از گوشه کنار سیاست:ندیمی به دنبال استیضاح چه کسی است؟!

عضو شورای شهر رشت در یک قدمی استعفا؟!/با افتخار۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم/آقای نماینده از نگاه دیگران;شما فوق دکتراى مجلس داری/وقتی ایستگاه اتوبوس عامل بحران زیست محیطی نامیده می‌شود/واکنش برزیگر به حاشیه ایجاد شده انتصابات اخیر/درخواست عضو شورا برای ایجاد رشته تحصیلی امام شناسی تا مقطع دکتری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

با افتخار ۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم!
گوشه کنار سیاستطی هفته گذشته انتخاب محمد اصفهانی به عنوان خواننده جشن بزرگ انتظار و صرف هزینه چند میلیونی موجب انتقادات یک عضو شورای شهر را فراهم اورده بود و برخی رسانه های استان نیز به دلیل اینکه ظرفیت هنری خوانندگان گیلانی زیر سوال برده شده بود انتقاداتی نسبت به این مسئله داشتند اما در نهایت این مراسم با استقبال چند هزار نفری مردم رشت و به شکل کاملا آبرومندی برگزار شد.

اما صبح امروز فرهاد شوقی عضو شورای شهر رشت و رییس سابق کمیسیون فرهنگی در مذمت همکار شورایی منتقد خود اظهاراتی در خصوص جشن سال گذشته مطرح کرد که سوالات زیادی را در اذهان بوجود می آورد. فرهاد شوقی که عملکرد او در سال گذشته در کمیسیون فرهنگی شورا بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود در جلسه شورای شهر رشت گفت: «سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان با افتخار برای جشن میلاد امام زمان هزینه شد ولی امسال مجموع مبلغی که پرداخت شد چیزی حدود بیست میلیون تومان بود که از این مبلغ ۵ ملیون تومان هزینه اجاره سیستم بود، دو میلیون تومان هزینه نورپردازی و جمعاً حدود دوازده میلیون تومان هم هزینه ای که بین خود دکتر اصفهانی و هشت نه نفر از همراهان وی باید تقسیم می کردند.»
عضو شورای شهر رشت درحالی صرف هزینه ۵۰ میلیون تومانی برای یک جشن چند ساعته را افتخار میداند که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده بود و شهرداری رشت در یک برهه زمانی به دلیل کمبود اعتبارات حتی در پرداخت حقوق رفتگران نیز عاجز مانده بود.

وقتی ایستگاه اتوبوس عامل بحران زیست محیطی می شود!

رشت پرس نامه ای از اهالی و کسبه خیابان طالقانی ( بیستون) رشت خطاب به شهردار منتشر کرده که در آن از ایستگاه اتوبوس به عنوان بحران زیست محیطی نام برده شده است !

در این نامه می خوانیم :

۱- با توجه به استقرار و اشتغال بالغ بر۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مسیر خیابان طالقانی از سبزه میدان منتهی به موزه رشت ، متاسفانه در طول مسیر به محل استقرار ایستگاه های اتوبوس اختصاص یافته است که علاوه بر ایجاد بحران زیست محیطی برای کسبه علی الخصوص صنف پاساژ بزرگمهر و پاساژ بیستون با توجه به حجم معاملات و ماهیت اقلام مورد معامله ، توانایی هرگونه حمل و نقل شخصی و دولتی و باربری های سطح کشور و ارباب رجوع و … را با اختلال روبه ور کرده که گاها خسارات جبران ناپذیری را در محل مذکور به دنبال دارد.

۲- اخیرا با توجه به روکش آسفالت صورت پذیرفته در خیابان طالقانی شاهد ناهمگونی عرض خیابان طالقانی در طول مسیر گشته ایم که این مورد و باریک شدن خیابان اصلی و استقرار اتوبوس های شرکت واحد به انظمام خودروهای حامل اجناس و خودروهای شخصی افراد در محل وضعیت اسفبار و بحرانی تری را ایجاد نموده که تقاضای رسیدگی هرچه سریعتر به نقشه کاربردی این منطقه را خواستاریم.

۳- علاوه بر موارد مشروح فوق عدم جمع آوری تابلوهای برق فشار قوی ، پست های مخابراتی و عدم ساماندهی دکه های روزنامه فروشی و… در مسیر خیابان طالقانی علی الخصوص پاساژ بزرگمهر سبب عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گشته و خطرات مالی و جانی جبران پذیری را برای کسبه در پی داشته است که استدعا داریم در خصوص ساماندهی اقدام گردد.

۴- با نگاهی سطحی به خیابان طالقانی (بیستون ) شاهد ناهمگونی چهره شهری در این منطقه خواهیم شد چرا که در ادوار گذشته با قطع درختان که به عنوان سرمایه های ملی شهرمان محسوب می گشتند و چهره ناهمگون خیابان مشکلات عدیده ای را برای عابران پیاده و کسبه خیابان طالقانی علی الخصوص پاساژ بزرگمهر و پاساژ بیستون در برداشته است که امیدواریم در این خصوص تصمیم عاجل گرفته شود.

در پایان لازم به ذکر است اینجانبان نسبت به تصمیمات متخذه در حوزه مدیریت شهری خیابان طالقانی و عدم امکان فعالیت های اقتصادی همراه با آسیب های روانی و اجتماعی حاصله اعتراض داشته و خواستار پیگیری و رفع معضلات مطروحه و جابه جایی ایستگاه اتوبوس مستقر در مسیر خیابان طالقانی علی الخصوص پاساژ بزرگمهر و پاساژ بیستون و ایجاد تقارن عرض خیابان را خواستاریم.

عضو شورای شهر رشت در یک قدمی استعفا ؟!

استعفااز مدت ها پیش زمزمه استعفای عضو اصلاح طلب شورای شهر رشت از گوشه و کنار به گوش می رسید حال آنگونه که برخی منابع اگاه خبر داده اند به نظر می رسد این عضو شورا تصمیم خود را مبنی بر استعفا از شورا گرفته است و احتمالا برای ادامه تحصیل راهی فرنگ خواهد شد.
البته هنوز استعفای وی بصورت رسمی تقدیم هیات رییسه شورا نشده است.
گفتنی است همواره شایعاتی مبنی بر حضور وی در انتخابات آتی مجلس نیز به گوش رسیده و حضور این فرد در جلسه شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت تا حدودی بر دامنه شایعات افزوده است.
در هر صورت این عضو شورا چه بعد از استعفا قصد ادامه تحصیل داشته باشد و چه اینکه بخواهد در انتخابات آتی مجلس شرکت کند,کناره گیری او سبب می شود که دکتر منوچهر جمالی به جمع شورانشینان اضافه گردد.البته همه اینها تنها در صورتی است که استعفای انجام گیرد. .

درخواست عضو شورا برای ایجاد رشته تحصیلی امام شناسی تا مقطع دکتری

سید رضا موسوی روزان، عضو شورای شهر رشت امروز(۱۷ خرداد) در نطق پیش از دستور ۹۷ امین جلسه فوق العاده کلانشهر رشت به نکته بینی‌های امام خامنه‌ایی در سالگرد رهبر کبیر انقلاب در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این سخنرانی یکی از سخنرانی‌های مهم رهبری است که باید به همه ابعاد سخنرانی توجه کرد.

وی با اشاره به تبیین ابعاد مختلف این سخنرانی اظهار کرد: همه کسانی که مدیریت جامعه را برعهده دارند، مسئولان، اساتید و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید به سخنان رهبر معظم انقلاب ونکته بینی ایشان توجه خاص نشان دهند.

موسوی روزان ادامه داد: باید به همه ابعاد شخصیتی امام راحل توجه کنیم، شخصیتی که در خانواده شکل می‌گیرد، پدر و مادر امام راحل، دوره تحصیلی و درس ایشان، کودکی و نوجوانی و جوانی امام، ازدواج و تشکیل خانواده ایشان، مبارزات امام، دستگیری و تبعید، دوران زندان و …

وی افزود: رهنمودهای تربیتی امام، رهنمودهای اخلاقی و مدیریتی ایشان، ساده زیستی، قاطعیت و ایثار و عاطفه امام راحل باید مورد تبیین قرار گیرد.

این عضو شورای شهر پیشنهاد داد: دانشگاه‌ها دوره امام شناسی را به عنوان یک رشته تحصیلی تا مقطع دکتری ایجاد کنند.

وی رفتارهای امام در دوره‌ها و بحران‌های مختلف را برای انقلاب اسلامی سرنوشت ساز دانست و اذعان کرد: دوره زندگی و مبارزه و مدیریت راهبردی امام یک دوره مدیریت برای هر فردی در طول زندگیش و جامعه است.

موسوی روزان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که هرکسی امام را برای خودش مصادره نکند بلکه امام متعلق به انقلاب اسلامی است، افزود: باید تاکید کنم که هیچ طیف و جناحی حق ندارد امام خامنه ایی را برای خودش مصادره کند.

آقای نماینده از نگاه دیگران;شما فوق دکتراى مجلس داری…

nadimi_9261 (1)ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس که ستون یادداشت های روزانه او در سایت «زبان گویا» مخاطبان خاص خود را دارد در بخشی از  روزنوشت خود به نظر دیگران درباره خود طی چند وقت اخیر اشاره کرده و نوشته است:
* اقاى لاربجانى :شما واقعاً درمجلس موثر هستید.
* اقاى جلالى رییس سازمان جنگلها که خود دو دوره نماینده , رییس کمیسیون کشاورزى مجلس, نظام مهندسى کشاورزى و سازمان شیلات و٠٠٠ بود گفت :شما را فوق دکتراى مجلس و کارشناس بى بدیل مى دانم.
* وزیر کشور فعلى؛مردانگى شمارا درمجلس دیدم
* معاون اوّل دولت؛از عقلایى چون شما با تجاربى که اندوختید باید بیشتر استفاده گردد.
*صالحى امیرى:توانایى وکاردانى واثر گذارى شما برکسى پوشیده نیست.

ندیمی به دنبال استیضاح چه کسی است؟!
ابوذر ندیمی در بخش دیگری از روزنوشت های خود به مباحث پیرامون استیضاح وزرا پرداخته و نوشته است:

پرده اوّل ؛ادم خوبى است.شرایط براى استیضاح آماده نیست.اگر این یکى را استیضاح کنیم آن یکى را نمى توان استیضاح کرد .دست او نیست.به تنهایى چه کارى مى تواند بکند

پرده دوّم ؛یکى نیست بگویدکه ؛مگر کسى گفته آدم بدى است.چه وقتى براى استیضاح خوب است.این یکى با ان یکى چه فرقى دارد.اگر دست او نیست ،پس چرا کنار نمى رود و اعلام ناتوانى نمى کند.اگر او مسئول نیست پس ازچه کسى پرسش شود.

پرده سوّم :استیضاح داراى چه معنایى جز ;روشنگرى.ارائه اطلاعات.آشکار سازى دست ها.استیضاح هرگز به معناى تصفیه یا تسویه حساب نیست.براى بیان عقده هاى ناگشوده نیست بلکه براى آن است که بگویند, بشنویم و بترسند که پرده برافتد.این طورنیست ؟!

محتمل الانتخابات:کاندیداى احتمالى خبرگان گیلانى به نماینده ،اگر ده نفر مثل شما داشته باشم مى آیم.مى دانم یا حرف نمى زنى یا پاى آن مى ایستى.

درخواست یک سایت برای انتشار فکت شیت سفر وزیر به ماسال

سایت ماسال نیوز در خبری خواستار انتشار گزاره برگ سفر وزیر ورزش و جوانان به ماسال شد.این سایت نوشته است:

محمود گودرزی در سفر چند ساعته خود از برخی پروژه های ورزشی شهرستان از جمله پروژه استخر سرپوشیده حجاب بازدید کرد.

وزیر ورزش همچنین از بخش نیمه کاره بیمارستان رسالت نیز بازدید نمود و در جلسه شورای اداری شهرستان شرکت کرد.

نکته مشخص درباره سفر وزیر ورزش به شهرستان ماسال بیان حجم انبوه مشکلات شهرستان بود.

فرماندارماسال نیز پس از بیان برخی مسایل در شورای اداری، لیستی از مشکلات مهم شهرستان را که از قبل تهیه کرده بود به نماینده رییس جمهور تقدیم کرد.

اما فارغ از اینکه چه مشکلاتی از شهرستان در جریان این سفر از سوی مسئولان محلی مطرح شد آنچه که برای رسانه های جمعی و مطبوعات و مردم مهم است بخش اعلام شده از بازخوردهای سفر رییس جمهور و نماینده ایشان است.

تاکنون هیچ بازخوردی درباره نتایج سفر نماینده دکتر روحانی به شهرستان منتشر نشده است.

البته در گوشه و کنار اخباری مبنی بر احداث یک سد لاستیکی در شهرستان شنیده شده است اما در هیچ منبع و مرجع رسمی درباره کیفیت و محل اجرای پروژه خبری منتشر نشده است.

بنابراین لازم است مسئولان شهرستان نتایج سفر سه ساعته وزیر ورزش و جوانان به ماسال و روند و مرحله پیگیری پروژه ها را به مردم اعلام کنند تا اینکه گمانه زنی ها درباره بی فایده بودن سفر وزیر ورزش به شهرستان پایان پذیرد.

واکنش برزیگر به حاشیه ایجاد شده در خصوص انتصابات اخیر

افتتاح 61 خانه بهداشت گیلان‌ با حضور وزیر بهداشت در گیلانانوش برزیگر در گفت و گو با کاسپین ، در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی سایت های گیلانی اظهار کرد: احکام صادرشده حکم نظارتی است که در ۱۰ روز پیش به افراد مد نظر ابلاغ شد.
وی افزود: این احکام حاشیه ای ندارد که رسانه های استانی آن را بزرگنمایی کرده اند برخی افراد در حوزه نظارتی مأمور شدند تا بازرسی های لازم را بر روند فعالیت های مالی و… امور مختلف را تحت شعاع نظارتی خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معرفی دکتر محمدی به عنوان ناظر بر پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور که سال ها متوقف شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر گروهی دیگر را تشکیل داده ایم تا بر روند تقسیمات پول به شکل عادلانه در بیمارستان ها نظارت داشته باشند که حاشیه ای ندارد.
برزیگر با انتقاد از موج رسانه ای در گیلان با انتشار این اخبار در تخریب مدیریت علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: چرا وقتی بعد از نماز جمعه به بیمارستان های شفت، ماسال، فومن و…. سرکشی کردم و ب رروند فعالیت آنها نظارت داشتم هیچ رسانه ای این موضوع را بیان نکرد بلکه تنها به حواشی بی معنا دامن می زنند!

گفتنی است روز گذشته گیلان آنلاین در یادداشتی تحلیلی با اشاره به حکم انتصاب جمشید محمدی و یزدان سپرده به عنوان دو قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نوشته بود:
صرف نظر از اینکه سمت قائم مقامی شرایط خاصی می طلبد و با توجه به تعریف قائم مقام در کشور ما، فرد قائم مقام اختیارات لازم و کافی در حد تصمیم گیری نهایی در امور محوله را دارد و از سویی در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی صدور احکام قائم مقامی بسیار کم سابقه است و صدور احکام نماینده یا بازرس ویژه تاکنون عرف بوده است، در ارتباط با این دو حکم اشکالاتی وارد و سئوالاتی مطرح است از جمله:

۱. دکتر جمشید محمدی پزشک عمومی و مدیرکل اسبق هلال احمر استان در حال حاضر مدیریت فوریت های پزشکی دانشگاه را در مجموعه معاونت درمان بر عهده دارد. با این حکم قائم مقامی و وظیفه وی در نظارت بر اجرای مصوبات هیئت رییسه دانشگاه، به  نوعی موظف بر نظارت بر مافوق خود یعنی معاون درمان دانشگاه نیز خواهد شد که امری غیر منطقی به نظر می رسد.

۲. در بخش درمان دانشگاه حدود ۲۰۰ پزشک عضو هیئت علمی و همچنین چند صد پزشک متخصص و عمومی و چند صد پرستار و دیگر پیراپزشکان مشغول به کار هستند. طی یکی از این احکام صادره، یزدان سپرده با تحصیلات غیر مرتبط موظف به نظارت بر عملکرد این جمع متخصص و مدیران و کارشناسان این حوزه تخصصی شده است! بخش بهداشت نیز وضع مشابهی دارد و سیستم بهداشتی نیز یک سیستم تخصصی است. در حال حاضر دکتر محمدرضا نقی پور متخصص اپیدمیولوژی، معاونت بهداشتی دانشگاه را بر عهده دارد که رشته تحصیلی وی کاملاً مرتبط و منطبق با سیستم بهداشتی است. حال با این حکم شخصی با تحصیلات غیر مرتبط، موظف به نظارت بر عملکرد مجموعه تحت مدیریت یک متخصص اپیدمیولوژی و پزشکان و کارشناسان این حوزه تخصصی نیز شده است!

۳. این دو حکم صادر شده با هم نیز تداخل دارند! وظایف و عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در ۳ محور اصلی بهداشت، درمان و آموزش تعریف می شود. با این احکام صادره دکتر محمدی موظف به نظارت بر انجام مصوبات هیئت رییسه دانشگاه شده و بخش عمده ای از مصوبات هیئت رییسه ضرورتاً در زمینه بهداشت و درمان است که آقای یزدان سپرده نیز دقیقاً در نظارت بر همین زمینه بهداشت و درمان قائم مقام شده است. از این جهت نوعی تداخل کاری بین این دو قائم مقام جدیداً حکم گرفته پیش خواهد آمد. بنا بر این به نظر می رسد این احکام، برخی مشکلات مدیریتی موجود در دانشگاه علوم پزشکی را پیچیده تر می نماید.

۴. اساساً با وجود معاونت بهداشتی و معاونت درمان و دستگاه های نظارتی دانشگاه از جمله اداره بازرسی، ضرورت وجود قائم مقام رییس دانشگاه در زمینه بهداشت و درمان مشخص نیست؛ البته وجود مشاوران خوب در این زمینه می تواند راه گشا و توجیه پذیر باشد هرچند که رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال و نیم اخیر در تعداد بالای مشاوران به نظر می رسد رکورد بی نظیری را در کشور بلکه خاورمیانه رقم زده است.

Share