مسعود اسلامی در اعلام برنامه‌های خود:

نیروی انسانی شهرداری رشت بی‌انگیزه است | از ۱۷ سالگی فرمانده شدم

کاندیدای شهرداری رشت از۱۷ سالگی فرمانده شدم و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادم و در سال ۷۴ وارد رشته پزشکی شدم و ۸۲ فارغ التحصیل و مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان شدم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستور جلسه امروز شورای شهر رشت اعلام برنامه کاندیدای شهرداری رشت بود.

مسعود اسلامی به عنوان اولین نفر در این جلسه حاضر شد و با قدردانی از اعضای شورا اظهار کرد: بنده از یک تیم دانشگاهی که در حوزه شهرداری متخصص هستند مشاوره گرفتم و اکنون ارائه برنامه می‌کنم.

وی با اشاره به عقب ماندگی رشت اظهار کرد: به اعتقاد من این پسرفت عامل وضعی بود مثل نفع شخصی به جمع بوده است.

کاندیدای شهرداری رشت با اشاره به وظایف شهردار گفت: وظایف شهردار جهت دهی و ترسیم چشم انداز شهری و تبدیل تهدید ها به فرصت است.

معاون درمان سپاه قدس گیلان اظهار کرد: در جاهایی که من مدیریت کردم با آموزش توانستم به اهداف خود برسم.

این پرشک افزود: چالشهای مدرن در دنیای جدید را در برنامه های خود آورده ام که شامل چالش قضایی، فرهنگی و غیره است.

اسلامی توسعه پایداری شهر را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و در مورد جهت گیری های توسعه مدارانه مدیریت شهری را به ۱۲ بند اشاره کرد و گفت:  ارتقای بهبود نظام ساختاری شهرداری، توسعه مشارکت شهروندان در امور شهری و محله محوری از این جمله است.

وی افزود: توسعه شهر الکترونیک از برنامه های من است که سبب رفاه شهروندان و جلوگیری از فساد اداری خواهد شد.

اسلامی در ادامه ارائه برنامه های خود گفت: جلب مشارکت مردمی، برندسازی و جلب سزمایه گذاری را به کار خواهم بست.

وی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی رشت اظهار کرد: در مورد صنایع دستی نیز کارهایی انحام نشد در حالیکه محل هایی مثل پیرسرا وجود دارد.

کاندیدای شهرداری رشت با تاکید بر برپایی جسنواره ها بر رویکرد محله محوری نیز تاکید کرد و افزود: ایجاد ۶ دفتر تسهیل گری در محلات بافت فرسوده از برنامه های بنده است.

وی با تاکید بر اینکه از جلب مشارکت مردمی از طریق کمپن می رشت، امی رشت، شیمی رشت بهره می گیریم یادآور شد: رودخانه ها از تهدیدهای جدی رشت هستند و امید داریم در پروسه ۲ الی ۴ ساله این رودخانه ها را به فضای گردشگری تبدیل کنیم.

اسلامی با تاکید بر بازآفرینی شهری و توجه به گردشگری مذهبی اظهار کرد: تغییرات درون سازمانی و برون سازمانی مکمل همدیگر است و بار مالی نیروهای مازاد برای شهرداری باید بررسی شود و از نیروهای کارآمد استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی شهرداری بی انگیزه هستند تصریح کرد: متاسفانه انگیزه در شهرداری وجود ندارد اما در مورد چالشهای سازمانی اطلاع دقیقی ندارم بابد از نزدیک ورد کنم و بعد نظر بدهم.

کاندیدای شهرداری رشت در مورد اقدامات و جابجایی نیروها گفت: رویکرد ما باید تمرکز زدایی و کاهش نیروهای ستادی و افزایش نیروها در مناطق باشد.

وی در مورد تدوین بودجه شهرداری نیز اظهار کرد: در راستای تصویب بودجه ای که شورا انجام میدهد جلو خواهم رفت.

اسلامی طرح احداث پل طبیعت را خوب ارزیابی کرد و گفت: درباره حریم رودخانه ها مطالعاتی انجام دادم و باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: مولفه های موثر در احیای رودخانه از ۱۵ بیمارستان ۱۰ مورد تصفیه خانه ندارد و ۵ مورد خریداری شده اما هنوز نصب نکردند. با سرمایه گذارهای در مورد احیای رودخانه ها صحبت کردم و متوجه شدم که پیگیری ها به درستی نبوده و باید حکم جهادی در این مورد صورت بگیرد.

معاون درمان سپاه قدس گیلان درمورد سابقه کاری و بیوگرافی خود نیز اظهار کرد: ۱۳۴۹ در محله لاکانی به دنیا امدم و در سال ۶۴ به جنگ رفتم و ترک تحصیل کردم و بیشتر تجارب بنده در سپاه بوده است. از۱۷ سالگی فرمانده شدم و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادم و در سال ۷۴ وارد رشته پزشکی شدم و ۸۲ فارغ التحصیل و مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان شدم.

در ادامه رمضانپور از اسلامی پرسید : سوال بنده از شما این است که ۴۰۰میلیارد سال ۹۵ و ۵۰۰ میلیارد امسال بودجه کسری داریم و تا پایان امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول میخواهیم ؟ شما چگونه تامین مالی خواهید کرد؟

علیپور نیز سوال کرد: حقوق پرسنل را چطور پرداخت می‌کنید؟

اسلامی در مورد سوال رمضانپور اظهار کرد: شهرداری درآمد داخلی است و کفاف چالشهای مالی را ندارد ولی دور از انتظار نمی‎بینم که با جلب مشارکت مردمی و جذب سرمایه درآمد شهرداری را میتوان افزایش داد و بنده اعتقاد دارم این مغروض بودن واقعی نیست و بنده این شجاعت دارم که وارد شوم و بررسی میکنم که ایا واقعی است یا خیر!

وی در مورد سوال حقوق پرسنل نیز گفت: این امر سبب بی انگیزگی نیروها شده است و بنده این قول را خواهم داد که بعد از دو ماه یک ریال حقوق عقب افتاده نداشته باشیم.

شیرزاد نیز سوال کرد: چطور یک پزشک می‌تواند شهردار شود؟

به گزارش دیارمیرزا، اسلامی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: پزشکان بالاترین ضریب هوشی را دارند و شهردار باید دانش مدیریتی داشته باشد. چطور لیسانس ادبیات می‌تواند اما پزشک نمب‌تواند در مدیریت شهری کار کند؟! بنده به این معتقد نیستم. شهردارهایی مثل قالیباف که جغرافیا استراتژی داشت اما به واقع شهرداری موفق بود.

Share