیز موظف است که خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهد.

عضو شورای شهر رشت همچنین به ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به صورت قارچ گونه در شهر شاهد ساخت و سازهای نسقی هستیم به گونه‌ای که تبدیل به یک کسب و کار رسمی شده است و همین امر سبب گسترده شدن شهر رشت و کاهش ارائه خدمات شهری شده است.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه شورا یک نهاد نظارتی است به دیارمیرزا گفت: اگر امروز شوراها خوب کار نمی‎کنند و مردم انتقاد دارند باید از مردم پرسید چرا به این افراد رای داده‌اید؟

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و لزوم پرداخت عوارض شهری گفت: در شرایط حال حاضر وقتی قیر ۶۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون تومان تبدیل شده است چگونه و از کجا باید منابع لازم تامین شود؟ با کدام پول باید شهرداری قیر بخرد و آسفالت کند؟

این عضو شورا در مورد دخالت‌های اعضای شورا در آسفالت معابر نیز گفت: اینکه مردم به شورا مراجعه می‌کنند و اعضای شورا پیگیری‌های لازم را انجام می‎دهند کار نادرستی نیست اما اگر این را تبدیل کنیم به یک رویه، مطمئنا روال درستی نیست.

برخلاف شهردار سابق، عطایی با پویایی کامل در حال کار است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره زمان صدور حکم سیدمحمد احمدی منتخب شورای شهر رشت برای تصدی شهرداری گفت: روال قانونی از سوی شورا به سرعت انجام شده است. نامه معرفی و پیگیری‌های لازم در وزارت کشور توسط شورا انجام شده و امیدواریم حکم ایشان هرچه سریعتر ابلاغ شود.

علوی افزود: خوشبختانه آقای عطایی با پویایی کامل در حال کار هستند. درست برعکس زمان حاج محمدی که با هزار تذکر و داد و فریاد اعضای شورا باید کاری انجام می‎گرفت امروز حتی با یک اشاره و حتی قبل از حرف زدن اعضای شورا آقای عطایی کارها را با سرعت انجام می‎دهند.

وی با بیان اینکه امیدوارم حکم آقای احمدی هرچه زودتر صادر شود و ایشان کار خود را شروع کند به دیارمیرزا گفت: امیدوارم بعد از دریافت حکم بگذارند که آقای احمدی کار خود را بکند و به ایشان هم گفتم که شخصا از شما انتظار دارم اول اینکه با فساد مبارزه کنید و دوم اینکه کار مدیریتی خود را انجام دهید، من هم به شما قول خواهم داد مانند یک سرباز در کنار شما باشم.

Share