لاهوتی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

آیا قحط الرجال دکتری رشته کشاورزی است؟! | حجتی قیر و آسفالت را می شناسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: ۴۰۰ هزار تن کمبود برنج بهانه ای برای صاحبان منافع شده که سالی ۲ تن برنج وارد کشور کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: اولین مخالفت بنده با آقای حجتی مدرک تحصیلی وی است، برای من جای سوال بوده که آیا مهندس راه و ساختمان در بحث عمران که بتن، قیر و آسفالت می شناسد، می تواند بخش کشاورزی کشور را اداره کند، آیا قحط الرجال بوده و بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب دکتری رشته کشاورزی وجود ندارد که بخش کشاورزی را بشناسد که از آقای حجتی در این پست استفاده می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ۴ محور تعهد، تخصص، تجربه و تعامل در رأی اعتماد وزرا در نظر گرفته شود، افزود: آقای حجتی در تعهد بالاترین نمره را دارند اما تخصص لازم در بخش کشاورزی را ندارند، وی سرپرست وزارت راه بوده و در یکی از هلدینگ های بنیاد مسکن و مدتی در جهاد سازندگی فعالیت می کرده که در آن زمان بسیار موفق بوده است اما در بخش کشاورزی موفق نبوده و رشته تحصیلی اش کشاورزی نبوده است.

وی با بیان اینکه وزرا نباید به مجلس برنامه ارائه دهند بلکه باید نحوه اجرای آن را مطرح کنند، ادامه داد: حجتی در بخشی از برنامه خود اظهار کرده که در برخی کشورها ۵۰ درصد ارزش تولید را به عنوان یارانه پرداخت می کنند، این سوال پیش می آید که آیا مطالبات چغندرکاران، ۵ هزار میلیارد پول گندمکاران و بدهی چایکاران که تمامی دست های آن ها پینه بسته و ترک خورده پرداخت شده است؟

لاهوتی اظهار کرد: آیا پول سرمازدگان برف را در مازندران و گیلان پرداخت کرده اند. خیر به جای آن به راحتی از کشوری همانند مصر پرتغال وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرده که در بخش گندم به خودکفایی رسیده ایم، افزود: آیا خودکفایی گندم واقعیت دارد. همه می دانند که برخی آدم های صاحب منافع که در دستگاه های دولتی نفوذ دارند و برخی افراد در دستگاه های دولتی که منافع داخلی را بر منافع ملی ترجیح می دهند گندم با قیمت پایین وارد کشور کرده و به وزارت جهاد کشاورزی فروخته اند.

لاهوتی با طرح سوالی مبنی بر اینکه سیلوهایی که با میلیاردها تومان سرمایه گذاری در بنادری همانند امیرآباد ساخته شده، ادامه داد: چرا این سیلوها خالی است اگر به خودکفایی رسیده ایم چگونه این سیلوها خالی از گندم است.

وی با بیان اینکه تعرفه برنج، موز، گوشت و حبوبات کاهش داشته است، یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی دلش برای منافع ایران می سوزد یا منافع واردکنندگان؟

لاهوتی با اشاره به اینکه در ۱۰ تیر ۹۶ ممنوعیت واردات برنج مصوب شد، افزود: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سرانه مصرف برنج در کشور است که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود و تنها در ۴۰۰ هزار تن آن کمبود برنج داریم. ۴ ماه بنده را وزیر جهاد کشاورزی کنند تا پرونده کمبود ۴۰۰ هزار تن برنج بسته شود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار تن کمبود برنج بهانه ای برای صاحبان منافع شده که سالی ۲ تن برنج وارد کشور کنند، در حالی که این محصول با رنج فراوان و در دمای بالای ۵۰ درجه در کشور تولید می شود.

لاهوتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و تولید محصولات داخلی تصریح کرد: عده ای نمی گذارند۴۰۰ هزار تن برنج در داخل کشور تولید شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته هزار و ۱۰۰ تن تولید ابریشم در کشور وجود داشته است، اظهار کرد: اگر این میزان تولید در کشور چین بود، میزان آن افزایش می یافت اما در ایران نه تنها میزان آن افزایش نیافته بلکه به صد تن رسیده است و تعرفه واردات نخ ابریشم از ۲۰۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده که در حال حاضر شرایط کشور اینگونه شده است./

Share