از گوشه کنار سیاست در گیلان

اهدای نشان افتخار به خانواده منجی غریق گیلانی در برنامه تلویزیونی/کشف کالای قاچاق و تقلبی در بیمارستان‌های رشت/نامه اهالی محله رازی به دادستانی در اعتراض به ورود فاضلاب بیمارستان به رودخانه/دلیل عجیب تعطیلی یک مرکز فرهنگی/رسانه ابزاری برای مطالبه حقوق مردم یا تلافی دشمنی شخصی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اهدای نشان افتخار به خانواده منجی غریق گیلانی در برنامه تلویزیونی

توسط بهروز اسفندیاری نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در برنامه تلویزیونی زنده باد زندگی شبکه دوم سیما به پدر و مادر منجی غریق فداکار انزلی چی شادروان «نیما وسایلی» نشان افتخار اهدا شد.

«نیما وسایلی» جان مسافری که در منطقه ممنوعه اقدام به شنا کرده و در حال غرق شدن بود نجات داد اما خود پس از رسیدن به ساحل به دلیل ایست قلبی و کمبود امکانات اولیه احیا جان خود را از دست داد.

photo_2015-09-06_19-36-04

کشف کالای قاچاق و تقلبی در بیمارستان‌های رشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از کشف کالای قاچاق و تقلبی در بازرسی از بیمارستان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا قشلاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری و مشارکت بازرسین صنعت، معدن وتجارت، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی، طرح نظارت بر مراکز درمانی و بهداشتی و بوفه‌های مراکز درمانی در دستور کار نظارت قرار گرفته است.

وی افزود: در ادامه بازرسی‌های مشترک از بیمارستان‌های سطح شهر رشت، تعداد ۴۶۲ قلم انواع کالای قاچاق، تاریخ مصرف گذشته و قیمت مخدوش شده کشف و ضبط شد.

قشلاقی با بیان اینکه متصدی بوفه با پاک کردن قیمت روی جلد اقدام به عرضه اجناس بال‌تر از قیمت می‌کرد، گفت: مراتب این تخلف جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ضمن توصیه به کسبه نسبت به رعایت قوانین و مقررات صنفی، از شهروندان نیز در خواست نمود که در صورت مشاهده موارد مشابه از جمله پاک نمودن قیمت یا تاریخ تولید و انقضاء ضمن امتناع از خریدن آن، مراتب را به ستاد خبری تعزیرات حکومتی از طریق شماره تماس ۳۳۳۶۵۵۴۸ اعلام کنند.

رسانه ابزاری برای مطالبه حقوق مردم یا تلافی دشمنی شخصی

 رصدرودسر نوشت:نگاه مسئولانه و حفظ حرمت قلم در اصلی ترین جایگاه فعالین حوزه رسانه قرار دارد و هر خبرنگار که بتواند تعادل بین مطالبات مردمی و محدودیت های دولتمردان را درک کند می تواند در این عرصه ماندگار باشد.

اگر خبرنگار نتواند بین نفس و حقیقت جریان تعاملی برقرار کند قلم خود را با غرور و ناآگاهی حرکت می دهد و بی رحمانه مسئولی را بی هیچ بهانه محکوم می کند.

آیا این رفتار نشانه جسارت است یا نشانه حماقت و بی تجربه گی ؟ افرادی هستند که در جامعه به دلیل نیافتن شغل به این حرفه روی آورده و یا خبرنگاری را به عنوان سکوی پرتاب خود برای یافتن شغل و مسئولیت اداری انتخاب کردند.

ارزش ، شان و مرتبه خبرنگار بسیار ارزشمند است و خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی باید تلاش کنند که مسیر درست را طی کنند تا اعتماد بین رسانه،مسئول و مردم حفظ شود.

خبرنگار به عنوان بازوی حمایتی مسئولین و پل ارتباطی بین مردم و دولتمردان نباید سهم خواهی و نگاه طلبکارانه در تخریب این ارتباط سهیم باشد.

و از سوی دیگر باید بی واسطه با رعایت احترام مطالبات مردمی را پیگیری کند که اگر حمایت مردمی از رسانه نباشد هرگز ماندگار نخواهد ماند.

و این در حالی است که پیشکسوتان عرصه خبر دلیل موفقیت خود را علاقه، پشتکار، سعه صدر و حفظ حرمت ها می دانند.

حال باید دید دوستان تازه وارد به این عرصه از تجربه پیشکسوتان برای ادامه مسیر کاری خود استفاده می کنند و یا تلاشی بی سابقه برای تخریب شخصیت فعالین عرصه رسانه تلاش خواهند کرد.

استشهادیه اهالی محله رازی به دادستانی رشت در اعتراض به ورود فاضلاب بیمارستان به رودخانه

raziگیلان فردا نوشت:جمعی از اهالی و کسبه محله رازی رشت طی نامه ای به دادستانی شهرستان رشت نوشتند: احتراما ضمن قدردانی از تلاش بی بدیل و پیگیری های حضرتعالی برای حفظ محیط زیست انسانی و اقدامات پیشگیرانه علی الخصوص در باب فاضلاب عفونی و آلوده ی بیمارستان رازی رشت به استحضار می رساند که امضاکنندگان زیر جمعی از کسبه و ساکنان محدوده این بیمارستان به شدت نگران آسیب های غیرقابل جبران ناشی از فاضلاب و زباله های حاصله از عملکرد این مرکز بزرگ درمانی هستیم.

در بخش دیگر این استشهادیه آمده: همانگونه که واقفید فاضلاب و زباله های بیمارستانی اولا دارای خطرناک ترین آلودگی های عفونت های ویروسی یا میکروبی از جمله انواع هپاتیت ، ایدز ، سل و انواع عفونت های ریوی ، کلیوی ، خون و… می باشد. ثانیا دارای بوی نامناسب و مشمئزکننده بوده که آسایش و آرامش جسمی و روحی را از ساکنین سلب نموده است و ثالثا دپوی زباله و فاضلاب در محوطه بیمارستان باعث تجمع و انتقال آلودگی توسط حشرات و حیوانات موذی و حتی انسان می گردد.

در پایان این استشهادیه نیز آمده: لازم به ذکر است وزش باد و جریان آب های سطحی ناشی از بارندگی نیز عامل طبیعی دیگری برای انتقال آلودگی ها ، حتی در خاک محوطه بیرونی بیمارستان می گردد. لذا بمنظور اهمیت دادن به سلامت ما ساکنین ، مراجعین و سایر شهروندان خواهشمند است دستور پیگیری لازم برای اقدام فوری و به مرحله عمل رساندن پاکسازی محوطه و تصفیه ی فاضلاب آن بیمارستان را به ریاست فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ فرمایید تا شاید این بار به وعده های دیرینه خود جامه عمل بپوشاند.

در همین رابطه هادی امین از اهالی و کسبه خیابان استقامت که خود را ساکن کوچه بنفشه در قسمت پشت بیمارستان رازی رشت معرفی می کند اظهار می دارد: بزرگترین دغدغه اهالی محل آلودگی آب منطقه ناشی از ورود فاضلاب بیمارستان رازی به داخل رودخانه مجاور میباشد که موجب بیماریهای متعدد نه تنها برای مردم محله بلکه برای کل شهر رشت بوجود آورده است. البته آلودگی آب رشت صرفا مختص این بیمارستان نبوده و عوامل و مکانهای دیگری نیز دخیل میباشد.

وی می افزاید: در این رابطه بارها به مسئولین بیمارستان تذکر داده شد و از مسئولین استانی نیز درخواست کمک شد لیکن هیچ وقعی به این موضوع و در واقع فاجعه زیست محیطی و انسانی داده نشد. در سال جاری عده کثیری از اهالی طی استشهادیه ای از دادستان محترم رشت بعنوان مدعی العموم، تقاضای کمک و یاری نمودند که ایشان ضمن یادآوری این مطلب که خود، شخصا پیگیر حل این معضل میباشد قول مساعد دادند که بزودی این معضل مرتفع گردد. در پیگیریهای اهالی در سازمان علوم پزشکی چندماه پیش اعلام کردند که پیمانکار ساخت تصفیه خانه نیز مشخص گردیده اما این حرف آنان نیز مثل دیگر وعده های آنان بنظر غیر واقعی بنظر میرسد. در این رابطه نزد آقای خودکار رییس اداره محیط زیست رشت نیز رفتیم و تقتضای کمک عاجل نمودیم اما متاسفانه بسیار راحت و ریلکس با تکرار اینکه موضوع در حال بررسی است و با وجود حکم جلب از دادستانی ! بدلیل دولتی بودن بیمارستان کاری از ما ساخته نیست ! خواستند ملاقات ما را هر چه سریعتر به پایان برسانند!!  خدمت آقای خودکار اعلام کردیم اگر مدیری در حال شکار یک پرنده نایاب ببینید آیا نسبت به دستگیری او اقدام نمیکنید؟ چطور است که فاجعه مرگ و میر انسانی و زیست محیطی ، بصورت واضح در حال انجام است اما شما هیچ اقدامی که شایسته مشی شما باشد انجام نمیدهید؟ که البته با چشم چشم گفتن ملاقات را به پایان رساندند!!

الان هم که خدمت شما رسیده ایم تقاضا داریم بعنوان رسانه ای که همواره مجدانه پیگیر این دست معضلات اجتماعی و زیست محیطی هستید شکواییه عاجزانه ما را به گوش مسئولین و یا شخص خانم ابتکار برسانید. همچنین به ریاست محترم علوم پزشکی رشت. بیمارستانی که مجدانه در حال درمان عده ای انسان بیمار هست ، مصرانه در حال بیمار نمودن انسانهای سالم بوده که این عملکرد بنظر نمیرسد با منش علم طب سازگار باشد. بهرحال این فاجعه انسانی و مرگ خاموش سالهاست که در حال اجرا است و مسئولان هم به وعده هایشان عمل نمی کنند.

در پی اعتراض گسترده اهالی محله رازی با دکتر محمد تقی آشوبی ، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تماس گرفتیم تا از سرنوشت طرح ساماندهی فاضلاب بیمارستان رازی و عملی نشده وعده ها بپرسیم. وی در این باره می گوید: اعتبار اجرای این طرح تامین شده است و کارهایش انجام شده. مناقصه هم برگزار شده و شرکت مجری طرح هم انتخاب شده است.

وی می افزاید: مردم منطقه مطمئن باشند که تا پایان امسال مشکل فاضلاب بیمارستان های پورسینا و رازی حل خواهد شد و دیگر فاضلابشان به این صورت در رودخانه ها سرریز نمی شود.

دلیل عجیب تعطیلی یک مرکز فرهنگی

« اعتدال شمال » تصویر زیر را با عنوان «بدون شرح» منتشر کرده است.

IMG-20150905-WA0003

Share