نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه مارلیک رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه آثار خوشنویسی جمعی از خوشنویسان استان گیلان از ۱۲ الی ۲۲ تیر ماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت بر پا می شود. به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه آثار خوشنویسی جمعی از خوشنویسان استان گیلان از ۱۲ الی ۲۲ تیر ماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت بر پا می شود.
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : این نمایشگاه به همت انجمن خوشنویسان ایران – دفتر رشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان شامل ۴۵ اثر خوشنویسی می باشد که هنرمندان استان در این آثار آیات و احادیث مربوط به ماه مبارک رمضان و همچنین اشعار شعرای برجسته این سرزمین را دست مایه هنرنمایی و تولید آثار خود قرار دادند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه برپایی نمایشگاه خوشنویسی دریچه ی نگاه معنوی و عرفانی به هنر و به خصوص خوشنویسی را در این ماه مبارک برای هنرمندان استان بگشاید گفت : در تعاریف ، خوشنویسی شاخص‌ترین هنر در پهنهٔ سرزمین‌های اسلامی است و آن‌را به مثابهٔ زبان هنری مشترک برای تمامی مسلمانان می دانند .
ثقتی افزود : این هنر همواره برای مسلمانان ارزش ویژه داشته ‌است ، چرا که در بنیاد، آن‌ را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند و چه بهتر که آثار هنرمندان این هنر ، در ماه مبارک رمضان متجلی شود.
این مسوول گفت : آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه با خطوط نستعلیق ، شکسته نستعلیق و ثلث به نگارش در آمده اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد : نمایشگاه خوشنویسی جمعی از خوشنویسان استان گیلان از ۱۲ الی ۲۲ تیر ماه در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت پذیرای علاقمندان به هنر خوشنویسی می باشد.
شایان ذکر است مراسم افتتاح این نمایشگاه ساعت ۳۰/۱۰ صبح پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳ در همان مکان برگزار می گردد.
Anjoman-1

Share