واکنش موسوی روزان به اظهارات باقری

اگر مستنداتی داشتید چرا قبل از رای گیری ارایه نکردید؟!/بی جهت افکار را مشوش نکنیم که چرا خواسته من برآورده نشده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موسوی روزان گفت: آقای باقری میتوانستند در صورت در اختیار داشتن مستندات در زمان رای گیری افراد آنها را ارایه کنند تا افراد مورد نظر ایشان به احراز صلاحیت دست پیدا نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرانجام ماراتن طولانی انتخاب شهردار رشت به پایان رسید و صبح امروز اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت از بین کاندیداهای واجد شرایط احراز به سید محمد علی ثابت قدم رای دادند تا با کسب ۹ رای از مجموع ۱۵ رای اعضا به عنوان شهردار رشت برگزیده شود.

rozan-0536«گیل خبر» نوشت:هنوز ساعاتی از خبر انتخاب شورا نگذشته بود که یکی از اعضای شورا طی مصاحبه ای با یک پایگاه خبری گلایه های زیادی در خصوص انتخاب شهردار جدید مطرح کرد.

سید رضا موسوی روزان درمورد انتخاب شهردار و در واکنش به مسایل پیش آمده اظهاراتی مطرح کرده است.

موسوی روزان گفت:ایام مبارک دهه فجر را خدمت تمامی مردم عزیز تبریک عرض میکنم و از دوستان عزیز شورای اسلامی شهر رشت این تشکر و قدردانی را دارم که موضوع انتخاب شهردار را به سرانجام رساندند.در روز بسیار میمون و مبارکی این کار صورت گرفت، روز ۱۲ بهمن اولین روز ایام الله دهه فجر وروز ورود حضرت امام به ایران اسلامی است و از همه دوستان عزیز شورا که به جناب دکتر ثابت قدم رای دادند و حتی آنهایی که در جلسه حضور داشتند و به کاندیدای مورد نظر خود همچون دوست عزیزم جناب آقای مسعود کاظمی و جناب آقای اوسط مقدم رای دادند به نوبه خود تشکر میکنم.

روزان در خصوص انتخاب امروز شورا گفت: این تصمیم نشان می دهد که شورا این آزادی عمل و آزادی انتخاب را به بهترین شکل ممکن دارد و هرکدام از دوستان عزیز شورا با توجه به بررسی و شناخت خود نسبت به افراد رای می دهند. تصور من این است که این انتخاب می تواند نقطه عطفی در شهرداری رشت باشد . دوستان عزیز شورا بارها در نطق های پیش از دستورشان تاکید کردند که شهرداری را انتخاب کنیم که تا پایان عمر دوره شورای چهارم باقی بماند و با مجموعه شورا ،شهرداری و دستگاههای ذیربط کار کند و این اتفاق خوبی است که در چنین روز مبارکی روی داد.

طبیعی است اعضای شورا برای رسیدن به وحدت نظر ممکن است در جمع های مختلف با هم بنشینند

عضو شورای چهارم رشت در خصوص مصاحبه یکی از اعضا بعد از انتخاب شهردار گفت: درمورد مطالب عنوان شده در خصوص این انتخاب در ساعات گذشته باید عنوان کنم که آقای محمود باقری از دوستان خوب ما در مجموعه شورای شهر است و جدای از اینکه در طول این مدت در شورا در کنار یکدیگریم ایشان از دوستان گذشته و زمان دفاع مقدس است و امروز هم آقای باقری در نطق پیش از دستورشان به شدت تاکید کردند که هرکدام از کاندیداهای احراز صلاحیت شده که رای بیاورند همه اعضا باید پشت او باشند و این در نطق پیش از دستور ایشان که امروز قرائت شد وجود دارد. به نظر من سخنان ایشان در نطق پیش از دستور سخنان خوبی بود و به موارد خوبی اشاره کردند و حتی به مشکلات بودجه ای هم اشاره شد و پیشنهاداتی در این زمینه دادند اما در ارتباط با مصاحبه ایشان با یکی از پایگاههای خبری که بعد از انتخاب شهردار انجام دادند و نظرات خودشان را منتشر کردند ظاهرا برخی از دوستان را متهم به لابی گری نمودند فارغ از این قضیه که طبیعی است اعضای شورا برای رسیدن به وحدت نظر ممکن است در جمع های مختلف با هم بنشینند چنانکه خود ایشان هم در جلسات مختلف در سطح شهر نشستند و همین دیشب اطلاع دارم که برخی از دوستان به همراه آقای باقری ساعتها در کنار هم بودند  و ما نمیتوانیم این قضیه را محکوم کنیم که چرا افراد با هم نشست برگزار میکنند و طبیعی است که اعضای شورا برای اینکه نظرات و افکار خود را به هم نزدیک کنند نیاز به این جلسات دارند.

آقای باقری می توانستند در صورت در اختیار داشتن مستندات در زمان رای گیری افراد آنها را ارایه کنند

روزان در ادامه گفت: اما ایشان در مصاحبه خود به آدرسی اشاره کردند که به نظر بنده کار درست و خوبی انجام ندادند. احتمال میدهم که این حرف ها از روی عصبانیت زده شده که چون افراد به کاندیدای مورد نظر آقای باقری رای ندادند دست به چنین مصاحبه هایی بزنند و اشاره کنند که من” افشاگری میکنم “. آقای باقری میتوانستند در صورت در اختیار داشتن مستندات در زمان رای گیری افراد آنها را ارایه کنند تا افراد مورد نظر ایشان به احراز صلاحیت دست پیدا نکنند. اگر واقعا مدرک و مستنداتی داریم چرا در زمان خود ارایه نمی دهیم و زمانی که رای گیری تمام میشود و یکی دو ساعت از رای گیری میگذرد عکس العمل های اینچنینی از خود نشان می دهیم.

عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ با تاکید بر لزوم همدلی اعضای شورا گفت: معتقدم به لحاظ اخلاقی ،شان جایگاه شورایی و شخصیت جناب باقری در این مصاحبه لحاظ نشده و باز هم تاکید میکنم ایشان از دوستان خوب ماست و قرار هم نیست که خدای ناکرده بخواهیم از هم جدا شویم. ما میخواهیم که ۱۵ عضو شورا حتی افرادی که به آقای ثابت قدم رای ندادند در کنار هم باقی بمانند. آقای ثابت قدم در حال حاضر با رای اکثریت نسبی بالا به عنوان شهردار انتخاب شدند و طبیعی است که هر ۱۵ عضو شورا باید از ایشان پشتیبانی کنند و هیچکدام از ما اعضای شورا از همین روز و ساعات اول حق موضع گیری در قبال این انتخاب را نداریم، این انتخاب با رای اکثریت صورت گرفته و اگر کسی بخواهد اظهار نظرهای خود را مطرح کند طبیعی است که باید در نطقهای قبلی ارایه می کرد و نه در این زمان. باید اجازه دهیم آقای ثابت قدم احکام خود را دریافت کند و در جایگاه شهرداری مستقر شود و در آن صورت اگر خدای ناکرده عملکرد بد و یا رفتار نادرستی داشت آن موقع اعضای شورا به عنوان ناظر دستگاه عریض و طویل شهرداری می توانند اظهار نظر کنند و در این شرایط اینگونه اعمال را پسندیده و خوب نمی بینم و باید حرمت امامزاده را متولی داشته باشد و قرار نیست اعضای شورا همدیگر راتخریب کنند ، از هم جدا شوند، در جایگاههای خبری مقابل هم قرار گیرند، باهم بداخلاقی کنند و خدای ناکرده نسبت به هم نسبتهای ناروا بدهند. ما دستگاهای نظارتی و امنیتی داریم که ناظر بر اعمال ما هستند و اگر بخواهیم مطلب ناروایی را به کسی نسبت دهیم دستگاه قضایی می تواند با تمام قدرت حاضر شود و حتی اگر آن فرد عضو شورا هم باشد میتواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. ما به هیچ وجه حق نداریم دوستان خود را به این شکل در پایگاههای خبری خطاب قرار دهیم و اگر آقای باقری احساس می کند مستنداتی دارد میتواند به دستگاه قضایی و یا مرجع صالحی که میتواند بررسی کند ارایه دهد.

 بی جهت افکار مردم و شهروندان را مشوش نکنیم که چرا خواسته من برآورده نشده

موسوی روزان در پایان گفت:درخواست و خواهش من این است که فضا را آرام نگه داریم و با آرامش این مسیر را طی کنیم و افکار عمومی را تحت الشعاع نظرات شخصی و سلیقه ای خود قرار ندهیم، اگر نظرات شخصی و سلیقه ای داریم یادمان باشد که مردم ما را برای شهرشان انتخاب کردند و برای اینکه نظرات شخصی خود را اعمال کنیم انتخاب نکرده اند. تمام این موارد را به عنوان کوچکترین عضو شورای اسلامی عرض کردم و تمامی همکاران شورا از دوستان عزیز تحصیل کرده،فرهنگی و صاحب تجربه و نیروهای ارزشی و توانمند اند و باید در این شرایط کنار هم باشیم و بی جهت افکار مردم و شهروندان را مشوش نکنیم که مثلا چرا خواسته من برآورده نشده است و طبیعی است که در هر انتخاب بعضی از خواسته ها برآورده نخواهد شد. آیا اگر گزینه مورد نظر آقای باقری رای می آورد که من هم برای آن گزینه احترام ویژه قایل هستم دیگر مشکل خاصی به وجود نمی آمد؟!
آرزو میکنم که شهیدان انقلاب اسلامی یاری گر ما باشند و روح بزرگوارشان ما را یاری کند وتا بتوانیم اهداف بزرگی را که برای نظام،انقلاب و شهرمان در نظر داریم به نتیجه برسانیم.

اما اظهارات باقری خطیبانی چه بود؟
bagheri بخشی از اظهارات باقری خطیبانی که تنها پس از دو ساعت از انتخاب شهردار جدید رشت انجام گرفته است را در ذیل می خوانیم:

محمود باقری خطیبانی با اعلام نگرانی خود شهردار شدن محمد علی ثابت قدم  اظهار کرده بود: عده ای از اعضای شورا بر روی اصول پا گذاشته و اشتباه کردند. برخی از اعضاء قول داده بودند که به آقای اوسط مقدم رای بدهند، که پای حرف شان ماندند، برخی نیز قول داده بودند که به مسعود کاظمی رای بدهند، اما پای حرف خود نماندند و این عدم ثبات رای واقعاً تاسف برانگیز است.این رای گیری داستان پشت پرده ای دارد که در نطق پیش از دستور جلسه آتی شورای شهر، به افشای آن خواهم پرداخت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: برای روشن شدن افکار عمومی و اینکه شهروندان رشت بدانند در پشت پرده شورای شهر رشت چه می گذرد، خواهم گفت که شب قبل از انتخاب شهردار  چه جلسه ای برگزار شد.در جلسه آتی شورا اسناد و مدارکی ارایه خواهم داد که متن اولیه ایرادات و اشکالاتی را که فرمانداری به صورتجلسه انتخاب شهردار رشت می گرفت را یکی از اعضای شورای شهر در کمیسیون ماده صد برای آنها می نوشت و خواهم گفت که ماجرای زمین میدان تره بار، آزادی و آلوده شدن شورای سوم توسط چه کسانی و چگونه صورت پذیرفت.
به شورای چهارم باید دست مریزاد گفت! باوجود نقش موثر شهردار دوره سوم در فروپاشی ساختار اداری و روانی شهرداری رشت و علیرغم توجیهات برخی بزرگان و دلسوزان مبنی بر پرهیز از مراوده با چنین شخصی، بعضی از اعضای شورای شهر رشت، مشابه دوره سوم در یک نشست پس از نیمه شب با مراودات نا مشخص که بی شباهت به دوره سوم نمی باشد، بر روی فردی توافق نمودند که مدعی است دکترای شهرسازی دارد و از قضا خود یکی از سازندگان در سطح شهر رشت می باشد!

Share