از گوشه کنار سیاست گیلان

مچ اندازی وزیر رفاه با پیرمرد رودسری+تصاویر/ماجرای ساختمان پزشک قانونی انزلی/اقدام عجیب رئیس شورای شهر ماسوله/منزل مسکونی محل فعالیت جعل اسناد دولتی/حاشیه‌ نگاری مراسم نکوداشت شبی به یاد شیون فومنی+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

حاشیه‌ نگاری مراسم نکوداشت شبی به یاد شیون فومنی+تصاویر

مراسم شبی به یاد استاد «شیون فومنی»با حضور جمع کثیری از هنرمندان ،شاعران و علاقه مندان وی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

۴۳۱۵۶_۹۸۲بنابر این گزارش این مراسم که به همت موسسه راد نواندیش و همکاری فرهنگسرای ارسباران تدارک دیده شده بود راس ساعت ۱۸ روز جمعه ۳۰ مرداد با حضور جمعیت بی شماری از علاقه مندان برگزار شد به طوری که استقبال از این مراسم به قدری زیاد بود که خیل پر شوری از حضار موفق به حضور در سالن اصلی نشدند و برگزار کنندگان مراسم برنامه های سالن اصلی را با استفاده از دوربین‌های مدار بسته در راهروهای فرهنگسرای ارسباران پخش کردند تا بدین طریق مدعوین حاضر از برنامه های سالن اصلی بهره‌مند شوند.
شمس لنگرودی،نادر گلچین خواننده،فریدون شهبازیان موسیقی دان،دکتر محمد سریر،حافظ موسوی شاعر و منتقد ادبی ، حسین محجوبی نقاش،ارسلان کامکار موسیقی دان ،دکتر قدمعلی سرامی استاد دانشگاه، دکتر احمد ابومحبوب استاد دانشگاه و منتقد ادبی،علی اکبر پور،میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده،مهندس مظفری خواننده ترانه گیلکی،وثوق احمدی شاعر و نقاش معاصر، و خانواده استاد شیون فومنی جز شخصیت‌های شناخته شده حاضر در مراسم بودند.
در ابتدا مراسم استاد احمد ابومحبوب مترجم و منتقد ادبی در رابطه با ویژگیهای دوزبانه بودن استاد «شیون فومنی» در حوزه ادبیات معاصر با رویکرد مردمی به ایراد سخنرانی پرداخت و استاد شیون فومنی را از نامداران حوزه شعر گیلکی و در حوزه شعر فارسی از شاعران سرشناس و توانا برشمردند.
در ادامه مراسم تصاویری از سخنان چهره‌های شاخص شعر،هنر و ادب درباره جایگاه و ارزشهای ادبی استاد شیون از زبان استاد جمشید مشایخی،نادر گلچین ،محمد علی بهمنی،حافظ موسوی،قدمعلی سرامی،حسین محجوبی،به صورتی کلیپی به نمایش گذاشته شد.

اجرای غزل فارسی منتخبی از اشعار «شیون فومنی»توسط خواننده نامدار موسیقی اصیل ایرانی استاد علی جهاندار به همراه سنتور نوازی مرتضی سعیدی راد از شاگردان پرویز مشقاتیان در مایه بیات اصفهان و به صورت مرکب خوانی از جمله برنامه‌هایی بود که خیل عظیم حضار حاضر در سالن را به وجد آورد.

بر اساس این گزارش دکتر محمد سریر موسیقی دان معاصر دقایقی در رابطه با شعر و غزل شیون و جایگاه اشعار وی در ادبیات معاصر مطالبی راعنوان کرد وبه ساخت موسیقی دو غزل از اشعار شیون فومنی که با صدای استاد محمد نوری تحت عنوان آلبوم «جاودانه با عشق» اشاره کرد و دلیل آهنگسازی این دو اثر را عشق علاقه وافر خود به استاد شیون دانست و اعتقاد داشت ارزشهای شعر شیون در آینده بیشتر شناخته خواهد شد.

پخش موسیقی کوتاهی از ساخته‌های فریدون شهبازیان موسیقی دان برجسته معاصر با شعر شیون فومنی که در واقع این اثر همان موسیقی پایانی فیلم سینمایی میرزا کوچک جنگلی بود باعث ابراز احساسات حضار و علاقه‌مندان به شعر فارسی شد.

حضور حامد فومنی فرزند ارشد و متولی آثار فرهنگی و ادبی استاد شیون فومنی غزل خوانی فارسی و گیلکی اشعار پدر به همراه پیانو نوازی از بخشهایی بعدی برنامه «شبی به یاد شیون» بود.

بنابر این گزارش شمس لنگرودی شاعر معاصر با حضور در جایگاه، پیرامون ارزشهای ادبی شعر شیون به ایراد سخنرانی پرداخت و اشاره کرد : شیون جز نوادر دوران است و شعر گیلکی شیون نه الان بلکه تا زمانی که زندگی جاری است و تا همیشه روزگار مادنگار خواهد بود و او شیون را جز معدود شاعرانی دانست که اینگونه دردل مردم زیست و با مردم زندگی کرد و وی را با توجه به نوآوری‌هایش در شعر فارسی ازچهره‌های مانا ادب معاصر برشمرد.

در پایان مراسم پس از تجلیل و قدردانی دست اندر کارن مراسم از همسر شاعر نامی شیون فومنی گروه کر مهر ورزان به سرپرستی شاهرخ شیردوست کسمایی با گروه ۴۰ نفره سه اجرا یکی به زبان فارسی و ۲ اجرای گیلکی از آثار شیون فومنی را به نمایش گذاشت که این بخش یادبود با تشویق جمعیت حاضر مورد استقبال بسیار گسترده حضار قرار گرفت.

منزل مسکونی محل فعالیت جعل اسناد دولتی

ggggggباند جاعلان اسناد دولتی در یک منزل مسکونی در رشت استان گیلان دستگیر شدند .
سرهنگ رحیم شعبانی فرمانده انتظامی شهرستان رشت در تشریح این خبر گفت: افرادی که با جعل اسناد دولتی مبادرت به کلاهبرداری و کسب درآمد نامشروع در شهرستان رشت می کردند، با پیگیری گزارشات مردمی توسط ماموران انتظامی کلانتری ۲۲ شناسایی و دستگیرشدند .
سرهنگ رحیم شعبانی افزود: اعضای این باند ۳ نفره با استفاده از شناسنامه و عقد نامه جعلی از ادارات و نهادهای دولتی اخذ وام می کردند.
رئیس پلیس رشت با بیان اینکه متهمان دستگیر شده مرد و ۴۲، ۴۵ و ۵۰ ساله می باشند، بیان داشت: اعضای این باند پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک منزل مسکونی در رشت دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این منزل مسکونی که اسناد در آن جعل می شد، چندین فقره شناسنامه جعلی، عقد نامه جعلی و مهر جعلی ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد و قوه قضاییه و اوراق خام سایرادارات دولتی و ۵۰ گرم هروئین کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت تکمیل سیر تحقیقات به پلیس امنیت عمومی معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه فعالیت مشکوک و ناهنجاری را به مرکزفوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ماجرای ساختمان پزشک قانونی انزلی

در پی بازنشر خبری از خبرگزاری فارس مبنی بر دو بار افتتاح ساختمان پزشکی قانونی انزلی ,در بسته خبری« گوشه کنار سیاست » ;اداره کل پزشک قانونی استان گیلان با ارسال جوابیه ای نسبت به این خبر توضیحاتی ارائه کرد که در زیر می آید:

«در پی بروز حادثه حریق ساختمان اداره کل پزشک قانونی استان گیلان واقع در رشت-استقامت در مورخ ۱۵/۷/۹۳ و تخریب کامل سالن تشریح , در راستای جلوگیری از تعطیلی سالن تشریح و اطاله دادرسی و همراهی با خانواده های داغدیده متوفیات در استان پس از رایزنی و تعامل با مقامات کشوری و استانی ناگریز به انتقال واحد متوفیات به ساختمان در دست الاحداث سالن تشریح و معاینات پزشکی قانونی شهرستان بندر انزلی شدیم این درحالی است که پروژه مذکور تا آن زمان به اتمام نرسیده بود و سالن تشریح در ساختمان مذکور به طور موقت به مدت چند ماه فعال شد , پس از آن واحد متوفیات در مجتمع بزرگ آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی شهرستان رشت واقع در سایت لاکان مستقر گردید و لذا ساختمان معاینات و سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان بندر انزلی تا قبل از تاریخ ۲۹/۵/۹۴ بصورت رسمی افتتاح نگرددیده است و هیچ خبری مبنی بر افتتاح مرکز مذکور قبل از تاریخ ۲۹ /۵ /۹۴ از سوی این اداره کل اعلام نگردیده بود.»

مچ اندازی وزیر رفاه با پبرمرد رودسری+تصاویر

وزیر رفاه در پایان بازدید خود از درمانگاه تأمین اجتماعی رودسر با یکی از بیماران پیرمرد با درخواست وی، مچ انداخت.

اقدام عجیب رئیس شورای شهر ماسوله

مشتی خبر نوشت:حوالی ساعت ده صبح روز چهار شنبه بود که به یکباره صدایی از بلند گوی امام زاده عون بن محمد بن علی ماسوله بلند شد وخطاب به مردم ماسوله گفت : ای مردم آب ماسوله آلوده ومیکروبی است ! از آن ننوشید و به جای آن از آب معدنی استفاده کنید !
این صدا برای ساکنین ماسوله آشنا بود و او کسی نبود جزء شجاع روحی رئیس شورای شهر ماسوله !
یک ساعتی از این موضوع نگذشته بود و مردم هنوز در شوک  اولیه این خبر بودند که دوباره بلند گوی مسجد روشن شد و خطاب به مردم گفت : حرف  من آن نبود که آب ماسوله کاملا آلوده است ! بلکه منظور من آن بود که قبل از مصرف آب را همشهریان بجوشانند و استفاده کنند!
این اقدام خارق العاده رئیس شورا ساعتها مردم را در شوک فرو برد وتکلیف خود را  نمی دانستند که آب شهر ماسوله آلوده است یا خیر ؟

Share