چاه ویل هسته ای بجز هزینه بر منافع ملی کشور ثمر دیگری داشته است؟

انتقادات تند زیباکلام از مواضع روحانی درباره اینستکس: چرا برای اروپایی‌ها خط و نشان می‌کشید؟

زیباکلام خطاب به روحانی نوشت: شما هنوز جوهر اینستکس خشک نشده اعلام “عبور ایران از تعهداتش در برجام”نموده و برای اروپایی ها خط ونشان می کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صادق زیباکلام در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرده از اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره عبور از تعهدات ایران در برجام انتقاد کرده است.

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام وتحیات، درخصوص مواضع اخیرتان پیرامون “عبور از تعهدات ایران در برجام” بجز ابراز تاسف‌ واژگان دیگری نمی توانم بکاربرم. شمادارید بلایی را که تندروها بر سر برجام آوردند درخصوص اینستکس تکرار می‌کنید. آنها دیروز شانسی برای تحقق برجام نگذاردند و جنابعالی هم امروز همان رفتار را دارید در قبال اینستکس تکرارمیکنید. آنها هنوز جوهربرجام خشک نشده بود با آزمایش دو موشک که بر روی آنها به عبری نوشته شده بود”اسرائیل باید نابود شود”واکنششان را درقبال برجام بنمایش گذاردند و جنابعالی هم برای دلبری ازتندروها هنوز جوهر اینستکس خشک نشده اعلام “عبور ایران از تعهداتش دربرجام”نموده و برای اروپاییها خط ونشان می کشید. بحث بر سر آن نیست که این مواضع چقدرمطلوب ترامپ و همه مخالفین نظام است. بحث برسر آنست که هسته ای بجای آنکه درخدمت منافع ملی وپیشرفت کشورباشد، بیشتر بدل به ابزاری شده درجهت پیشبرد آمریکاستیزی. نمیدانم اگر روزی ازمسئولین پرسیده شود که علیرغم بودجه های عظیمی که صرف هسته‌ای شده بعلاوه هزینه های بمراتب بیشتری که تحریمها بر اقتصاد کشور وارد کرده‌اند، در مقابل هسته ای چه دستاوردی برای پیشرفت وترقی کشور داشته، چه پاسخی خواهند داد؟ اگر هزینه هاییکه در چاه ویل هسته‌ای ریخته شده در توسعه صنایع، معادن، کشاورزی، حمل ونقل، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تامین آب و محیط زیست کشور بکار گرفته میشد، آیا وضعیت مردم ایران امروز بمراتب بهتر از وضعیت فلاکت بارکنونی نمی بود؟ آیا چاه ویل هسته ایی بجز هزینه بر منافع ملی کشور ثمر دیگری داشته است؟
فرض بگیریم که اساساً غربیها درقبال سیاست های جدید هسته ایی ایران هیچ واکنشی نشان ندهند. سوال اینجاست که افزایش حجم اورانیوم غنی شده یا بالارفتن از سه درصد(همانند سایر اقدامات هسته ایی مان)چه نفعی برای کشور دارد؟ نه در داخل مصرفی دارد نه یک گرم آنرا می توانیم صادرکنیم. حتی اگر تحریم ها هم نبودند، با توجه به اینکه قیمت تمام شده اورانیوم در ایران بمراتب بیشتر از قیمت جهانی آن می باشد، چگونه می خواهیم آنرا صادر کنیم؟ بعلاوه با توجه به محدودیت ذخائر اورانیوم در ایران، از کجا میخواهیم برای دهها هزار سانتریفیوژ اورانیوم خام وارد کنیم؟ بماند قیمت تمام شده و کیفیت رادیو داروهای تولید داخل، قیمت برق تولید شده در نیروگاه بوشهر و بسیاری ملاحظات اقتصادی دیگر.
ایام بکام‌ باد.
سیزده تیر ماه نود و هشت

Share