به نام رودخانه ها به کام سازمان ها

علوی: استاندار گیلان آبفا و آب منطقه‌ای گیلان را مورد مواخذه قرار دهد/شیرزاد: آبفای شهری و آب منطقه‎ای گیلان پاسخگوی مردم باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیرحسین علوی و فاطمه شیرزاد دو عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کردند: باید سازمان هایی که از اعتبارات ساماندهی رودخانه های رشت برای رفع مشکلات خود استفاده کرده اند پاسخگوی مردم باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیمیا تنهایی معاون سازمان برنامه و بودجه گیلان در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت از تخلفات دو سازمان آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در هزینه کرد ساماندهی رودخانه های رشت پرده برداشت و گفت: بخشی از اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های رشت با دستور دستگاه قضایی توقیف شده است.

وی اظهار کرده بود: «بخشی از اعتباراتی که به دو دستگاه اجرایی گیلان برای ساماندهی رودخانه‌ها از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی دولتی اختصاص یافته بود به دلیل بدهی آنها به شرکت‌ها بر اساس دستور دستگاه قضایی استان توقیف و برداشت شده است. براساس مصوبه قرار بود تمام اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی پیرامون ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت هزینه شود و تاکنون از مجموع این مبلغ، ۱۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که یک‌سوم این مبلغ از حساب دو دستگاه آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای توقیف شد، زیرا به جای هزینه کردن برای ساماندهی رودخانه‌ها، اقدام به پرداخت بدهی خود از مبلغ مذکور کرده بودند»

استاندار گیلان آبفا و آب منطقه‌ای گیلان را مورد مواخذه قرار دهدalavi10-02_21-04-04_resize

در همین زمینه امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا گفت: شورای چهارم رشت از ابتدای آغاز به کار خود نسبت به وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهر رود دغدغه داشته است. مردم شهر رشت پنج سال پیش مطالباتی داشتند که امروز بخشی از آنها نظیر جمع آوری آب های سطحی رفع شده اند اما حل معضل آلودگی رودخانه ها نیز جزو مطالبات اولیه مردم شهر رشت است.

علوی به آزادسازی حریم رودخانه ها اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در سفر هیأت دولت به گیلان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور ساماندهی رودخانه‌های رشت اختصاص یافت، اما تاکنون از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان جذب شده است اما اعتباراتی که قرار بود برای ساماندهی رودخانه‌های رشت هزینه شود، اعلام شده که دو سازمان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری گیلان صرف پرداخت بدهی های خود کرده اند!

عضو شورای شهر رشت در پایان اظهار کرد: از استاندار گیلان می‌خواهیم تا این موضوع را پیگیری و دو سازمان مذکور را مواخذه قرار دهد.

۰۰۷shirzadآبفای شهری و آب منطقه‎ای گیلان پاسخگوی مردم باشند

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت نیز که در زمینه شفاف سازی اعتبارات رودخانه های رشت اظهار نظر کرده بود در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا عنوان داشت: رودخانه زردجوب و گوهر رود از آلوده ترین رودخانه های جهان هستند که در دهه های گذشته مورد بی مهری مسئولین قرار گرفتند.

شیرزاد با بیان اینکه پروژه زنده کردن این دو روخانه به تنهایی بر عهده شهرداری نیست، افزود: برای سامانهی این دو رودخانه نیاز مند عزم ملی هستیم که استارت این حرکت در سال ۹۴ با حضور هیات دولت در گیلان زده شد و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای پاک سازی این دو روخانه اختصاص داده شد.

وی با اشاره به صحبتهای اخیر معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در مورد توقیف این اعتبار گفت: حرف ایشان به نگرانی ما صحه گذاشته است چراکه همیشه پیگیر این اعتبار بودم و اکنون باید سازمان هایی که از این اعتبار برای رفع مشکلات خود استفاده کرده اند پاسخگوی مردم باشند.

شیرزاد با اشاره به اینکه همین رقم اختصاص یافته نیز بسیار اندک است گفت: بنده به عنوان عضو شورای اسلامی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی میخواهم که بیشتر به مقوله محیط زیستی شهرستان رشت بخصوص رودخانه های این شهر بپردازند.

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: این برازنده مردم رشت و گیلان نیست که از اعتباری که به رودخانه ها اختصاص داده شده بود فقط اندکی صرف این پروژه شود.

شیرزاد در پایان گفت: در شهر رشت پروژه هایی مثل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی داریم که نیاز به حمایت ملی دارند.

 

Share