جعفرزاده : راهکار های کلیدی حل کسری بودجه دولت را تشریح کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ریاضت اقتصادی،افزایش قیمت حامل های انرژی با شیب کند و انعطاف مجلس در برابر برداشت ۲ درصدی دولت از صندوق توسعه ملی مهمترین راهکارهای حل مشکل کمبود بودجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ریاضت اقتصادی،افزایش قیمت حامل های انرژی با شیب کند و انعطاف مجلس در برابر برداشت ۲ درصدی دولت از صندوق توسعه ملی مهمترین راهکارهای حل مشکل کمبود بودجه است.

jafarzadeh

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: دولت قصد افزایش قیمت حامل های انرژی را ندارد زیرا افزایش قیمت حامل های انرژی تورم و رکود را در پی دارد، البته بنده با عدم افزایش قیمت حامل های انرژی به صورت مطلق موافق نیستم،دولت باید با شیب کند قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم صندوق توسعه ملی از در آمد حاصل از هدفمندی یارانه ها ۲۶ درصد بود که دولت می خواهد آن را به ۲۰ درصد کاهش دهد که خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در سیاست های اقتصادی نیز اعتدال را رعایت کنیم تصریح کرد: افزایش قیمت حامل های انرژی با شیب تند و تاکید مجلس بر عدم برداشت از صندوق توسعه ملی به صورت مطلق نیز از چارچوب اعتدال به دور است.

جعفر زاده ادامه داد: شرایط اقتصاد کشور،شرایط تحریمی است ما نیز نباید از داخل دولت را تحریم کنیم، مجلس باید انعطاف پذیر باشد.

وی تصریح کرد: قانون برنامه پنجم توسعه در شرایطی نوشته شده که کشور دارای در آمد های سرشار نفتی بوده اما مسئولان دولتی دارای برنامه مدونی برای استفاده از این منابع نبودند.

جعفرزاده تاکید کرد: با افزایش قیمت حامل های انرژی با شیب کند و برداشت ۲ درصدی از صندوق توسعه ملی هم قسمتی از در آمد ها محقق می شود وهم مشکلات کمی اعتبارات حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست ریاضت اقتصادی در پیش بگیریم اظهار داشت: مردم به دولت اعتدال اعتماد کردند، دولت باید از این فرصت استفاده کرده و ظرف ۲ تا ۳ سال سیاست ریاضت اقتصادی را اجرا کند تا بتواند اقتصاد کشور را ساماندهی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که نمی توانیم در آمد ها را افزایش دهیم باید هزینه ها را کاهش دهیم تصریح کرد: سیاست ریاضت اقتصادی باید برای دولت و ملت اجرا شود نه مثل دولت قبل که فقط مردم تحت فشار بودند و دولت خوش گذرانی می کرد.

وی افزود: کاهش هزینه های به معنای تامین مالی بخشی از هزینه هایی است که در آینده ایجاد می شود.

Share