سخنراني جعفرزاده در صحن علني مجلس:

نمایندگان دولت در مجلس بیشتر از نمایندگان مردم است+ صوت

به گزارش دیار میرزا رسیدگی به بودجه سه دوازدهم سال ۹۲ کل کشور دقایقی پیش در صحن علنی مجلس آغاز شد.مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز بعنوان مخالف در خصوص رسیدگی به لایحه بودجه سه دوازدهم سال ۹۲ کل کشور سخنرانی نمود.

به گزارش دیار میرزا رسیدگی به بودجه سه دوازدهم سال ۹۲ کل کشور دقایقیjagarzadeh2-300x180 پیش در صحن علنی مجلس آغاز شد.

مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز  بعنوان مخالف در خصوص  رسیدگی به لایحه بودجه سه دوازدهم سال ۹۲ کل کشور سخنرانی نمود./

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با لایحه بودجه سه دوازدهم کل کشور، گفت: بالاخره بودجه با ۸۴ روز تاخیر بعد از ۳۴ سال انقلاب تقدیم مجلس شد آن هم نه از سوی رئیس جمهور.

اشک ریختن برای مردم کشور مهمتر از اشک ریختن در ونزوئلا است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان هم مرگ آقای چاوز را تسلیت می گویند اما بودجه کشوری که در تحریم ناجوانمردانه قرار دارد، انصافاً واجب تر از بسیاری از مسائل خارجی است.

وی با اشاره به ماده ۲۱۳ برنامه پنجم و بند “ج” ماده ۱۱۲ آیین نامه داخلی گفت: براساس این مواد رئیس جمهور برای دفاع از لایحه باید در مجلس حضور می یافت و این از نکاتی است که مورد اعتراض نمایندگان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در لایحه تقدیم شده رشد اقتصادی ۴-، نرخ تورم حدود ۳۲ درصد و نرخ رشد نقدینگی بیش از ۳۰ درصد را شاهد هستیم و وابستگی به نفت نسبت به سال ۹۱ حدود ۸.۲ درصد رشد پیدا کرده است.

جعفرزاده با بیان اینکه اصول ۵۲ و ۵۳ و ۵۵ قانون اساسی نقش نظارتی مجلس را پررنگ می کند، خطاب به رئیس جمهور گفت: فقط از سال ۱۳۰۳ تا ۱۳۳۴ دوران شاه منفور ۲۷ مرحله بودجه چنددوازدهمی داشتیم. چه ضرورتی داشت به این مرحله برسیم و در سال های ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ به دلیل مسائل جنگ لایحه بودجه چنددوازدهمی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه تقدیم شده هزینه جاری ۷۰ درصد بوده و رفاه اجتماعی ۲۰ درصد کاهش یافته گفت: بودجه ارائه شده بودجه کاملا انبساطی است. اقتصاد مقاومتی در کجای این بودجه لحاظ شده است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: مقدار بودجه عمرانی در کجای این بودجه قرار دارد؟ بودجه اختصاصی دانشگاه ها و افزایش حقوق کارکنان در کجای این بودجه قرار دارد؟

وی تاکید کرد: اگر بعد از سه ماه دولت بخواهد یک مرتبه این مابه التفاوت و افزایش حقوق کارکنان را پرداخت کند، بخش قابل توجهی به افزایش نقدینگی جامعه کمک می کند و موجبات افزایش تورم جامعه را فراهم کند.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بالاخره یک شائبه برای بودجه های چنددوازدهمی باقی می ماند مبنی بر اینکه با این ارقام انجام هر کاری برای دولت میسر باشد.

جعفرزاده با بیان اینکه اصلا چرا کار به اینجا کشیده شده گفت: چه ضرورتی داشت الان وارد بودجه چنددوازدهمی شویم با توجه به اینکه شائبه انتخاباتی بودن آن وجود دارد. دولت این شائبه را چطور می خواهد پاسخ دهد؟

وی با بیان این سوال که چه مشکلی برای تاخیر ارسال بودجه وجود داشت، ادامه داد: چه اتفاقی افتاده که رئیس جمهور حاضر به حضور در مجلس برای دفاع از لایحه خود نبود.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه مطمئن هستم که این لایحه بودجه چنددوازدهمی به خاطر لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب رأی خواهد آورد، تاکید کرد: ولی واقعا گله مندی در تاریخ این مجلس ثبت خواهد شد. ما به خاطر مردم و لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب قطعا از این مسائل عبور خواهیم کرد، اما هیچ ضرورتی نداشت که در شرایط تحریم وارد این لایحه شویم.

وی با بیان اینکه یک بودجه کاملا پفکی و تخیلی آماده شده گفت: این بودجه براساس هیچ اصول و مبنایی نیست، یارانه ای که همین الان دولت در آن غرق شده دوباره در لایحه بودجه ۹۲ مجدداً ارائه کرده و کماکان مجلس را وارد یک چالش جدید کرده است.

جعفرزاده تصریح کرد: دولت می توانست این فرصت ها را به جای بررسی لایحه چنددوازدهمی صرف کارهای واجب تر کند.

وی با بیان اینکه اشک ریختن در ونزوئلا مهمتر است یا اشک ریختن برای مردم این کشور، گفت: ما باید به مسائل مردمی که با هزاران مشکل اقتصادی روبرو هستند، رسیدگی کنیم. انتظار داشتیم رئیس جمهور با حضور در مجلس گزارشی از نحوه اجرای برنامه پنجم ارائه دهد که چنین نشد.

فایل صوتی سخنرانی مهندس جعفرزاده

Share