ادامه ادعاهای آمریکا علیه ایران

مقامات آمریکایی: محل دقیق حملات به عربستان در ایران شناسایی شد!

حمله پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان آتش تنش سیاسی میان ایران و عربستان از یک سو و ایران و آمریکا از سوی دیگر را تیزتر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی می‌گویند که این کشور منشا حملات را شناسایی کرده و تعدادی موشک و پهپاد از داخل خاک ایران و از جنوب این کشور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی به شبکه خبری “سی بی اس” گفته‌‌اند که این حملات از نقطه‌ای در شمال خلیج فارس صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، سامانه‌های دفاع موشکی عربستان همگی به سمت جنوب و یمن معطوف هستند و در قبال موشک‌هایی که از شمال می‌آیند کارآیی ندارند.

این خبر در حالی منتشر شد که ساعاتی پیش‌تر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته بود فرانسه نمی‌داند حمله به تاسیسات نفتی عربستان از کجا انجام شده و این کشور “تا این لحظه شواهدی ندارد که نشان دهند این پهپادها از اینجا یا آنجا آمده‌اند و من نمی‌دانم آیا کسی این شواهد را دارد.”

 لودریان در قاهره به خبرنگاران گفت: “مقامات عربستان پیشنهاد کرده‌اند که کارشناسان بین‌المللی و سازمان ملل را در تحقیقات درباره واقعیت‌ها و منشا حملات مشارکت داشته باشند.”

امروز نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا برای تمام نمایندگان کنگره درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان درخواست “جلسه توجیهی اطلاعاتی” کرده بود.

امروز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا تلفنی گفتگو کرد و طبق بیانیه دولت بریتانیا، دو رهبر بر اهمیت تنش‌زدایی در منطقه تاکید و توافق کردند که با همکاری با یکدیگر و متحدانشان واکنشی مشترک به حمله به تاسیسات نفتی عربستان نشان دهند.

Share