شهردار رشت در دیدار با اصحاب رسانه تأکید کرد :

رشتی ها لایق بهترین ها هستند/درآمد فعلی شهرداری بسیارپایین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۲ دویست و سی و پنج میلیارد تومان است که در ماه دهم سال تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن وصول شد در حالیکه برای اجرای پروژه های موجود در سال دیگر ۴۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد ابراهیم خلیلی ، شهردار رشت در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول پایگاههای خبری گفت : رسانه ها بازوان توانمندی هستند که با نگاه و قلم می توانند مدیریت شهری را در انجام رسالتش کمک نمایند.DSC03163

وی ادامه داد : قصد طرح مشکلات موجود را نداریم ولی در نظر داریم با نگاه امیدوارانه کمی به آینده بپردازیم چون در فضای تدبیر و درایت و هوش ، امیدواری باعث رشد پی و بنیان انگیزه ها است .

وی افزود : در نظر داریم با تلاش همگانی حرکت هائی را به انجام برسانیم تا شهر که تصور می کنیم در گذشته رشد چندانی نداشته به رشد لازم خود برسد.

شهردار رشت با اشاره به عدم حضور مردم در امور شهردار گفت : ما برای نیل به مقصود به حضور مردم نیاز داریم چون در تامین درآمد با افت مواجه هستیم .DSC03150

وی افت درآمدی شهرداری را عدم ورود سرمایه گذار و انبوه ساز و مردم معرفی کرد و گفت : ما در شهرداری علاوه بر انجام امور روتین از قبیل : جمع آوری زباله ، زیباسازی محیط ، لکه گیری و آسفالت معابر و خیابان ها ، ساماندهی تابلو های شهری و غیره قصد داریم پنج طرح بزرگ را به مرحله اجرا بگذاریم که در صورت تحقق این پروژه ها مشارکت مردم افزایش می یابد .

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر بعنوان برنامه اول گفت : یکی از دغدغه های بزرگان استان و شهر رشت جمع آوری آبهای سطحی است از این رو در تاش هستیم تا پایان سال آینده این معضل را در حد قابل قبول رفع نماییم

وی ادامه داد : برنامه دوم ما زیباسازی و فضای سبز شهر است که امیدواریم آثارش بهمراه ساماندهی تابلوهای شهری تا پایان امسال قابل رویت باشد .

شهردار رشت گفت : برنامه سوم آسفالت خیابان ها و معابر است که کار بسیار سختی هست زیرا اگر فقط خیابان های با عرض ۱۲ متر به مرحله اجرا گذاشته شود وسعت کار به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع می رسneshast-shahrdar-2-500x360د .

وی ادامه داد : خیابان های کمتر از این عرض نیز به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع می رسد که با توجه به بیش از ۲۰ هزار متر مربع حفاری های صورت گرفته توسط شرکت های خدمات رسان به این وسعت افزوده شود برای انجام این مهم در مجموع چیزی حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

شهردار رشت آماده سازی ساختمان شهرداری در میدان گیل را چهارمین برنامه مهم خود بر شمرد و گفت : این ساختمان باید به نماد شهر تبدیل شود و در نظر است این بنا تکمیل شود .

وی همچنین گفت : زیبا و نماد سازی ورودی های شهر رشت یکی دیگر از برنامه های شهرداری است و قرار است آغاز این پروژه از سمت جاده رشت به تهران باشد .

وی ادامه داد : ورودی شهر از این سمت از کانال شهر صنعتی آغاز می شود تا میدان گیل به حدود ۱۵ کیلو متر می رسد که قرار است برای هر طرف چهار باند تندرو و یک باند کند رو ایجاد شود و دیوار بتنی موجود بین بین باند رفت و برگشت برداشته و به جای آن یک فضای سبز به عرض ۴ متر ایجاد شود که با اجرای این طرح عرض مسیر از ۴۰ متر به ۷۶ متر خواهد رسید .

خلیلی گفت : قرار است در نقطه ورودی شهر نمادی نصب شود و در نظر است نماد مذکور نیز به مسابقه گذاشته شود تا بهترین ها انتخاب شود و این پروژه تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد .

شهردار رشت در پاسخ به سوال های مدیران مسئول پایگاههای خبری شایعه وجود اختلاف با یکی از اعضای شورای اسلامی را تکذیب نمود و در مورد بودجه سال جاری گفت :

بودجه شهرداری برای سال ۹۲ دویست و سی و پنج میلیارد تومان است که در ماه دهم سال تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن وصول شد در حالیکه برای اجرای پروژه های موجود در سال دیگر ۴۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در خبرهای قبلی گفته ام برای اداره شهر در سال ۹۳ اعتباری به حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به سهم سرانه ۵/۳ متری فضای سبز موجود گفت : تلاشی در جریان است که حدود ۴۵۰ هکتار از جنگل لاکان در محل شهر صنعتی به تملک شهرداری درآورده شود تا یک شهرک گردشگری متناسب با فرهنگ و سنت و آداب مردم گیلان در آنجا ایجاد شود .DSC03207

وی افزود : امکانات این شهرک بگونه ای خواهد بود که در زمان بروز حادثه غیر مترقبه قابلیت انتقال و اسکان مردم شهر در این شهرک را داشته باشد .

وی ادامه داد: در این شهرک یک نمایشگاه دائمی گل و گیاه دائمی چند ده هکتاری ایجاد خواهد شد که در اشتغال سهم بسزائی خواهد داشت .

شهردار رشت افزود : از سوی دیگر قرار است باغ چماسرا تملک و تبدیل به پارک شود و امیدواریم تا سال نواین پروژه به بهره برداری برسد .

وی افزود : با اجرای این پارک ها سرانه فضای سبز شهر به ۱۰ متر مربع خواهد رسید./گیلانیان

Share