رئیس دانشگاه گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی؛

مهمترین اولویت دانشگاه گیلان ارتقای کیفیت آموزش های الکترونیک است

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی مهمترین اولویت دانشگاه را ارتقا کیفیت آموزش های الکترونیک دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس دانشگاه گیلان، اعضای شورای دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی برگزار شد.

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، از تلاش های همکاران دانشگاهی در سال گذشته تحصیلی تشکر و قدردانی کرد. دکتر رضی با اشاره به فعال تر شدن دانشگاه نسبت به دوران پیش از کرونا، از افزایش ۷ رشته گرایش در دوره دکتری و ۶ رشته گرایش در دوره کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید خبر داد. افزایش دو برابری اعتبار عمرانی دانشگاه برای تکمیل طرح های نیمه تمام و اعتبار ویژه ۳۲ میلیارد تومانی برای نوسازی و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها از دیگر اقداماتی بود که رئیس دانشگاه در خصوص آن توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس دانشگاه گیلان مهمترین اولویت دانشگاه را کامل کردن برنامه دانشگاه در الکترونیکی کردن همه امور و ارتقاء کیفیت آموزش الکترونیک دانست و خواستار توجه ویژه مدیران دانشگاه به این امور شد.

وی در ادامه توجه به ظرفیت  فضای مجازی در انجام فعالیت های فرهنگی و پژوهشی را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به سه برابر شدن پهنای باند اینترنت دانشگاه نسبت به ترم قبل، خواستار توجه ویژه به تقویت زیرساخت های دانشگاه در این حوزه شد.

رضی در ادامه ارتقاء سواد اطلاعاتی و تقویت توانمندی مهارتی اعضاء هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان در امر آموزش الکترونیکی را مهم دانست و خواستار ترغیب همکاران هیأت علمی و مدرسان مدعو و کارشناسان برای شرکت در کارگاه های مهارتی شد.

رضی اختصاص بخشی از زمان جلسات گروه ها به تبادل تجربیات درباره آموزش الکترونیکی و انتقال تجربیات در شبکه های اجتماعی را از دیگر راه های ارتقاء توانمندی همکاران دانشگاهی دانست.

ارزیابی درسی دانشجویان توسط استاد در طول ترم، طراحی آزمون های مجازی ترم بر اساس شیوه کتاب باز و طراحی سوال های خاص برای هر دانشجو، مشارکت دادن استادان مقیم خارج از کشور در تدریس، برقراری و حفظ ارتباط با دانشجویان به ویژه دانشجویان نو ورود،  برقراری ارتباط ویژه با دانشجویان خارجی و رسیدگی به امور آموزشی و تحقیقاتی آنان و فراهم آوردن زمینه حضور اعضای هیأت علمی در دانشگاه با رعایت پروتکل بهداشتی از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس دانشگاه در این مراسم بود.

شایان ذکر است در این مراسم دکتر فرهاد شیرینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و حجت الاسلام عباسی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم از اعضای هیأت علمی و کارمندان شاخصی که در سال تحصیلی گذشته در زمینه آموزش الکترونیک فعالیت داشتند تقدیر به عمل آمد.

Share