با حضور مسئولان

جلسه ساماندهی دست فروشان شهر رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خلیلی مقاومت دستفروشان در مقابل ماموران سد معبر را امری شایع و رایج دانست و عنوان کرد: آماده ایم تا براساس تصمیمات و خرد جمعی طرح ساماندهی دستفروشان را اجرایی نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، جلسه ساماندهی دست فروشان شهر رشت برگزار شد.
در این جلسه که با حضور فرماندار، شهردار رشت، معاونت پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی انقلاب مرکز استان و مسئول ستاد ساماندهی دستفروشان و فرماندهان انتظامی و راهنمایی و رانندگی برگزار گردید در ابتدا شهردار رشت ضمن گرامیداشت هفته قوه قضایی گفت: در خصوص ساماندهی دستفروشان در سطح شهر باید به صورت شفاف تصمیم گیری شود و این امر مستلزم مشارکت ادارات مرتبط به این امر که توان برخورد با اینگونه افراد را دارند، می باشد.

shahdarخلیلی مقاومت دستفروشان در مقابل ماموران سد معبر را امری شایع و رایج دانست و عنوان کرد: آماده ایم تا براساس تصمیمات و خرد جمعی طرح ساماندهی دستفروشان را اجرایی نماییم. وی در همین رابطه افزود: پاره ای مواقع همکاران ما تنها هستند که حمایت های دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی می تواند مایه قوت قلب آنها و پشتوانه امنیتی اجرای مطلوب این طرح باشد.

فرماندار رشت نیز با اشاره به قوانین موجود در شهرداری رشت در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: شهرداری ناگزیر به ساماندهی شارع عام جهت سهولت تردد شهروندان می باشد. عیسی مهدوی با تاکید به این که سد معبر فقط مختص به افراد خاص نیست عنوان کرد: مغازه های در سطح شهر وجود دارند که با گذاشتن وسایل سد معبر در جلوی مغازه های خود برای آنان به یک عادت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باید از شکل گیری و رواج این امر جلوگیری بعمل آید. فرماندار رشت ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان امنیت و آرامش به مردم شهر تقدیم گردد.
ملکی معاونت پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی انقلاب مرکز استان در این جلسه با اشاره به شرح وظایف موجود در خصوص ساماندهی دست فروشان ابراز کرد: برای این پدیده فراگیر باید مکانی مشخص شود تا افرادی که از این راه امرار معاش می کنند مخل آسایش شهروندان نگردند.وی گفت : حمایت و پشتبانی دستگاه قضایی باید در چارچوپ قانون و برخورد مناسب با این قشر جامعه باشد. معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای انقلاب مرکز استان خواستار الویت بندی معضلات شهری شد و گفت: باید براساس این الویت بندی ها در جلسات تصمیمات اتخاذ گردد. ملکی خواستارعدم برخورد فیزیکی نیروهای شهرداری با این متخلفان شد و گفت: در صورت بروز تخلف نیروهای سد معبر شهرداری می تواند با مستندسازی گزارشات خود را به دستگاه قضایی ارجاع دهند.معاونت پیش گیری از وقوع جرم دادسرای عمومی انقلاب مرکز استان گفت :شهرداری اولین نهادی است که در در خصوص اطلاع رسانی پیشگیری از وقوع جرم همراه ما بوده که شایسته تقدیر می باشد.

kargarnia242کارگرنیا مسئول کارگروه ستاد ساماندهی دستفروشان شهر رشت با تأکید براینکه استان گیلان جزو رتبه دوم در زمینه بیکاری است گفت: باید شرایطی تدبیر گردد تا با ایجاد بازارچه های مناسب از طریق شهرداری فضای مطلوب برای آندسته از افراد که ارتزاق زندگی آنها از این طریق است فراهم نماییم.

کارگرنیا عضو شورای اسلامی شهر رشت همچنین بر ساماندهی دستفروشان خیابانهای اصلی، مبادی و ورودی و جلوی وادی تازه آباد و سلیماندراب خصوصاً در شب های جمعه جهت سهولت تردد شهروندان تأکید نمود.

سرهنگ شعبانی فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ورودی مزار شهدا از شرایط مناسبی برخوردار نیست گفت: باید فکری عاجل در جهت جمع آوری دست فروشان آن محدوده انجام شود.

شعبانی با اعلام آمادگی نیروی انتظامی رشت در کنار شهرداری در راستای ساماندهی دست فروشان گفت:باید بتوانیم فرهنگ عدم حضور دست فروشان در سطح شهر را به یک امری نهادینه تبدیل کنیم.

سرهنگ شهیدی مقدم ریاست راهنمایی و رانندگی استان گیلان نیز با بیان اینکه قانون اعمال مقررات در خصوص برخورد با وانت بارها و دستفروشان حاشیه خیابانها موجود است گفت: سد معبر فقط مختص افرادی که بساط پهن می کنند نیست بلکه بسیاری از نمایشگاه داران نیز متأسفانه در پیاده رو اقدام به پارک خودروها می کنند که می بایست با اینگونه افراد نیز برخورد شود.
شهید ی مقدم همچنین با تأکید بر اینکه باید انضباط بخشی در سطح شهر حاکم گردد تصریح نمود: براساس برنامه زمانبندی جلسات اینچنینی استمرار و پی گیری به دقت انجام پذیرد.

DSC08279.jpgadfعلوی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست گفت: بعضی از مشکلات و ناهنجاریها پدیده فرهنگی می باشد. متأسفانه کمتر خیابانی در شهر رشت دیده می شود که پدیده دستفروشی در آن مشاهده نشود. علوی با بیان اینکه گستردگی این کار به گونه ای است که علاوه بر ستاد سد معبر مناطق و نواحی شهرداری نیز باید در این زمینه ورود نمایند گفت: بازارچه های در این شهر با کم ترین اجاره ایجاد شده است که متأسفانه با استقبال مواجه نمی شود و افراد به جای استفاده از این مکانهای قانونی در معابر عمومی به صورت غیرقانونی مبادرت به دستفروشی می نمایند. وی با تأکید بر اینکه نباید همکاران در مجموعه شهرداری جهت برخورد با این پدیده هزینه مالی و جانی پرداخت نمایند افزود: باید با عزم و اراده یک فضای مناسبی را جهت استفاده شهروندان از این اماکن مهیا نماییم وی جهت جذب گردشگر و با توجه به ساختار شهر رشت پیشنهاد ایجاد شب بازار را نیز ارائه نمودند.

Share