فرماندار سابق رشت در مراسم تودیع خود:

شهرستان رشت ۱۲ نقطه حاشیه نشین دارد | لایروبی ۴۵۰ کیلومتر از انهار کار بی‌سابقه‌ای بود

فرماندار سابق رشت در پایان گفت: شهرستان رشت ۱۲ نقطه حاشیه نشین دارد که با کمک نهادها و سازمانهای مختلف امکانات را برای انها فراهم کردیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان رشت عصر امروز یکشنبه با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

در این جلسه محمد احمدی فرماندار سابق رشت با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکومیت حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: طی مدت ۹ ماه مسئولیت فرمانداری رشت تلاشم بر این بود که باهمه اختیارات و با همدلی و تعامل برای پیشرفت شهرستان رشت تلاش کنم.

احمدی به بیان اینکه امروز دولت با مشکلات و تنگناهایی مواجه است، گفت: مهمترین بحث در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم اشتغال بود.

فرماندار سابق رشت تصریح کرد: برای شهرستان رشت ۹۳ میلیارد تومان در بحث اشتغال روستایی و ۲۲۲ میلیارد تومان در حوزه فراگیر اعتبار در نظر گرفته شده است و در این حوزه ۱۳۵ طرح به بانکها معرفی شده اند که ۱۴ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه  ۲۷.۵ درصد سهم اشتغال در بخش کشاورزی است، گفت: مهمترین برنامه در سال زراعی گذشته، لایروبی انهار بود که کار بی‌سابقه ای انجام و ۴۵۰ کیلومتر از انهار در کمتر از ۵ ماه لایروبی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده از آبندان ها از موضوعات جدی استان است، گفت: از ۷۰ درصد ظرفیت آب‌بندانهای شهرستان استفاده شده است.

احمدی از تجهیز و نوسازی ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبرداد و گفت: از نظر بنده این آمار قابل قبول نیست ولی حرکت رو به جلویی است.

وی ادامه داد: برخی از ادارات استان دارای ادارات مستقلی در شهرستان نیستند که این یک مشکل است.

فرماندار سابق رشت با بیان اینکه از ظرفیت نمایندگان شهرستان استفاده کردیم، افزود: به کمک این نمایندگان توانستم بیش از ۸ ملاقات ملی داشته باشیم.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در سایت سراوان نیز گفت: ۷۵۰۰ متر زمین از منابع طبیعی برای احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان گرفته شد.

احمدی درباره فعالیتهای صورت گرفته در حوزه سیاسی و اجتماعی این شهرستان گفت: توانستیم بستر مناسبی برای فعالیت احزاب فراهم کنیم و هم اکنون ۲۸ حزب شناسنامه دار در شهرستان رشت با دایر کردن دفاتر خود مشغول فعالیت هستند.

فرماندار سابق رشت در پایان گفت: شهرستان رشت ۱۲ نقطه حاشیه نشین دارد که با کمک نهادها و سازمانهای مختلف امکانات را برای انها فراهم کردیم.

Share