رسول جماعتی با تبریک روز معلم؛

معلمان سوگند رستگاری جامعه را به جان نوشیده‌اند

از دیدگاه اسلام، رابطه‌ی معلم با شاگرد یک رابطه‌ی معنوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول جماعتی نماینده‌ اسبق مجلس شورای اسلامی و کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای در یادداشتی نوشت:

از دیدگاه اسلام، رابطه‌ی معلم با شاگرد یک رابطه‌ی معنوی است، ازآنجاکه معلم با روح و جان متعلم در ارتباط است بنابراین با پایبند بودن به اصول و ضوابط اخلاق در جریان و روند آموزشی که بر عهده‌ی اوست، می‌تواند بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه‌ی خویش عرضه کند. همواره در معرض معلم، الواح سفیدی قرار دارند که هر نقشی را پذیرایند لذا، ذکاوت و فراست معلم است که با حک کردن والاترین معارف بر آن، می‌تواند رونق جامعه اخلاقی و شکوفایی و سلامت فکری را رقم زند.

در روزگاری به سر می‌بریم که افول اخلاق، نفس را در سینه جوامع حبس نموده و بی‌تردید چاره‌جویی این حکایت تلخ، متوجه کسانی است که در ارتباط تنگاتنگ با نسل جوان جامعه هستند تا با حلم و بردباری و با استفاده از ظرفیت و موقعیت آموزش آنان را به ساحل امن راهبر باشند، افرادی که آگاهانه کسوت معلمی را بر تن کرده و سوگند رستگاری جامعه را به جان نوشیده‌اند.
در بیان اهمیت این رسالت، یادآوری کلام مقام معظم رهبری اتمام حجت است که این نسل را «موتور پیشران جامعه» می‌نامند.

بخصوص این موضوع برای استادان دانشگاه از حساسیت مضاعفی برخوردار است چه، با نسلی در موقعیت متفاوت و سرنوشت‌ساز تعامل دارند که شایسته است به مدد تجربیات خویش، هدایتگر حازم و صالح شور جوانی باشند و همواره آنان را به دیدی فراتر از دانشجو ببینند چراکه همانانند که جامعه را تحویل گرفته و پیش خواهند برد.

گرچه این راه بسیار صعب و دشوار است و بی‌سبب نیست که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «معلمی شغل انبیاست».

امید آن دارد که استادان بزرگوار و عزیزم در انجام رسالت خویش اجر معنوی را مدنظر داشته باشند که این به صلابت عزم و مجاهدت مطلوب خواهد انجامید و ایمان دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور، وجدان‌های آگاه و بهره‌مند از معارف عمیق انسانی در سایه آموزه‌های این ایثارگران عرصه علم و اخلاق، سکان جامعه ایران اسلامی را در دست خواهند گرفت و آفتاب تمدن نوین اسلامی بر تارک آسمان خواهد درخشید.

لذا ۱۲ اردیبهشت این روز فرخنده را بر اساتید ارجمند و معلمان گران‌سنگ ایران علی الخصوص فرهنگیان ومعلمان فهیم استان گیلان که ابرمجاهدان عرصه علم‌آموزی و مروجان اخلاق می‌باشید، تبریک و شادباش گفته و از خداوند متعال برای شما عزیزان توفیقات و اجر عظیم معنوی مسئلت می‌نمایم.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ با احترام

Share