در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

از غصب ۵ هکتار زمین آرامستان توسط راه و شهرسازی تا انصراف حاجی پور از شرکت در انتخابات

اعضای شورای شهر رشت با لایحه واگذاری زمین معادل توسط راه شهرسازی به شهرداری رشت در قبال ۵ هکتار زمین تصرف شده آرامستان موافقت شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در جلسه شورای شهر رشت با اشاره به تصرف ۵ هکتار زمین توسط مرزبانی اظهار کرد: این زمین بخشی از زمین های آرامستان بوده که از سوی مسکن و شهرسازی به مرزبانی داده شد اما با ورود شهرداری مقرر شد که به همان اندازه زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری تحویل داده شود.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه این طرح با موافقت شورا اجرایی می‎شود، افزود: بر اساس توافقات انجام شده بخشی از زمینی که مرزبانی تصرف کرده بود برای اجرای پروژه گیل لند در اختیار شهرداری رشت قرار داده می شود.
وی افزود: هنوز معادل‎سازی زمین انجام نشده است و از شورا تقاضا دارم که با این طرح موفقت کند.

زمین آرامستان از سوی مسکن و شهرسازی غصب شد

حجت جذب در واکنش به طرح این موضوع با بیان اینکه این ۵ هکتار هنوز به نام شهرداری نیست، اظهار کرد: زمین مذکور در گرو منابع طبیعی است و نمی توانیم درباره آن تعیین تکلیف کنیم.

امیرحسین علوی نیز گفت: این زمین متعلق به شخص بوده است و وقف برای دفن اموات شده است.

وی افزود: زمین آرامستان از سوی مسکن و شهرسازی غصب شد و برای همین شهرداری توانسته آن را رفع تصرف کنند.

علوی ادامه داد: امروز با مصوبه شورا به کار نیروی انتظامی که زمین را توسط مسکن و شهرسازی غصب کرده است، رسمیت می‎دهیم و این اصلا درست نیست چون هنوز سند به نام خود شهرداری نیست.

وی افزود: پیش از مصوبه باید زمین معوض از سوی راه و شهرسازی مشخص شود تا مشکلی ایجاد نشود. چون زور انها به شهرداری می چربد باید در نحوه نگارش مصوبه شورا نیز دقت شود.

در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد

اسماعیل حاجی پور نیز با بیان اینکه در ورودی شهر توقف مناسب برای مسافران وجود ندارد و باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد، گفت: باید کارها را به گونه‎ای پیش ببریم که گردشگران برای شهر ثروت بیاورند و نه اینکه محل هایی برای دپو زباله آنها درست کنیم.

وی با بیان اینکه با شروع پروژه برای بهره برداری از آنها زمان زیادی نداریم، گفت: در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد تا جوانترها بیایند.

گفتنی است در پایان با لایحه واگذاری زمین معادل توسط راه شهرسازی به شهرداری رشت موافقت شد.

Share