از بدترین دوران زندگی باقری خطیبانی تا عدم شرکت دو عضو شورای شهر در انتخابات آینده

پیشگر به چین و صابر به کره می‌رود/ابطال مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی شورا توسط شورای حل اختلاف

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق اول با بیان اینکه بدترین دوران زندگی من شورا بوده است گفت: در این دوران سختی های زیادی کشیدم و برای همین نمیخواهم به عنوان کاندیدای شورای پنجم حضور پیدا کنم.

شورای شهر رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر رشت عصر امروز و پس از دو هفته تعطیلات با حضور همه اعضای شورا برگزار شد.

شورای شهر رشتبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, در ابتدای این جلسه  محمدعلی رفیعی نوده با تبریک موفقیت ورزشکاران ایرانی در المپیک گفت: امروز آخرین جلسه ای‌ است که ریاست شورا را برعهده دارم و انتخابات هیات رئیسه هفتم شهریور برگزار می شود و انتظار دارم که همه اعضای شورا به موقع در آن جلسه حضور پیدا کنند و در آرامش انتخابات برگزار شود.

 رفیعی نوده همچنین با انتشار فیلمی از رودخانه زرجوب گفت: حضور ماهی در این رودخانه یعنی اینکه هنوز امیدی  هستند که رودخانه بار دیگر زنده شود اما وجود زباله سبب شده است که ماهیان بمیرند. وی افزود: این که به ما می‎گویند شما ضد توسعه هستید برای این است که نظر ما این بوده تا شهردار بر اساس اولویت بندی کار کند و به پروژه هایی مثل پیاده راه بها ندهد و جای آن رودخانه زرجوب که محل زیستگاه این موجودات الهی است پاکسازی گردد.

رفیعی نوده با تاکید بر لزوم پایبندی به شعارهای انتخاباتی گفت: بنده به عنوان کاندیدای شورای پنجم نیستم اما به کسانی که می‎خواهند کاندیدا شوند می‌گویم که باید به شعارهای انتخاباتی خود توجه کنند.

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای شورا به صورت دوفوریت بررسی استعفای محمود باقری خطیبانی در جلسه امروز رای دادند‌ که در نهایت اعضای شورا با اکثریت آرا با استعفای باقری خطیبانی مخالفت کردند.

کاندیدای شورای پنجم نیستم / پرداخت ۹۴۰ میلیون پاداش به مدیران شهرداری

در ادامه جلسه محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق اول با بیان اینکه بدترین دوران زندگی من حضور در شورا بوده است گفت: در این دوران سختی های زیادی کشیدم  و برای همین نمی‎خواهم به عنوان کاندیدای شورای پنجم حضور پیدا کنم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پرداخت پاداش های شهردار به مدیران شهرداری گفت: شهرداری رشت در جواب اعتراضات اعضای شورا درباره پرداخت به موقع پول کارگران شهرداری اعلام نبود منابع مالی را می گوید در حالی که ۹۴۰میلون تومان به عنوان پاداش به مدیران شهرداری پرداخت کرده است.

وی همچنین از جذب غیر متعارف نیرو در شهرداری اشاره کرد گفت: شهردار رشت در نامه ای به شورا از جذب نیرو در شهرداری خبر داد و گفت که این تقاضا به خواسته بعضی از اعضای شورا بوده است و من از همین جا می خواهم تا شهردار به این ادعا خود پاسخگو باشد که در این مورد نامه ای به محمد علی نجفی استاندار محترم و شهردار رشت ارسال کردم تا وضعیت جذب نیرو که روال قانونی خود را طی نکرده است مشخص شود.

پیشگر به چین و صابر به کره می رود

در ادامه جلسه رفیعی با اشاره به نامه ارسالی شهردار در مورد حضور در دو نشست یونسکو به شورا گفت: شهردار با توجه به موضوع انتخاب رشت به عنوان «شهر خلاق» خواستار حضور اعضای شورا در دو نشست یونسکو  که در تاریخ بیست و هشتم الی دوم آبان در کره جنوبی و سوم الی ششم آذر در چین برگزار می شود، شده است که با رای شورا فرانک پیشگر برای شرکت در نشست چین و عباس صابر برای شرکت در نشست کره جنوبی انتخاب شدند.

حمایت مالی یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومانی شهرداری از سپیدرود و داماش

در ادامه جلسه لایحه کمک به دو تیم داماش و سپیدرود رشت مورد بررسی قرار گرفت که در این بررسی رفیعی نوده گفت: به عنوان یک عضو شورا شهر رشت با کمک و حمایت مالی از این دو تیم موافق هستم اما با خرید سهام این دو تیم توسط شهرداری مخالفم که البته در قانون نیز این آماده است تیمداری توسط شهرداری و خرید سهام توسط شورا خلاف است.

 امیر حسین علوی رییس کمیسیون بودجه شورا نیز در همین راستا گفت: حضور اعضای شورا در هیات مدیره و جلسات آن این طور نیست که اعضای شورا عضو هیات مدیره هستند بلکه برای حمایت مالی در این دو جلسه هیات مدیره باشگاه سپیدرود حضور داشتیم و اکنون باید باشگاه سپیدرود هیات مدیره خود را تعیین کند و اسامی اعضای شورا را از لیست حذف نماید.

در پایان لایحه کمک یک میلیارد و ۶۲۸ میلیونی که به صورت دو فوریت آمده بود رای به یک فوریت آن داده شد.

ابطال مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی شورا توسط شورای حل اختلاف و مخالفت فرمانداری با طرح مسکوت ماندن استیضاح شهردار 

همچنین رییس شورا از ابطال مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی شورا توسط شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: براساس مصوبه ای که شورا برای افزایش قیمت نرخ تاکسی داده بود فرمانداری مخالفت کرد و این امر به شورای حل اختلاف واگذار شد که در نهایت حل اختلاف رای به ابطال مصوبه شورا داد که شورا تصمیم دارد نامه ای به استاندار بنویسد و درخواست داده شود که با توجه به اینکه تنها شش ماه به پایان سال مانده است این نرخ باقی بماند به شرط آنکه تا یکسال الی دو سال نرخ تاکسی ها افزایش نیابد.

رفیعی نوده همچنین از نامه فرمانداری در مورد استیضاح شهردار گفت: در این نامه آمده است که طرح مسکوت ماندن استیضاح شهردار وجاهت قانونی ندارد که بنده اینجا می گویم این نظر وجاهت قانونی ندارد.

محمد علی رفیعی نوده با اشاره به اینکه در سه مرحله قبل استیضاح ثابت قدم چنین چیزی از سوی فرمانداری ارسال نشده بود گفت: استیضاح یک طرح است و بررسی آن مانند طرح های دیگر می تواند مسکوت بماند.

tel final1

Share