پاسخ جعفرزاده و 5 نماينده ديگر

برای حوزه انتخابیه خود چه کرده‌اید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , دهه فجر هر سال، زمان خوبی است تا پروژه‌های نیمه کاره افتتاح شوند و فرصتی است تا مسئولان عملا نشان دهند که تا چه اندازه توانمند بوده اند و چه در چنته دارند.

123به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از قانون, دهه فجر هر سال، زمان خوبی است تا پروژه‌های نیمه کاره افتتاح شوند و فرصتی است تا مسئولان عملا نشان دهند که تا چه اندازه توانمند بوده اند و چه در چنته دارند. بنابراین تصمیم گرفتیم به مناسبت دهه فجرو سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، به سراغ نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی درحوزه‌های مختلف برویم تا اقداماتی را که طی مدت نمایندگی شان برای مردم حوزه انتخابیه خود انجام داده اند را بیان کنند.اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس
محمدحسن نژاد*
ارتقای فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه، اتمام و افتتاح بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی مرند، آغاز ساخت بزرگراه مرند و جلفا، تکمیل بزرگراه خوش سرای، اجرایی کردن قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس، سامان‌دهی ورودی‌هادی شهر، ‌تامین مالی طرح آب رسانی به شهرستان‌های مرند و جلفا از رودخانه ارس، تکمیل شبکه آب رسانی دشت گل پرج و واگذاری آن به اهالی بومی، آغاز یا تکمیل چند شهرک صنعتی و حمایت و جذب چند ده سرمایه گذار و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان متقاضی کار از جمله اقداماتی است که در طول دوره نمایندگی ام در مجلس نهم برای حوزه انتخابیه خود انجام داده ام.
*عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مرند وجلفا
رفع مشکل واحدهای صنعتی و حذف جرائم بانکی در رشت
غلامعلی جعفرزاده*
پیگیری بحث راه آهن و فعال کردن آن و اخذ اعتبارات لازم برای آن روند بسیار کندی داشت، ولی با پیگیری‌های زیاد در حال حاضر رشد نسبی خوبی در اعتبارات لازم در بودجه سال ۹۳ دارد. همچنین برای ۳ سد بزرگ و ۱۲ سد کوچک آب بندان همین اتفاق افتاد. آزاد راه قزوین به رشت د ر حوزه رودبار-منجیل ۱۱ کیلومتر قفل شده و دچار مشکل بود که از عمده ترین موضوعاتی است که در گذشته به طور کلان استان از آن بهره می برده است و به تبع آن در شهررشت بحث ضعف در حوزه آب و فاضلاب و آب گیری سطح رشت و کمربندی امام زاده‌هاشم به خمام نیز از جمله مشکلات است که می تواند حجم وسیعی از بار ترافیکی را کم کند. اعتبار لازم از صندوق توسعه ملی برای کسانی که در حوزه کشاورزی و شیلات کار می کنند و رفع مشکلات واحدهای صنعتی در سیستم بانکی اعم از جرائمی که به آنها تعلق می گرفت و همچنین تامین اعتبار سرمایه در گردش برای واحد‌های اشتغالزا از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در این مدت نمایندگی پیگیر آن بوده ام.
*عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق و نماینده رشت
 ۹۵ درصد مناطق زلزله‌زده ورزقان بازسازی شد
ا… وردی دهقانی*
از جمله اقداماتی که در دوره نمایندگی‌ام انجام داده‌ام درباره پیگیری و بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان است. با پیگیری‌های ممتدی که برای ساخت و بازسازی مناطق زلزله زده انجام دادم، حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از خانه‌های مردم بازسازی شد. بخشی از زیرساخت‌ها مثل آب رسانی، ساخت جاده‌ها و گاز رسانی به بخش‌هایی را شاهدیم و همچنین بحث بزرگراه تبریز – ورزقان را حل کردیم که به زودی عملیاتی می‌شود. کارخانه توسعه مس را در ورزقان به تصویب رساندیم و در حال نهایی شدن قرار داد آن هستیم. همچنین تشکیل شرکت مس آذربایجان در شهرستان ورزقان نیز از دیگر خدمات بنده به مردم این حوزه انتخابیه بوده است.
*نایب رئیس کمیسیون صنعت و نماینده مردم ورزقان
۸۰۰ دانشجو در دانشگاه جدید بجنورد مشغول تحصیل اند
موسی الرضاثروتی*
بحث ما در حوزه انتخابیه دردو زمینه قانون‌گذاری و نظارت و کنترل بوده است. در زمینه قانون گذاری می توان به اعمال ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه اشاره کرد. در این ماده آمده است که ۲ درصد بودجه کل کشور برای شهرستان‌های کمتر توسعه یافته اختصاص داده شود و در این راستا توانسته ایم برای حوزه انتخابیه پولی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش‌های آب رسانی، راه روستایی، ورزشگاه، طرح‌هادی و پروژه کتابخانه روستایی، آب رسانی، برق رسانی دریافت کنیم. همچنین طرح ویژه اقتصادی در مجلس مصوب شد و به این واسطه کار کلنگ زنی طرح ویژه اقتصادی بجنورد را انجام دادیم. همچنین شهرستان جدید راز و کرگلان فعال شد و دو روستا را در هم ادغام کرده و به شهر تبدیل کردیم تا مردم آنها از نعمت‌های شهری برخوردار شوند. در بحث قانون گذاری هم برای تفکیک حوزه‌های انتخابیه نیز اقداماتی انجام دادیم. همچنین درباره بودجه سنواتی، باید بگویم که چون عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس هستم با پیشنهاداتی در ماده ۲۱۵ ، برای افزایش بودجه پروژه‌ها گام‌هایی برداشته ام. از آن جمله برای مجتمع توانبخشی، بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را جایگزین بنت الهدی صدر کرده ایم. همچنین بیمارستان کوثر را راه اندازی کرده ایم. امسال برای اولین بار توانسته ایم ۸۰۰ دانشجو برای دانشگاه بجنورد بگیریم که الان مشغول تحصیل هستند و ۲ سال است که این دانشگاه ردیف اعتباری دارد. راه آهن مشهد- بجنورد –گرگان، آب رسانی بجنورد و آب گیری چندین سد، کنارگذر شمالی بجنورد و جاده بجنورد را در کارنامه نمایندگی خود در دوره نهم مجلس شورای اسلامی دارم.
*عضو کمیسیون برنامه و تلفیق و نماینده بجنورد
پرداخت معوقات پتروشیمی هگمتانه و اختصاص بودجه به تیم‌های لیگ برتر
امیرخجسته*
طی مدت نمایندگی ام در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، کوشیده‌ام آنچه در توان دارم را برای مردم حوزه انتخابیه ام انجام دهم. از جمله پروژه‌های در دست پیگیری می توان به آزادراه همدان-ساوه اشاره کرد که البته کار آن نهایی شده است. همچنین اقداماتی برای بین المللی شدن فرودگاه همدان انجام داده‌ام به نحوی که دهم دی ماه سال جاری، پس از مدت‌ها بالاخره هواپیمای پهن پیکر در فرودگاه همدان بر زمین نشست. پرواز حجاج از همدان عملیاتی شده است و همچنین موضوع راه آهن تهران – همدان- سنندج است که در حال اجرای بخش تهران- همدان آن هستیم و تا ملایر این کار اجرایی شده است. کنارگذر غربی و شرقی همدان، پروژه آب‌رسانی سد تالوار، که بسیار کند پیش می رفت حالا روند بسیار خوبی دارد. همچنین بحث پیگیری بودجه تیم‌های ورزشی و تیم‌های لیگ برتری همدان را داریم که-با توجه به کمبود پول و تحریم‌ها- طبق پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان همدان توانسته ایم، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای این استان جذب کنیم. در همدان دو پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا وجود دارد، بعد از گذشت ۵ سال برای پتروشیمی هگمتانه موفق شدم در جلسه با معاون وزیر، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بگیرم. ۵ میلیارد تومان برای معوقات حقوق کارگران است و ۵ میلیارد هم برای خرید مواد خام اختصاص داده شد. البته چون در زمان کاندیداتوری انتخابات مجلس وعده تشکیل مجمع نمایندگان غرب کشو ر و تشکیل فراکسیون زاگرس نشینان را داده بودم، ‌توانستم به این وعده عمل کنم و پیگیر بودجه استان در بودجه ۹۳ شدم. همچنین به عنوان نماینده معین ( حوزه‌هایی در استان که نماینده ندارند و یک نفر از نمایندگان آن استان در مجلس به عنوان نماینده معین تعیین می شود) بنده این افتخار را هم دارم.
*رئیس کمیسیون شوراها و نماینده مردم همدان
انتقال کارخانه دخانیات تهران به سقز
محسن بیگلری*
طی سال‌های گذشته د ر دهه فجر پروژه‌های زیادی افتتاح می شد ولی در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، پروژه ‌ای بسیار زیادی کلنگ زنی شد ولی ۹۰ درصد آنها نیمه کاره رها شد و هیچ کدام آنها عملیاتی نشده است. درحال حاضر پروژه‌های قابل افتتاحی نداریم ولی چندین پروژه در حال ساخت داریم که از آن جمله می توان به چندین پروژه بزرگ در سقز و بانه اشاره کرد. در سقز کنار گذر و فرودگاه و بزرگراه کرمانشاه میاندوآب که از این مسیر رد می شود و بیمارستان بزرگ را داریم و در بانه نیز ساخت بیمارستان و منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی سیران‌بند بانه و سد عباس آباد را داریم. متاسفانه این پروژه‌های بزرگ همه نیمه کاره رها شده اند و پیگیر عملیاتی شدن آنها هستیم. جالب است که بدانید دخانیات سقز حدود ۶۰ سال پیش فعال بوده که ۶۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار بودند و تا ۱۰۰ نفر تعدیل نیرو شده است ولی ساختمان آن را بازسازی کردیم و با دخانیات تهران طی جلساتی به نتیجه رسیدیم که کارخانه دخانیات تهران به سقز انتقال پیدا کند که در این صورت افراد زیادی مشغول به کار خواهند شد. قرار است در این زمینه انتقال دخانیات به سقز انجام شود و ماشین آلات قرار است تا پایان بهمن ماه به سقز انتقال پیدا کنند. همچنین چند مدرسه و خانه بهداشت، گاز رسانی به روستاها و خانه ژیمناستیک در سقز افتتاح خواهد شد.همچنین ۳۸ خانه محرومین در سقز با هزینه های شخصی افراد کلنگ زنی خواهد شد.

*عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سقز و بانه

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share