جعفرزاده با محکوم کردن وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه

سپاه از بدنه‌ی ملت است | فرماندهان سپاه اموالی ندارند که آمریکایی‌ها آن را مصادره کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در اذهان بین المللی این موضوع را تشریح نمی‌کند که سپاه از بدنه‌ی ملت ایران شکل گرفته و یک ارتش اجباری نیست، افزود: سپاه یک مجموعه اختیاری است که در عراق و سوریه به دلیل موفقیت هایی که وجود داشته داشته از سپاه الگوبرداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، گفت: ضبط اموال فرماندهان سپاه در خارج از کشور بسیار خنده دار است، چرا که فرمانده های سپاه در داخل ایران اموالی ندارند چه برسد به خارج از کشور و فرمانده های سپاه از مردم از جنس مردم هستند و سعی کرده اند که مال اندوزی نکنند و زندگی متوسط برای خود و اعضای خانواده شان تشکیل دهند، بر خلاف های ژنرال های کشورهای غربی که از متمول ترین افراد جامعه هستند، در حالی که فرماندهان ایرانی حتی برای تفریح و خوشگذرانی در خارج از کشور نمی روند و در خارج از کشور حتی شاید یک نخود نیز نداشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عقل حکم می کرد که پس از پایان جنگ از توان مهندسی ابزار و ماشین آلات سپاه در جهت ساختن کشور استفاده شود، افزود: تمام کشورهای دنیا این اقدام را انجام داده اند و اگر به تاریخچه کشورهای غربی و آسیایی نگریسته شود مشخص می شود که عقبه آنها از ارتش های آنها شکل گرفته است.

هم اکنون بزرگترین مراکز تحقیقاتی آمریکا در ارتش این کشور است

جعفرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون بزرگترین مراکز تحقیقاتی آمریکا در ارتش این کشور است، ادامه داد: این کار عقلانی بوده که از سپاه برای توسعه، عمران و آبادانی کشور استفاده شود و این اقدام نیز ادامه می‌یابد و ایران برای آن از کسی اجازه نگرفته و نمی گیرد.

وی یادآور شد: در زمان هشت سال دفاع مقدس از ابزار و ادوات سپاه همانند لودر، بلدوزر و هزاران بیل مکانیکی و همچنین مهندسی سپاه استفاده شده است، لذا دولت چرا نباید در سد سازی، راه سازی، راه آهن و باند فرودگاه و مسکن از سپاه استفاده نکند، اگر این کار انجام نشود، به مردم ظلم شده است، بنابراین این تحریم یک حالت روانی دارد، تا به صورت مرتب اسم سپاه را بیاورند.

سپاه از بدنه‌ی ملت ایران شکل گرفته و یک ارتش اجباری نیست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها در اذهان بین المللی این موضوع را تشریح نمی‌کند که سپاه از بدنه‌ی ملت ایران شکل گرفته و یک ارتش اجباری نیست، افزود: سپاه یک مجموعه اختیاری است که در عراق و سوریه به دلیل موفقیت هایی که وجود داشته داشته از سپاه الگوبرداری شده است.

وی ادامه داد: تحریم های آمریکا علیه سپاه روی کاغذ می ماند، چراکه فرماندهان سپاه اموالی ندارند که آمریکایی ها بتواند آن را مصادره کنند، از سوی دیگر اینکه آنها نباید در توسعه آبادانی کشور شرکت کننده دور از عقل و منطق است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی، با بیان اینکه ارتش و سپاه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری که در طول سال دفاع مقدس جمع کرده اند را در سازندگی کشور آورده اند، تصریح کرد: این موضوع باید ادامه یابد و با قدرت بیشتری مراکز مهندسی سپاه همانند خاتم الانبیا باید به بخش های عمرانی کنند و اکنون که این موضوع برای آمریکا ایجاد حساسیت می کند، توجه دولتمردان باید روی این مجموعه ها بیشتر شود.

Share