در گفتگوی مردم با دیارمیرزا عنوان شد

استیضاح شهردار در شرایط فعلی جز ایجاد التهاب دستاورد دیگری نخواهد داشت/اعضای شورای شهر رشت با استیضاح شهردار نشان دادند که نماینده مردم نیستند/بزرگنمایی اشتباهات و بی ارزش نشان دادن اقدامات مثبت شهردار به دور از جوانمردی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،انگار قرار نیست حاشیه های شورای چهارم رشت پایان یابد و هر چند ماه یکبار شاهد اعلام وصول سوال و به مراتب آن قانع نشدن اعضای شورا و استیضاح شهردار هستیم.در رابطه با استیضاح شهردار و همچنین پروژه های در دست انجام شهرداری دیارمیرزا با چند شهروند گفتگو کرده و نظرات آنها را جویا شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،باز هم شورای شهر رشت و باز هم استیضاح شهردار ! انگار قرار نیست حاشیه های شورای چهارم رشت پایان یابد و هر چند ماه یکبار شاهد اعلام وصول سوال و به مراتب آن قانع نشدن اعضای شورا و استیضاح شهردار هستیم.انتقادات از شوراها از مدت ها پیش شدت گرفته است و مسئولان ارشد سیاسی و معنوی استان گیلان بارها نسبت به عملکرد شوراها و نوع رابطه آنها با شهرداری گلایه های متعددی داشته اند و در آخرین مورد آن نیز روز گذشته استاندار گیلان خطاب به شوراها گفت:«شوراها باید دقت داشته باشند که این صندلی را مردم در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و باید در خدمت مردم باشند و نباید با تک محوری و خودخواهی فقط سلایق و عقاید خود را اجرا کنند». در جدیدترین اتفاق ۸ عضو شورای شهر رشت از پاسخ های شهردار به سوالات ۶ ماه پیش خود قانع نشدند و در آستانه انتخابات بار دیگر به دنیال استیضاح شهردار هستند.در رابطه با استیضاح شهردار و همچنین پروژه های در دست انجام شهرداری دیارمیرزا با چند شهروند گفتگو کرده و نظرات آنها را جویا شده است.

photo_2016-02-03_13-30-52اعضای شورای شهر رشت با استیضاح شهردار نشان دادند که نماینده مردم نیستند

«سعید» دانشجوی رشته دبیری ریاضی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در خصوص پروژه پیاده راه سازی شهر رشت می گوید: از نظر بنده پروژه پیاده راه سازی علاوه بر پیشرفت و توسعه شهر زمینه زیباسازی رشت را نیز فراهم می کند.

وی با بیان اینکه پیاده راه سازی در شهرهای مهم دنیا مانند اطراف رودخانه تایمز لندن و محوطه کاخ کرملین در روسیه نیز تجربه شده است ,گفت:احداث پیاده راه ها در سراسر دنیا بازخورد بسیار خوبی داشته است.ساخت پیاده راه یک کار ماندگار خواهد بود که باید پیش تر از اینها عملیاتی می شد تا بافت قدیمی شهرداری نوسازی شود در هر صورت اینکه این کار توسط دکتر ثابت قدم انجام شده اقدام نیکویی است و به قول معروف ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه است.

این شهروند رشتی در خصوص استیضاح شهردار رشت نیز به خبرنگار دیارمیرزا می گوید: شورای شهر رشت با این کار نشان داد که نماینده مردم نیستند چون اگر به فکر مردم بودند این همه گره در کار مدیریت شهری نمی انداختند.باید به شهردار اجازه دهند که طرح های خود را اجرایی کند تا ثمره این خدمات به همه ی مردم برسد.

سعید در پایان می گوید:این استیضاح از سوی دیگر نشان گر این است که هنوز دید سنتی در شورای شهر وجود دارد و این نوع نگاه به مدیریت شهری باعث عقب افتادگی شهر رشت شده است .مطمئنا تغییر شهردار خوشایند مردم نیست و با واکنش منفی مردم همراه خواهد بود.

مشوش کردن افکار عمومی به صلاح جامعه نیست ;به شهردار کمک کنید

«محمد» یکی دیگر از شهروندان رشتی در گفتگو با دیارمیرزا پس از شنیدن سوال خبرنگار ما در خصوص اعلام وصول استیضاح شهردار رشت به برگزاری انتخابات اسفند ماه اشاره می کند و می گوید:در شرایطی که به انتخابات نزدیک هستیم باید دغدغه ی همه ی مسئولان برگزاری یک انتخابات باشکوه باشد و از سوی دیگر هم اکنون پروژه پیاده راه سازی رشت در حال انجام است و تمام اعضای شورا باید به شهرداری کمک کنند تا هرچه سریعتر این پروژه بزرگ فرهنگی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مشوش کردن افکار مردم به هیچ وجه به صلاح نیست , می افزاید:اعضای شورای شهر رشت به جای اینکه مرتبا با یکدیگر درگیر باشند و علیه هم مصاحبه کنند اختلافات را در ابتدا درون خود حل نمایند و از سوی دیگر به شهردار منتخب خودشان در جهت اجرای پروژه های آغاز شده کمک نمایند.

«محمد» در پایان می گوید:این که هر چند ماه یکبار استیضاح شهردار مطرح شود اقدامی غیرمنطقی است و انگیزه کار را از شهردار می گیرد و از سوی دیگر بی ثباتی در مدیریت شهری ریسک سرمایه گذاری را بالا می برد.

استیضاح شهردار در شرایط فعلی جز ایجاد التهاب دستاورد دیگری نخواهد داشت

«مهران» دانشجوی فیزیک هسته ای در گفتگو با دیارمیرزا می گوید:سوال پرسیدن از شهردار حق قانونی اعضای شوراست اما باید از این حق بجا استفاده شود.
وی با بیان اینکه شهرداری با رویکرد متفاوتی به دنبال آبادانی شهر است اظهار می دارد:جدای از اینکه شهرداری در حال انجام پروژه های فرهنگی و عمرانی بسیاری در سطح شهر  است مسئله دیگری که بدان باید توجه داشت نزدیک بودن انتخابات است و استیضاح شهردار در شرایط فعلی جز ملتهب ساختن فضای شهر دستاورد دیگری نخواهد داشت.
این شهروند می افزاید:شهر رشت در سالهای اخیر شاهد تعویض پیاپی مسند شهرداری بوده و اقدام اعضای شورا در تعویض پیاپی شهردار نه تنها باعث پیشرفت شهر نشده بلکه با پایین آوردن اعتماد بنفس و قدرت شهردار جلوی هرگونه اقدام سازده ای را گرفته است و نتیجه آن عقب ماندن رشت از توسعه در سالهای اخیر بوده است.بنابراین  می بایست شورای شهر با همکاری با شهردار در راستای پیشرفت شهر قدم بردارند.

«مهران» در ادامه با بیان اینکه پیاده راه سازی میتواند سهم عمده ای در مدرینیزه کردن شهر داشته باشد ,اظهار می دارد:فضای زیبا ایجاد شده بعد از پایان این طرح تاثیر مثبتی بر روحیه مردم خواهد گذاشت.

 آقای ثابت قدم چند پروژه بزرگ را با هم استارت زده  با استیضاح موافقم

«محمدرضا » نظر دیگری نسبت به استیضاح شهردار دارد و می گوید: اگرچه در ۳ سال اخیر شهرداری با دو شهردار و سه سرپرست اداره شده اما بنده با استیضاح شهردار موافقم. آقای ثابت قدم چند پروژه بزرگ را  استارت زده و همه را هم باهم اجرا کرده اما هیچکدام به درستی اجرا نشدند!

وی می افزاید:شهرداری خط ویژه اتوبوس های تندرو را راه اندازی کرد که  طرح واقعا خوبی هم بود و طبق گفته خیلی از کارشناسان هم برای آینده شهر رشت لازم و ضروری بود ولی نحوه اجرای  طرح ها هم مهم است.علی رغم اینکه بالغ بر ۶،۷ ماه میله های تفکیک خط اتوبوس های تندرو رو از دیگر خودرو هانصب شده ولی هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

«محمدرضا »احداث پیاده را طرح خوبی می داند اما می گوید به زیر ساخت ها توجهی نشده است.وی به وجود آمدن ترافیک سنگین و همچنین به درازا کشیدن پروزه های عمرانی را از جمله مشکلات عمده می داند.

بزرگنمایی اشتباهات و بی ارزش نشان دادن اقدامات مثبت شهردار به دور از جوانمردی است

یکی از مخاطبان دیارمیرزا نیز در واکنش به اعلام وصول استیضاح شهردار رشت در کامنتی برای ما نوشته است:«الآن باید استاندار و فرماندار و سایر مسئولین به طور جدی از ایشون حمایت کنند . بعد از سالها تازه نشانه ای از تغییرات مثبت در شهرمون داره دیده میشه که گویا برخی از اعضای شورا به مذاقشون خوش نیومده!! واقعاً عملکردشون مایه تاسف و دلسردی مردم هست! شهردار هم مثل خود اعضای شورا و منتخب خودشون ممکنه اشتباهاتی داشته باشه ، اما بزرگنمایی اشتباهات ایشون و کوچک و بی ارزش کردن عملکرد مثبت او و به جای توجیه کردن مردم نسبت به اثرات مثبت برنامه هاشون در آتیه شهر، تلاش کردن برای تخریب وجهه او بین مردم ،کاری ناشایست و دور از جوانمردی و غیرت نسبت به شهر و همشهریان خودشونه. حضرات عضو شورا ! حتی اگه شهردار به فرمایشات شما در خصوص پروژه ها و اولویت بندی اونها و …به هیچ وجهی توجه نداشته باشه که من بعید میدونم ، باز هم به صورت کلی و با دیدن فعالیت های او این نتیجه حاصل میشه که حق با شهرداره. علت هم واضحه ! اول اینکه تخصص شهرسازی داره ، اعضای شورا تخصص تعویض شهردار! دوم اینکه منتخب خود شورا هست ، وقتی خود شورا در انتخاب های خودش ثبات نداره و به تعبیر دیگه تعریفی از یک شهردار مطلوب نداره و پارامترهای متزلزل برای انتخاب داره ، و نشون داده هیچ راه حلی هم به غیر از تعویض شهردار نمیشناسه! هیچ تضمینی هم نیست که دکتر ثابت قدم رو عزل کنه یکی دیگه رو بیاره که از ایشون باسواد تر و بهتر باشه ، کما اینکه در اون جلسه کذایی انتخاب شهردار دکتر طالع یک رای آورد و فلانی … رای. سوم اینکه علی الظاهر شورا نه جای خودش رو میشناسه نه شهردار! آیا یک بار برای مردم توضیح دادن که جابجایی مدیران و معاونان و … چه ربطی بهشون داره که حالا از همین مطلب هم برای ضربه زدن به شهردار استفاده میکنند؟ تا حالا توضیح دادن که بالاخره شهردار برای یک به اصطلاح کلانشهر میخوان یا یک تدارکاتچی و فرمانبردار مطیع اوامر شورا؟ واقعاً توجه فرمودند که در تاریخ شورای شهر، ما در شهرمون یک شورای منطقی و آبرومند با تصمیمات قابل دفاع و منتج به بهتر شدن اوضاع رشت نداشتیم که هیچ ، هر گروهی اومدند یه طرف رو خراب کردند و رفتند؟ و حالا شما شورانشینان ارجمند هم تنها کسی رو که اگر پروژه های اون به سرانجام برسه نه تنها تغییر مثبتی در شهرمون رو شاهد هستیم بلکه شما هم با تمام اختلافاتی که با ایشون که دارید نهایتاً به سادگی با عناوین “منتخب شورا” و “نتایج مصوبات شورا” و …. نتایج مثبت اون رو مصادره میکنید! رو به اصطلاح میخواهید کله پا کنید؟ من به عنوان یک شهروند از تک تک کسانی که در شورا هستند میخواهم به جای اینکه تحت تاثیر سمپاشی های عده ای بر علیه شهردار قرار بگیرید ، هم در بین خود و هم بین مردم ، از او حمایت کنید و صد البته که نقد سازنده و نه با تیشه به ریشه زدن ،همه جا و برای همه افراد موجب ارتقاء عملکرد خواهد شد.»

tel final1

Share