رییس ستاد انتخابات گیلان در همایش حماسه سازان ولایت مدار:

گیلان سرفرازترین استان در انتخابات بود | در انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت کردم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته علیه دولت گفت: از دستگاه های دولتی شکایت کردند که چرا از خدمات دولت می گفتید و حتی صداوسیما هم در ایام انتخابات خدمات دولت را پخش نمی کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد احمدی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در همایش تجلیل از حماسه سازان ولایت مدار با تقدیر و تشکر برای برگزاری این مراسم، گفت: بنده به عنوان رئیس ستاد انتخابات گیلان می بایست در انتخابات بی طرف می بودم که بودم.

احمدی پور همچنین با اشاره به اینکه من معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان هستم ولی علاقه قلبیم با دولت بود یادآور شد: اما هیچگاه اصل بی طرفی را زیرپا نگذاشتم. به ما دستور داده بودند برای استقبال از کاندیدا به فرودگاه بروید و این کار را انجام دادم که خود این موضع نیز سبب ایجاد حواشی شد.

وی با بیان اینکه هماهنگ کردن انجام وظیفه و پست دولتی با ریاست ستاد انتخابات بسیار سخت است، با ذکر خاطره ای طنزآمیز گفت: استقبال از کاندیدا برای بنده در خانه نیز مشکل ساز شد تا جایی که حتی نوه ده ساله من با تماس گرفت و گفت خودت را باید به مریضی میزدی و به استقبال نمی رفتی!

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته علیه دولت گفت: از دستگاه‌های دولتی شکایت کردند که چرا از خدمات دولت می گفتید و حتی صداوسیما هم در ایام انتخابات خدمات دولت را پخش نمی کرد.

وی با تقدیر از نقش ستادهای مردمی در برگزاری پرشور انتخابات و حضور حداکثری مردم گفت: ستادهای مردمی دکتر روحانی وابسته به جایی نبودند و تنها عشق و علاقه به یک گفتمانی که میتواند در جامعه یک زندگی در شان جامعه ایرانی را فراهم کند سبب شد مردم به آن روی بیاورند.

رییس ستاد انتخابات گیلان متذکر شد: خوشبختانه همه طیف ها سبب ایجاد مشارکت در انتخابات شدند و ستادهای مردمی نیز نقش مهمی ایفا کردند.

احمدی پور با بیان اینکه گیلان سرفرازترین استان در انتخابات بود یادآور شد: اگرچه گیلان در کشور در رده سوم است. اما باید به این مساله توجه کنیم که سیستان و کردستان به عنوان دو استانی که در صدر هستند به غیر از یک دوره که به اقای توکلی رای دادند به دلیل شرایط خاصی که در آنجا وجود دارد عموما به اصلاحات و اعتدال رای می دهند و اگر این دو استان را در نظر نگیریم گیلان استان اول در مشارکت و همچنین درصد آرا به دکتر روحانی بود.

رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: در انتخابات امسال ۱۳ درصد بالاتر از دوره قبل مردم به دکتر روحانی رای دادند. اگر در دوره قبل آرای قالیباف، رضایی و جلیلی را در کنار نصف آرای ولایتی در نظر بگیریم، در این دوره کاندیدای رقیب نسبت به دوره قبل رای کمتری آورد و سبد رای جریان رقیب دکتر روحانی ۱۷ درصد کاهش یافت.

احمدی پور در ادامه گفت: به عنوان رییس ستاد انتخابات که در اینجا حضور دارم باید بگویم که جلسات متعددی برای برگزاری انتخابات برگزار شد که تعدادی از آنها صرفا جهت افزایش مشارکت مردم بود اما برخی دوستان همین را مورد بی مهری قرار دادند.

وی در پایان با بیان اینکه نقش مهندس جعفرزاده حساس بود، خطاب به این نماینده مجلس گفت: شما تنها نماینده رشت نیستید و نماینده گیلان هستید و دولت دوازدهم هم باید حتما به تیزبینی مردم گیلان جواب درستی بدهد و خود شما نیز در تحقق این امر نقش برجسته ای دارید.

 

Share