وزیر بهداشت تأکید کرد:

حق ندارید واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست ببندید | فضا برای برخورد با متخلفان فراهم است

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هم حاکمیت و هم دستگاه قضا در برخورد با مفسدان و متخلفان، پشتیبان وزارت بهداشت است، گفت: فضا و اتمسفر برای دفاع از خون شهدا و برخورد با متخلفان فراهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص اظهار کرد: تولید کنندگان را با بروکراسی‌های اداری اذیت نکنید. با افزایش تفویض اختیارات به استان‌ها مشکل مراجعه به تهران برای طی مراحل اداری نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین گفت: من سیاسی نیستم و حق ندارید واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست ببندید.

وی تصریح کرد: در خصوص معامله بر روی حقوق مردم با احدالناسی شوخی و رودربایستی ندارم و اگر احساس کنم حساسیتی که بر روی دفاع از حقوق مردم دارم، رعایت نمی‌شود، آن فرد را بدون تعارف کنار می‌گذارم.

وی متذکر شد: اگر کسی درست کار کرده و به بیت‌المال تعدی نکرده و برخی موارد غیر اخلاقی، غیر اصولی و غیر منصفانه را توسعه ندهد، مانع کار کردن او نمی‌شویم.

نمکی با تاکید بر اینکه هم حاکمیت و هم دستگاه قضا در برخورد با مفسدان و متخلفان، پشتیبان وزارت بهداشت است، افزود: با حمایت تمامی سیستم‌های امنیتی، قضایی، حاکمیت و به دستور رهبر معظم انقلاب، دستور اکید رئیس جمهور و همراهی دوستان در مجلس، فضا و اتمسفر برای دفاع از خون شهدا و برخورد با متخلفان فراهم است.

وی با اشاره به اتخاذ رویه‌ها و اهداف جدید در سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی، اولین گام مورد تاکید در این سازمان است و عدم شفافیت یکی از مشکلاتی بود که به هنگام تحویل گرفتن این سازمان با آن مواجه بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش حمایت از داروسازان، تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی را از دیگر گام‌های برداشته شده در وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود ۵۵ میلیون دلار برای ۹۷ درصد تولید داخل و ۱.۳ میلیارد دلار برای سه درصد داروی وارداتی، صرف شد.

 وی اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های واردات دارو، اگر همه نفت‌مان را بفروشیم و تمامی درآمدهای کشور را روی هم بگذاریم، نمی‌توانیم داروی وارداتی تهیه کنیم. در همین راستا واردات هر گونه دارو و تجهیزات پزشکی خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ممنوع کرده‌ایم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به تمامی صنعتگران و تولید کننده‌های داخلی، امکانات فراوان می‌دهیم و قیمت خرید محصول از آن‌ها به قیمت ارز نیمایی خواهد بود. اتخاذ این تدابیر انگیزه فراوانی را برای شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سوابقش در شرکت‌های دارویی مختلف، گفت: دارو را خوب می‌شناسم و با قابلیت‌های صنعتگران داخلی آشنا هستم. قبل از انقلاب با وجود پشتیبانی شرکت‌های خارجی، تنها ۲۵ درصد داروها در داخل تولید می‌شد که امروز خوشبختانه ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اگر اعتماد مردم را از دست دهیم، هیچ سرمایه باارزشی نخواهیم داشت، افزود: بزرگترین سرمایه کارگزاران نظام، اعتماد مردم بوده و نباید اجازه دهید اسم شما به دلیل کوچکترین لغزش یکی از کارکنان‌تان به فساد آلوده شود.

وزیر بهداشت در ادامه خطاب به متولیان سلامت گفت: ریسک پذیر باشید و به ما بگویید که برای تفویض اختیارات به استان‌ها چه چیزی لازم دارید، از ظرفیت جوانان پاکیزه استفاده کنید و ما برای به کارگیری این نیروها مجوز می‌دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: معاونت غذا و داروی تبریز یکی از امیدهای ماست تا سازمان غذا و دارو بتواند برای پاسخگویی به مردم، نقش حاکمیتی داشته باشد.

Share