مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در جمع خبرنگاران حضور یافت

از معرفی پربیننده‎ترین برنامه‎های شبکه باران و رادیو گیلان تا تشریح اولویت‌ها و اقدامات

ظهیری در مورد اثرگذاری بارز صداوسیما در مسیر تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گفت: از اهداف صدا و سبما مرکز استان به عنوان رسانه‌ای پویا از حالت پدافندی خارج شدن و آفندی عمل کردن است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن ظهیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، پیشاپیش با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: فعالیت های صدا و سیما مطابق با برنامه ششم حول سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی، مقاوم سازی فرهنگی بنا شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه برخورداری از توسعه کیفی و کمی از اولویت های سازمان است، یادآور شد: ایجاد ظرفیت و توان لازم در برقراری سیستم های پایدار تولید و پخش در حوزه های رادیویی و تلویزیونی و پوشش دیجیتال در سطح کل استان از جمله برنامه‎هایی است که مورد اجرای سازمان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شاهد پوشش ۸۰ درصدی سامانه دیجیتال در سطح روستاها هستیم و با تامین اعتبارات استانی توسعه دیجیتال روستایی را در سال جدید ادامه می‌دهیم.

ظهیری در مورد اثرگذاری بارز صداوسیما در مسیر تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گفت: از اهداف صدا و سبما مرکز استان به عنوان رسانه‌ای پویا از حالت پدافندی خارج شدن و آفندی عمل کردن است. تببین ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی، یادمان شهدا و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی از دیگر مواردی است که سازمان صدا و سبمای مرکز گیلان آن را پیگیری می‎کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان بر لزوم حمایت معنوی از هنرمندان و کارافرینان به منظور تقویت اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتاسیل داخلی تایکد کرد و افزود: گیلان دارای سابقه فرهنگی اسلامی و ایرانی بسیار غنی است و باید در جهت تقویت آن بکوشیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد الگوی مصرف با مشکلاتی روبرو هستیم. از جمله سوخت های فسیلی، برق که باید برای اینها در رسانه فرهنگسازی و متناسب با نرم جهانی برنامه سازی شود. در سالهای اخیر سه محصول اصلی گیلان مانند چای، برنج و زیتون با چالش روبرو شده است که باید با فرهنگ سازی مناسب در شبکه استانی استفاده از تولیدات داخلی مورد تاکید قرار بکیرد تا مردم رویکرد بیشتری نسبت به تولیدات داخلی و استاتی داشته باشند.

ظهیری با تاکید بر پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی استان در حوزه های گویش، پوشش و معماری اظهار داشت: برخی از فرهنگ‎ها و پاره فرهنگ‎ها گیلانی مورد آسیب قرار گرفتند و حتی در حال نابودی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان بر لزوم فرهنگ سازی در بخش منابع طبیعی و محیط زیست نیز تاکید کرد و گفت: این کار با همت اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد شد تا علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست در جهت حفظ و افزایش آن نیز کار کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اولویت‎هایی دارد، یادآور شد: در حوزه فرهنگی زبان، پوشش، آداب و رسوم، اخلاق و هنر و در بخش اجتماعی اعتیاد، طلاق، خودکشی و بیکاری، در بخش اقتصادی اشتغال و بیکاری، تقویت شرکت دانش بنیان، صنعت و کشاورزی مورد توجه است و در بخش سیاسی نیز بحث انتخابات و مشارکت حداکثریمردم در کنار وضعیت احزاب بررسی خواهد شد.

ظهیری در بخش دیگری از اظهارات خود به نظر سنجی‎های صورت گرفته در مورد عملکرد صدا و سیما در سطح شهر رشت اشاره کرد و گفت: در حوزه رادیویی رضایت مردمی بین ۲۳ الی ۲۵ درصدی است که با میانگین کشوری برابری می‌کند و در حوزه سیما نیز از ۶۹ الی ۷۵ درصد اقبال مردمی برخوردار هستیم و میزان مخاطبین خبر نیز از ۶۷ الی ۷۵ درصد در نوسان بوده است.

معرفی پربیننده‎ترین برنامه‎های شبکه باران و رادیو گیلان

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به پربیننده ترین برنامه‎های شبکه باران و رادیو گیلان هم اشاره کرد و گفت: برنامه «مهتاب شبان» با ۶۵ درصد، «خانه مهر» با ۴۴ درصد و برنامه انتقادی «لوجنک» با ۳۷ درصد سه برنامه پر مخاطب هستند. همچنین در قسمت رادیو برنامه «گیلانه» با ۴۰ درصد، «پنج ترانه» با ۳۹ درصد و «شهر ما» با ۲۹ درصد از جمله برنامه هایی هستند که مورد اقبال مردمی قرار گرفتند.

ظهیری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه فضای مجازی از جمله موارد نوظهور است، اظهار کرد: کانال های مختلفی داریم که در حال حاضر ۲۵ هزار عضو دارد.

وی افزود: در سال جدید شبکه باران با شبکه «شما» در مسیر ترویج آداب و رسوم و فرهنگ استان همکاری خواهد داشت. همچنین ۷ دقیقه کلیپ زیبا از دیدنی های استان تهیه شده است که در شبکه های یک، دو و سه پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان به مخاطبین خارج از کشور شبکه باران نیز اشاره کرد و گفت: با شبکه جام جم قرار داد منعقد شده تا با کمک منطقه آزاد  انزلی به مدت ۱۳ شب، بیست و پنج از برنامه جنگ ما به صورت گزیده پخش شود.

ظهیری در پایان اظهارات خود به افتتاح رادیو نما نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون مردم می‌توانند رادیو را به صورت تصویری و صدا داشته باشند.

Share