مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد:

تهیه و تولید ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در صدا و سیمای مرکز گیلان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور بهره مندی هرچه بهتر مخاطبان از ماه پر خیر و برکت رمضان ویژه برنامه هایی را در دست تهیه و تولید و پخش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهیری با تاکید برفراهم نمودن فضای معنوی و پرنشاط در برنامه ها گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد با معاونتهای صدا، سیما و خبر، سعی کرده با افزایش کیفیت برنامه ها و تهیه برنامه های متنوع با موضوعات مختلف حال و هوای معنوی و پر نشاطی را بر سر سفره های سحر و افطار روزه داران و موجبات رضایتمندی هر چه بیشتر مردم استان را فراهم کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شبکه باران در ماه مبارک رمضان  امسال با  ۵ ویژه برنامه  بینندگان خود را همراهی خواهد کرد برنامه های: «ترنم باران» ویژه احکام، «ماه مهربانی»، «نسیم سحری»، «جزءخوانی قرآن کریم» و « تفسیر قرآن آیت الله قربانی» را به عنوان ویژه برنامه های سیمای مرکز گیلان در ماه مبارک معرفی نمود.

وی به تشریح این برنامه ها پرداخت و تصریح کرد: « ترنم باران» ویژه برنامه احکام ماه مبارک هر روز  قبل و بعد از اذان ظهر، پخش «جزءخوانی قرآن کریم» در مصلی بزرگ شهر رشت هر روز ساعت ۱۴:۳۰ به مدت۶۰ دقیقه ، «تفسیر قرآن آیت الله قربانی» در ایام ماه مبارک از ساعت۲۱ به مدت ۳۰ دقیقه، برنامه افطاری « ماه مهربانی » هر روز ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه، « نسیم سحری» ویژه برنامه سحر هر روز از ساعت ۳:۱۵ بامداد به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه باران پخش می شود. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه افطار و ضبط سخنان ایشان را از ویژگیهای برجسته برنامه افطار ماه رمضان ۹۶ سیمای مرکز گیلان عنوان کرد.

ظهیری با اشاره به برنامه های رادیو گیلان گفت: رادیو گیلان نیز با تولید ۵ برنامه « نان و خرما»، «تمنای وصال»، «ترتیل خوانی قرآن کریم»، «تفسیر قرآن آیت الله قربانی» و « سخنان ائمه جمعه استان » سعی دارد بر نشاط معنوی مخاطبان بیافزاید.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با تشریح برنامه های رادیو افزود: «نان و خرما» ویژه افطار هر روز از ساعت ۱۹به مدت ۱۲۰دقیقه، « تمنای وصال » ویژه سحر هر روز از ساعت۲:۳۰بامداد به مدت ۱۲۰ دقیقه، «ترتیل قرآن کریم» به طور زنده از ساعت ۱۴:۳۰ از مصلی بزرگ رشت به مدت۶۰ دقیقه، «تفسیر قرآن آیت الله قربانی» هر روز از ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه و «سخنان ائمه جمعه» هر روز از ساعت ۵:۳۰ بامداد به مدت ۳۰ دقیقه رمضان از رادیو گیلان پخش خواهند شد.

وی تهیه گزارشهای خبری با موضوع آداب و رسوم مردم گیلان در ماه رمضان، پوشش مراسم و مناسبت های این ماه مبارک و بخش گفتگوی ویژه با حضور کارشناسان و میهمانان را در بخش خبری مرکز گیلان عنوان کرد.

ظهیری در ادامه با اشاره به تهیه برنامه هایی در لیالی قدر خبر داد و تصریح کرد: معاونتهای صدا، سیما و خبر شبهای قدر نیز به طور ویژه مراسم معنوی احیا و عزادارای روزه داران عزیز استان در این ایام را پوشش خواهد داد.

Share