دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد

هلال احمر گیلان دچار عقب ماندگی است/از ۶ شعبه بدون رئیس تا احداث پایگاه جاده‌ای بدون مجوز/ریاست هلال احمر گیلان جایی برای آزمون و خطا نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمدی با بیان این که هلال احمر استان گیلان در برخی از شاخص ها دچار عقب ماندگی است افزود: استان گیلان ۱۶ شهرستان دارد که مراکز هلال احمر در آن ها به نام شعبه شناخته می شوند و متاسفانه هم اکنون ۶ شعبه در استان رییس ندارد و در قالب نماینده و مدیر عامل به فعالیت خود ادامه می دهد.

اختصاصی  پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پیش از ظهر امروز نشست خبری دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

e691599d-9b0f-4aea-8247-64629d63937dبه گزراش خبرنگار دیارمیرزا  از رشت, اصغر احمدی در جمع خبرنگاران گیلان ،وظیفه اصلی هلال احمر را خدمت رسانی به مردم برشمرد و گفت: بر حسب تدبیر مدیریتی در جمعیت هلال احمر هر از گاهی مدیران ارشد هلال احمر با حضور در استان های مختلف ضمن خسته نباشید به مدیران با چالش ها و مشکلات این ادارات آشنا می شوند و در وسع و توان خود به تصمیم گیری و رفع مشکلات آن مجموعه در استان کمک خواهند کرد و ما نیز پس از استقرار آقای ولی پور و گزارشاتی که تهیه کرده بودند احساس کردیم که حضور پیدا کنیم تا در چهارچوب اختیاراتی که داریم بتوانیم کمکی به این مجموعه در استان گیلان انجام دهیم.

وی با بیان این که هلال احمر استان گیلان در برخی از شاخص ها دچار عقب ماندگی است افزود: استان گیلان ۱۶ شهرستان دارد که مراکز هلال احمر در آن ها به نام شعبه شناخته می شوند و متاسفانه  هم اکنون ۶ شعبه  در استان رییس ندارد و در قالب نماینده و مدیر عامل به فعالیت خود ادامه می دهد.

ساخت آشیانه هلی کوپتر در اردوگاه چاف و چمخاله

احمدی وجود خودروهای فرسوده و ساختمان های مستهلک شده را یکی دیگر از نمونه های عقب افتادگی این مجموعه در استان دانست و گفت :به زودی بخشی از این دارایی ها به فروش خواهد رسید و به کمک آورده ای که از محل فروش این اموال به مجموعه می شود به نوسازی تجهیزات و امکانات هلال احمر دز استان خواهیم پرداخت.

احمدی تقویت پایگاه های جاده ای هلال احمر در گیلان را با توجه به مسافر خیز بودن این استان امری مهم برشمرد و اذعان داشت: بخشی از پایگاه های جاده ای هلال احمر بدون هیچ گونه مجوزی دایر شده بودند و از آن جایی که خلاق قوانین و مقررات این سازمان مردم نهاد بود با فوریت آخرین وضعیت آن ها را پیگیری نمودیم و بسیاری از آن ها را در چهار چوب قوانین قرار دادیم.

وی از تامین اعتبارات لازم برای ساخت آشیانه هلی کوپتر در اردوگاه چاف و چمخاله در قالب مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان خبر داد و گفت: نگاهی که در ساخت این اردوگاه شده است بیشتر تخصصی می باشد و مسئولین استان نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند و ما را در ساخت این اردوگاه ۱۸ هکتاری یاری نمایند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور از همکاری هلال احمر در طرح مدیریت سواحل دریا توسط نیروهای این مجموعه در اماکنی که خارج از محدوده قانونی تفریحات دریایی محسوب می شود خبر داد و افزود :در این طرح نیروهای هلال احمر در  نقاط  خطر آفرین و شناممنوع در سواحل حضور دارند تا اگر خدای نکرده برای فردی اتفاقی رخ دهد بتوانند با کمک های اولیه مقتضی فرد را نجات دهند.

دلایل انتخاب ولی پور به روایت احمدی

احمدی با بیان این که عقب ماندگی هلال احمر گیلان نشانه وضعیت قرمز این مجموعه در استان نمی باشد گفت: استان گیلان به دلیل مسافر پذیر بودن و داشتن ساحل و کوه زمینه آسیب پذیری بالایی دارد و به همین دلیل مدیری باید در این مجموعه به روی کار بیاید که در اولویت اول از همین مجموعه باشد و از آن مهم تر اینجا محلی برای کسب تجربه و آزمون و خطا وی نباشد و همین حساسیت باعث شد تا آقای ولی پور که یکی از مدیران عالی رتبه این سازمان محسوب می شوند انتخاب شوند.

وی میزان آمادگی مدیران در هلال احمر را ۲۴ ساعته برشمرد و افزود:مدیری که در هلال احمر منصوب می شود باید تک شغله باشد و تمام وقت خود را در اختیار این نهاد بگذارد و شغل دیگری نداشته باشد تا در تمامی لحظه ها آماده خدمت کردن به مردم باشد.

 

tel final1

Share