گفتگو با آرین رسولی به بهانه برگزاری رسیتال پژوهشی آواز کلاسیک در رشت:

موسیقی اصیل پر از تفکر، سواد و شعور است|موسیقی کلاسیک در تمام دنیا منبع و مرجع است

رسولی گفت: موسیقی اصیل، موسیقی است که سرتاسر آن پر از تفکر، سواد و شعور باشد. موسیقی اصیل در عین حال که موسیقی عالمانه است، نوعی از موسیقی‌ نیست که در خدمت مقوله دیگری باشد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه برگزاری رسیتال پژوهشی آواز کلاسیک با حضور آرین رسولی و به همت آموزشگاه موسیقی گلشن، دیارمیرزا به گفتگو با آرین رسولی، خواننده و معلم صداسازی، سولفژ و آواز پرداخته است.

رسولی فعالیت حرفه ای خود را در سال ۸۲ در شهر رشت آغاز و برای تکمیل آموخته های خود از سال ۸۴ نزد استاد محمد نوری و استاد ماریو تقدسی، شاگرد لوچیانو پاواروتی، مشغول به فراگیری تکنیک خوانندگی شد. او همچنین از سال ۸۶ تا کنون مشغول تدریس موسیقی و خوانندگی در رشت است.

علاوه بر برگزاری متعدد کنسرت‌ها و کارگاهها، همچنین یکی از مهم ترین اجراهای آرین رسولی شرکت در کنسرتی با نام “یاد بود استاد محمدنوری”بوده است.

رسولی در گفتگو با دیارمیرزا در رابطه با هدف از تشکیل گروهی برای برگزاری این رسیتال پژوهشی آواز کلاسیک گفت: هدف من و سایر اعضای گروه معرفی و آشنایی بیشتر با موسیقی کلاسیک آوازی برای هنرجویان و هنردوستان است.

وی افزود: موسیقی کلاسیک هم از حیث آواز و هم از حیث نواختن سازهای کلاسیک دارای ابعاد مختلف است که هرکدام گنجینه گرانبهای جهانی محسوب می‌شوند و در تمام دنیا دارای ارزش بسیار بالایی است چرا که ثمره قرن‌ها پژوهش در زمینه موسیقی علمی است.

رسولی در ادامه تاکید کرد: موسیقی کلاسیک دارای مفاهیم و نکات تکامل یافته ای در بین انواع مختلف از سبک های موسیقی است که در تمام دنیا به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به اینکه موسیقی، امروزه به سمت و سوی مصرف گرایی رفته است و از جهت درست و جدی خود در حال فاصله گرفتن است، ما تلاش کردیم با برگزاری این رسیتال پژوهشی به شناخت هرچه بهتر این موسیقی منبع و مرجع بپردازیم.

رسولی در رابطه با آثار قابل ارائه در این رسیتال پژوهشی اظهار کرد: آثار معروفی از فرم اپرا، معروف ترین آثار تک خوانی معروف به “آریا” و آثاری از جرج فردریک هندل، ولفگانگ آمادئوس موتسارت، گائتانو دونیزتی و  ژرژ بیزه، جوزپه وردی و جاکومو پوچینی.

این خواننده آواز کلاسیک در ادامه در رابطه با همکاری با محمدرضا یکرنگ در این اجرا گفت: از آنجایی که سالهاست با آقای یکرنگ همکاری می‌کنم برایمن خوشحالی است که در این اجرا ایشان به عنوان یک پژوهشگر و محقق همراه من هستند و نتیجه سالها پژوهش در امر موسیقی و سینما را در اختیار ما و هنردوستان خواهند گذاشت.

وی در پایان در رابطه با موسیقی اصیل اظهار کرد: موسیقی اصیل، موسیقی است که سرتاسر آن پر از تفکر، سواد و شعور باشد. موسیقی اصیل در عین حال که موسیقی عالمانه است، نوعی از موسیقی‌ نیست که در خدمت مقوله دیگری باشد و هدف آن فقط سرگرمی باشد. این نوع موسیقی میتواند تمرین تفکر و اندیشه ورزی باشد که قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت. قطعا این موسیقی خواهد توانست ما را از این شرایط کنونی نجات دهد.

رسولی همچنین از نیما اخگر، نوازنده پیانو و آموزشگاه موسیقی گلشن تشکر کرد.

رسیتال پژوهشی آواز کلاسیک روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی،هنری خاتم الانبیا رشت برگزار خواهد شد.

Share