واکنش ثابت قدم نسبت به تخلف آب منطقه ای و آبفای گیلان

اعتبار ساماندهی رودخانه‌های رشت به انحراف رفت/گفته بودیم تنها باید یک نهاد مسئول شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت در خصوص توقف اعتبارات ساماندهی رودخانه های گیلان خاطرنشان کرد: در جلسه ی سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود، شهرداری تقاضای خود را مبنی بر اینکه تنها یک نهاد مسئول این امر مهم شود اعلام نمود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت با حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات از غرفه اداره کل ارشاد استان گیلان ، موسسه همشهری و روزنامه اعتماد بازدید کرد.sabet_2016-10-19_21-42-14
سیدمحمدعلی ثابت قدم در این نمایشگاه با اشاره به نقش موثر رسانه ها در توسعه شهری اظهار داشت: رسانه همواره نقش اساسی در مباحث جامعه شناسی و دموکراسی داشته و دارد.
شهردار رشت با تاکید بر نقش پیشگیرانه رسانه در معضلات اجتماعی تصریح کرد: نقش پیشگیرانه رسانه ها در معضلات اجتماعی بیش از نقش درمان است.
وی با تاکید بر نقش به سزای رسانه ها در توسعه شهری خاطر نشان کرد: افزود: رسالت رسانه فقط در خبر رسانی خلاصه نمی شود، بلکه رسانه ها باید تحلیلگر و منتقد نیز باشد البته به شرطی که در تحلیل و انتقاد دایره انصاف را از یاد نبرند.
دکتر سید محمدعلی ثابت قدم صداقت، عدالت و شجاعت را سه رکن اساسی و اصلی رسانه ها دانست و گفت: رسانه در کسب، تولید، تحلیل خبر و پیگیری نتایج از هرتحلیل و تعیین تکلیف موضوعات می توانند کمک رسان مدیران در توسعه همه جانبه جامعه باشند.
شهردار رشت با اشاره به حفظ صداقت و رعایت متقابل اصول اخلاقی رسانه ها و مدیران در مباحث مثبت و منفی یادآور شد: رسانه ها می توانند با رعایت اصول اخلاقی پیرامون موضوعات گوناگون در قالب ارائه پیشنهاد و با رعایت شجاعت نیز بدور از هرگونه سیاه نمایی در زمینه درج انعکاس اخبار در راستای توسعه جامعه گام بردارند.
وی استان گیلان را دومین استان کشور بعد از تهران به لحاظ کیفی و کمی رسانه ها دانست و افزود: استان گیلان به عنوان پایگاه فیزیکی و مهم در زمینه کمیت و کیفیت اشخاص حقیقی و حقوقی رسانه ای بسیار فعال است.
دکتر ثابت قدم ضمن اظهار امیدواری در حمایت دولت از رسانه ها تصریح کرد: امید است دولت با حمایت های مادی خود از این قشر بتواند این حرفه را نه تنها به عنوان یک شغل بلکه به عنوان یک رسالت عمومی جامعه مورد حمایت قرار دهد.
شهردار رشت در خصوص توقف اعتبارات ساماندهی رودخانه های گیلان خاطرنشان کرد: در جلسه ی سازمان برنامه و بودجه برگزار شده بود، شهرداری تقاضای خود را مبنی بر اینکه تنها یک نهاد مسئول این امر مهم شود اعلام نمود، اما بنا به نظر دولت این اعتبار ما بین سازمانهای زیر مجموعه وزارت نیرو تقسیم شد و متاسفانه اعتبار تخصیص داده شده به انحراف رفته و این امر موجب توقف پروژه مورد نظر گردید.

به گزارش دیارمیرزا کیمیا تنهایی معاون سازمان برنامه و بودجه گیلان در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت از تخلفات دو سازمان آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در هزینه کرد ساماندهی رودخانه های رشت پرده برداشت و گفت: بخشی از اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های رشت با دستور دستگاه قضایی توقیف شده است. وی اظهار کرده بود: «بخشی از اعتباراتی که به دو دستگاه اجرایی گیلان برای ساماندهی رودخانه‌ها از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی دولتی اختصاص یافته بود به دلیل بدهی آنها به شرکت‌ها بر اساس دستور دستگاه قضایی استان توقیف و برداشت شده است. براساس مصوبه قرار بود تمام اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی پیرامون ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت هزینه شود و تاکنون از مجموع این مبلغ، ۱۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که یک‌سوم این مبلغ از حساب دو دستگاه آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای توقیف شد، زیرا به جای هزینه کردن برای ساماندهی رودخانه‌ها، اقدام به پرداخت بدهی خود از مبلغ مذکور کرده بودند»

در همین زمینه امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت و فاطمه شیرزاد سخنگوی شهرداری نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند(اینجا)

Share