استاندار گیلان:

وزارت علوم باید از شأن دانشگاه دفاع کند | بسیاری از فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت لازم هستند

مصطفی سالاری خاطر نشان کرد: در استان گیلان نسبت جمعیت به دانشجو مطلوب است اما نسبت دانشجوی دولتی به جمعیت، جزء کمترین‌های کشور بوده که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان گفت: وزارت علوم مسئول آموزش عالی است و باید از شأن دانشگاه‌‌ها دفاع کند.

مصطفی سالاری در دیدار با معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد، گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی در گیلان درصد دانشجویان بیشتری نسبت به دولتی‌ها دارند که با مشکلاتی مواجه‌شده‌اند و این موضوع برای ما نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان گیلان نسبت جمعیت به دانشجو مطلوب است اما نسبت دانشجوی دولتی به جمعیت، جزء کمترین‌های کشور بوده که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت لازم هستند، افزود: از ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای گسترش فضای مهارت آموزی می توان استفاده کرد و در این مسیر نیازمند ارتباط بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از آموزش عالی به وزارت بهداشت و درمان منتقل شده است، گفت: تعامل بیشتر ۲ مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های غیرپزشکی منجر به ایجاد وحدت در سیاستگذاری ها و کاهش مشکلات این بخش می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در اداره بخش خدمات درمانی و خدمات بهداشتی وجود دارد بر لزوم تقسیم کار در این بخش ها تاکید کرد.

سالاری با اشاره به اهمیت اختصاص خوابگاه به بانوان، خاطر نشان کرد: اگر در بخش خوابگاهی و آموزشی فضای بیشتری داشته باشیم ظرفیت سنواتی دانشجوی دولتی افزایش پیدا می‌کند و به نسبت جمعیت‌مان به بقیه استان‌ها می رسیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نسبت درآمد سالانه در استان از متوسط کشور بالاتر نیست افزود: زمینه تاریخی استان در بحث آموزش، بسیار غنی بوده و متقاضیان تحصیل نسبت به کشور بالاتر است که استفاده از ظرفیت‌ عظیم می تواند در کاهش فشار اقتصادی مردم موثر باشد.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار با بیان اینکه وظیفه مستقیم ما رتبه‌بندی خوابگاه‌ها است گفت: طرح اساسی وزارت علوم با مصوبه شورای فرهنگی ساماندهی آموزش عالی و متناسب کردن امکانات و نیازها تحت عنوان طرح آمایش است.

دکتر مجتبی صدیقی با اشاره به بحث پذیرش دانشجویان غیر ایرانی که دانشگاه گیلان هم در این خصوص ورود کرده است افزود: بین‌المللی شدن آموزش‌های عالی و حضور در رتبه بندی دنیا نیازمند دانشجوی بین‌المللی و استفاده از خوابگاه‌ است.

دکتر صدیقی از افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه گیلان نیز خبر داد.

Share