همه آنچه که ثابت قدم در جمع خبرنگاران بیان کرد

شهردار رشت کار را تمام کرد| لابی‌ها در انتصابات من نقشی ندارند

شهردار رشت با بیان اینکه مردم ما آگاه هستند و به خوبی تشخیص می دهند، اظهار داشت: در حوزه شفافیت کاملا شهرداری رشت آماده است که هرکدام از مردم بیاید و اسناد مالی ما را مشاهده کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم، شهردار رشت در پاسخ به سوال خبرنگاران ضمن تشکر از آنها، اظهار داشت: شهرداری وابسته به یک فرد نیست و توسعه پایدار زمانی است که وابستگی به فرد وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ما بزرگترین سازمان حقوق بده در سطح استان هستیم، گفت: وظایف شهرداری بسیار زیاد است و به ۳۷۲ موضوع می رسد.

شهردار رشت گفت: مدیریت شهری متاسفانه با موازه کاری روبرو است که این مشکل امیدواریم به زودی حل شود.

ثابت قدم با اشاره به اینکه هر شهری که در مسیر توسعه، نیاز به واقع بینی دارد نه تعریف و تمجید، گفت: هر چیزی که جلوی راه توسعه را میگیردباید برداشته شود.

وی ادامه داد: هر مسیر مبانی دارد و مسیر توسعه شهری برپایه چهار موضوع شفافیت، رقابت پذیری، بانکی بودن و انعطاف پذیر بودن است.

ثابت قدم اظهار کرد: شفاف سازی باید در موضوع مالی صورت گیرد نه فاکتور دزدی از اسناد مالی!

شهردار رشت با بیان اینکه ما نباید چهارچوب های کاری خود را فدای برخی افراد کنیم، اظهار داشت: کسی که نظارت می کند و موضوعی را نمی فهمد نباید بگوید آن کار غلط است.

وی با بیان اینکه مردم ما آگاه هستند و به خوبی تشخیص می دهند، اظهار داشت: در حوزه شفافیت کاملا شهرداری رشت آماده است که هرکدام از مردم بیاید و اسناد مالی ما را مشاهده کنند.

ثابت قدم با اشاره به اینکه متاسفانه عوارض شهرداری پرداخت نمی شود، اظهار داشت: مردم فیش آب و برق را اگر پرداخت نکنند قطع می شوند اما به علت اینکه با عدم پرداخت عوارض شهرداری مشکلی برای مردم پیش نمی آید، مردم عوارض را پرداخت نمی کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه از ناظرین قبلی شهرداری باید پرسید که زمانی که شما در شهرداری بودید چرا از درشت دانه ها پول نگرفتید، اظهار داشت: باید از آن فردی سوال پرسید که خودش می داند ساخت و سازی غیر مجاز است اما خودش متخلف ترین فرد در ساخت و ساز است و به عنوان مذهبی در جایی که دارای ساخت و ساز غیر مجاز است ساکن شده است.

وی با بیان اینکه کسی که کار اقتصادی می کند عجیب نیست که چک برگشتی داشته باشد، گفت: یا شما اقتصاد را نمی فهمید یا قصد حاشیه سازی دارید.

شهردار رشت با بیان اینکه اگر ما به موقع تصمیم نگیریم نمی توانیم به موقع کار کنیم، اظهار داشت: اقتصاد شهری بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. مناطق کم برخوردار زائده کج فهمی های ما از اقتصاد است.

ثابت قدم با بیان اینکه چرا ورود بانک شهری که می تواند کار اقتصاد شهری را پیش ببرد، اظهار کرد: به دلیل اینکه من با برخی مدیران آن دوست هستم می خواهند جلوی آن را بگیرند.

وی با بیان اینکه کسی به فکر رفتگر بود که الان نگران حقوق رفتگر است، اظهار داشت: وقتی شما مفهموم مبانی اقتصادی را نمی فهمید چگونه به فکر حقوق رفتگر هستید!؟

ثابت قدم با اشاره به اینکه مگر باید حتما بدبخت باشیم!؟ گفت: حتما باید کفش ما خاک خورده باشد، دهنمان بود بدهد تا بگویند آدم خوبی هستیم!؟

شهردار رشت با بیان اینکه اگر لیاقت مسوول شدن را نداریم، مسوول نمانیم، اظهار داشت: از خودفروشی دربیاییم.

وی با بیان اینکه می گویند ثابت قدم پولدار است بعد می گویند چک برگشتی دارد، اظهار کرد: در کشور ما تورم اتفاق افتاد و بنده فهمیدم که کی باید چه کار کنم حالا می گویند ثروت باد آورده، هرجور دوست دارید فکر کنید باد آورده یا بید آورده!

ثابت قدم با اشاره به اینکه اگر من هم پولدار هستم هم چک برگشتی دارم این هنر من است، اظهار کرد: اگر اقتصاد را بلد نیستید بیاید از من یاد بگیرید.

وی با اشاره به اینکه خانم ها در رشت فعالیت ها را بهتر از مردان انجام می دهند، گفت: برای من مهم نیست که بقیه چه میگویند مردان هم خوب کار کنند از آنها استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه کاری ندارد با دست فروشان بصورت بازدارنده رفتار کنیم ولی نمی خواهیم در شهر دزد پرورش دهیم، اظهار کرد: اعتقاد دارم باید دست فروشان ساماندهی شوند ولی نمی توانیم چکشی برخورد کنیم.

ثابت قدم در خصوص قرار دادن بخشی در آرمستان برای خبرنگاران نیز گفت: نامه ای را به سازمان آرامستان ها ارسال کردیم.

وی اظهار کرد: لابی ها در انتصابات من نقشی ندارند.

ثابت قدم در خصوص مشکلات آسفالت رشت گفت: بنده قبول دارم آسفالت رشت مشکل دارد اما این موضوع قدیمی است ما سعی داریم از نظر کیفی و کمی آسفالت را بهبود دهیم.

وی در خصوص سراوان گفت: ما منتظر زباله سوز نماندیم و در حال دفن بهداشتی زباله هستیم.

شهردار رشت افزود: زباله سوز نیاز به پرداخت پیش پرداخت به شرکت مربوطه و مجوزهای محیط زیستی است.

Share