استاندار گیلان خبرداد

اعطای مجوز بوم گردی ۲ هزار واحد مسکن مددجویی در گیلان در مرحله کارشناسی است

استاندار گیلان گفت: مقرر شده ۲ هزار واحد مسکونی در استان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شود و اعطای مجوز برای بوم گردی واحدهای یادشده، در مرحله کارشناسی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، استاندار گیلان گفت: مقرر شده ۲ هزار واحد مسکونی در استان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث شود و اعطای مجوز برای بوم گردی واحدهای یادشده، در مرحله کارشناسی قرار دارد.

مصطفی سالاری در کمیته تخصصی مسکن روستایی استان در رشت افزود: این طرح بمنظور کمک به اشتغال زایی و درآمد مددجویان روستایی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح واحدی که برای مددجویان روستایی کمیته امداد احداث می شود، کمتر از یکصد متر زیر بنا دارد که تا ۵۰ متر مربع آن برای واحد مسکونی و رایگان و مابقی، از محل تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان خواهد بود.

سالاری تصریح کرد: این طرح با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و سپاه انجام خواهد شد و نظام مهندسی نیز در طرح معماری و مصالح، تخفیف هایی را در نظر گرفته است.

در جلسه واگذاری یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، مقرر گردید ۲ هزار واحد مسکونی در گیلان احداث شود. در احداث یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی یاد شده، ۵۷۰ واحد با اعتبار اختصاص یافته از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ساخته شد.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش در کمیته تخصصی مسکن روستایی استان، با اشاره به اهتمام برای احداث مجموعه واحدهای بوم گردی بیان کرد: باید تلاش این باشد که بتوانیم برای ۴۶۰ روستای هدف گردشگری درآمدزایی ایجاد کنیم.

سالاری تصریح کرد: برای ساخت واحدهای بوم گردی بایستی منظر و معماری سنتی حفظ شود اگرچه باید با توجه به نیازهای امروز امکانات به روز را برای آنها در نظر گرفت اما روستاها نباید تبدیل به شهر شوند.

وی گفت: برای اجرای طرح بوم گردی نباید محدودیتی از لحاظ مکان قائل شد و اگر فردی توانمندی اشتغالزایی و کسب درآمد داشته باشد، می تواند اقدام کند.

احترام به طبیعت، احترام به فرهنگ گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند، معنا شده و سفری است مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین منطقه خاص گردشگری شود.

Share