دیارمیرزا گزارش می‌دهد

نگرانیم… | آیا اعضای شورا در انتخاب شهردار رشت تسلیم فشارها می‌شوند؟!

شورای پنجم رشت تا این لحظه متاسفانه برای انتخاب شهردار فعالیت غیرشفافی را در پی گرفته است و از سوی دیگر اخبار دریافتی از روند لابی‌گری و معامله برخی افراد، بر شدت نگرانی‌ها نسبت به آینده رشت افزوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگرچه طبق قانون وظیفه انتخاب شهرداران برعهده اعضای شورا گذاشته شده است اما حساسیت این موضوع آنقدر بالاست که در پاره ای از مواقع تاثیر دخالت‌های بیرونی و برخی لابی‌های و معاملات پشت پرده اعضای شورا بر مهمترین وظیفه اعضای شورا خدشه وارد کرده است.

فعالیت رسمی شوراهای سراسر کشور از اول شهریور آغاز شده است در این بین در رشت نیز شوراهای پنجم قبل و پیش از آغاز دوره پنجم جلسات متعددی برای انتخاب شهردار آینده برگزار کرد تا اینکه در نهایت به این نتیجه رسید که مدیریت شهری رشت را در اختیار یکی از ۵ گزینه مسعود اسلامی، مسعود کاظمی، مسعود نصرتی، محمد زالفی و مهدی فرشاد فقیه بسپارد.

به دلیل انباشت مشکلات و گرفتاریهای که رشت طی این همه سالها با آن دست به گریبان است، انتظارات مردم از اعضای جدید شورا رو به فزونی یافته و طبیعتا در این راستا انتخاب یک گزینه نادرست و بی‌تجربه به عنوان شهردار آینده رشت علاوه بر ایجاد فضای یاس و ناامیدی در بین مردم، آنها را به نظام نیز بدبین می‌کند.

شورای پنجم رشت تا این لحظه متاسفانه برای انتخاب شهردار فعالیت غیرشفافی را در پی گرفته است و از سوی دیگر اخبار دریافتی از روند لابی‌گری و معامله برخی افراد که طی چندسال اخیر شور و شوق عجیبی برای شهردار شدن داشته اند، بر شدت نگرانی‌ها نسبت به آینده رشت افزوده است.

جدال بومی و یا غیربومی بودن شهردار نیز که طی چند روز اخیر شدت یافته است تبدیل به ابزاری شده تا برخی منفعت طلبان با سوءاستفاده از بیانات برخی بزرگان از آن مصادره به مطلوب نمایند و بدون توجه به کارآمدی و تخصص به گونه‌ای رفتار کنند که گزینه‌های غیربومی خلع سلاح شوند تا در این راه به اهداف پلشت خود دست یابند.

اینکه بشنویم یک گزینه به اصطلاح بومی شبانه روز در پی لابی کردن باشد تا به ازای رای مثبت آن عضو، حامی او در انتخابات آینده مجلس باشد آیا چیزی جز معامله گری است؟

اینکه در گفتگو با فلان مسئول استان یا نماینده وعده بدهیم که بلافاصله پس از انتخاب به عنوان شهردار رشت برای فرزند یک عضو شورا حکم مشاوره با حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی خواهیم زد، چیزی جز تطمیع می‌توان بر آن نام نهاد؟!

این دو مورد تنها مشتی از خروار بود و نمونه‌هایی از این دست بسیار است. هرچه که هست در این فضای غبارآلود فشارهای وارده به اعضای شورا برای انتخاب یک گزینه خاص به شدت افزایش یافته است و شرایط فعلی در شان رشت و مردم آن نیست.

نگرانیم که پدر تسلیم خواسته‌های پسر شود. نگرانیم که مثلث زر، زور و تزویر جای خود را به تعهد، تقوا و پاکدستی بدهد. نگرانیم که شهروندان به این نتیجه برسند که تجربه،سابقه و کارآمدی جایی در تصمیمات اعضای شورا ندارد و تنها معامله گری حرف اول را می‌زند. نگرانیم که رسوایی شورای سوم رشت اینبار به گونه ای دیگر در شورای پنجم رخ دهد.

آنچه که مسلم است ورود دلالها به این عرصه یا معامله‌های پشت پرده برای انتخاب شهردار برای رشت عاقبت بخیری نخواهد آورد. اما همچنان امیدواریم اعضای شورا که چشمان مردم این شهر به دستان آنها دوخته شده تسلیم این معاملات نشوند.

 

Share