عضو فراکسیون قرآن و عترت

مساجد توسط مردم اداره شود/درست نیست که مسجد فقط برای اقامه نماز باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو فراکسیون قرآن و عترت با انتقاد از فعالیت‌های مساجد گفت: نباید موجبات آن فراهم شود که محوریت مساجد کمرنگ و فعالیت مساجد صرفا به اقامه نماز محدود شود.

هرچه که جلوتر برویم تخلفات دولت احمدی‌نژاد و اینکه وی آدم سرکشی بوده و تابع قوانین نبوده است بیشتر مشخص می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو فراکسیون قرآن و عترت با انتقاد از فعالیت‌های مساجد گفت: نباید موجبات آن فراهم شود که محوریت مساجد کمرنگ و فعالیت مساجد صرفا به اقامه نماز محدود شود.
jafarzadeG_6747 (1)غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه فعالیت کانون‌ها فرهنگی و حسینه‌ها زمینه کمرنگ شدن فعالیت مساجد را فراهم می‌کند، تاکید کرد: این درست نیست که مسجد فقط برای اقامه نماز باشد بلکه مساجد باید محور تمام فعالیت‌ها مردم منطقه و محدوده خود باشد.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه نباید کارهایی در مساجد انجام شود که شان این مکان مقدس مخدوش شود، توضیح داد:‌درست است که هر فعالیتی نباید در مسجد انجام شود اما باید با انجام کارهای فرهنگی متنوع، مردم را به بهانه‌ها مختلف به مسجد بیاوریم تا در سایه آن بتوانند در برنامه‌های قرآنی، عترت و نماز نیز حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی همچنین ادامه داد: تصور همگان بر این است که مسجد تنها  محل اقامه نمار است اما انقلاب اسلامی ما مدیون مساجد است.

به اعتقاد این نماینده مجلس هشت سال دفاع مقدس مدیون فعالیت مساجد است و حتی مسائل فتنه و غیر که برای نظام پیش آمد به وجود روشنگری مساجد برطرف شد.

جعفرزاده اظهار داشت که مساجد باید کارکردی متفاوت داشته باشد و به محلی برای تجمع مومنان و مسلمان باشد.

عضو فراکسیون قرآن و عترت در آخر تاکید کرد: به نحوه مدیریت مساجد انتقاداتی وارد است. اعتقاد دارم مسجد توسط مردم اداره شود تا پایگاهی برای تجمع مردم و شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی باشد.

در این باره نیز غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر باز بودن درب مساجد در ساعت های طولانی بر مردم به خبرنگار حوزه  مسجد و کانون های مساجد گفته که پیش از ساخت مسجد در تهران باید به فکر مردمی کردن مساجد باشیم زیرا که با دولتی کردن مساجد مشکلات مساجد رفع نمی‌شود./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share